Η Skoda κατασκεύασε στη μονάδα στην Mlada Boleslav στην Τσεχία τον 2.500.000ό κινητήρα βενζίνης της γενιάς EA211 που προορίζεται για ένα πλήθος μοντέλων του VW Group.

Ο κινητήρας της οικογένειας ΕΑ211, ο οποίος κατασκευάζεται στη μονάδα της Skoda που βρίσκεται στην Mlada Boleslav της Τσεχίας από το 2012, απαρτίζεται σήμερα από 3κύλινδρες και 4κύλινδρες μονάδες με αλουμινένια κεφαλή. Αυτή τη στιγμή, πάνω από 900 εργαζόμενοι κατασκευάζουν σε ημερήσια βάσει περί τους 2.400 κινητήρες, σε τέσσερις διαφορετικούς τύπους και χωρητικότητα που κυμαίνεται από 1,0 έως και 1,6 λίτρα.

Πιο συγκεκριμένα, το χαρτοφυλάκιο του EA211 περιλαμβάνει τον 3κύλινδρο 1.0 MPI, που αποδίδει 60 ή 75 ίππους, τον 1.0 MPI EVO των 80 ίππων και τον 1.0 TSI των 95, 110 ή 115 ίππων. Επίσης, το portofolio απαρτίζεται από τον 4κύλινδρο 1.4 TSI των 130 ή 150 ίππων, καθώς τέλος και από τον 1.6 MPI των 110 ίππων. Οι παραπάνω μονάδες κίνησης χρησιμοποιούνται σήμερα από τρεις μάρκες του VW Group (VW, Skoda, Seat) σε δώδεκα στο σύνολο μοντέλα τους (Polo, Ameo, Fabia, Octavia, Rapid Spaceback, Karoq, Kamiq, Scala, Ibiza, Ateca, Leon και Arona).

Στη μονάδα της Mlavda Boleslav, πέραν των κινητήρων, κατασκευάζονται επίσης και συστήματα μετάδοσης – μεταξύ αυτών και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG) των 7 σχέσεων που φέρει την κωδική ονομασία DQ 200. Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί από τη Skoda, το 2.000.000ό κιβώτιο αυτού του τύπου κατασκευάστηκε στην εν λόγω μονάδα τον Ιανουάριο που μας πέρασε. Αξίζει να σημειωθεί πως κάθε μέρα η παραγωγή του κιβωτίου ταχυτήτων DQ 200 ανέρχεται στις 2.200 μονάδες.

Αξίζει να σημειωθεί πως η ιστορία της μονάδας στην Mlavda Boleslav ξεκινά το… 1899, όταν οι Vaclav Laurin και Vaclav Klement κατασκεύασαν εκεί έναν μονοκύλινδρο κινητήρα για ποδήλατα με ισχύ 1,25 ίππων. Έξι χρόνια αργότερα, οι L&Κ ξεκίνησαν εκεί την παραγωγή ενός υδρόψυκτου κινητήρα με χωρητικότητα 1,1 λίτρα και ισχύ μόλις 7 ίππων, που τοποθετήθηκε στο πρώτο τους αυτοκίνητο: το Voiturette A._X.A.