Επικαιρότητα Κόσμος

Το ηλεκτρικό HiPi 1 της νεοφυούς Human Horizon

Το κινεζικής καταγωγής HiPi 1 της εταιρείας Human Horizon αποτελεί μία ακόμα πρωτότυπη υλοποίηση στην κατηγορία των πολυτελών και ηλεκτροκίνητων SUV.

Η Human Horizon είναι μία start-up εταιρεία από την Κίνα και το HiPi 1 το πρώτο δείγμα γραφής της στο μαγικό κόσμο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σημείο αναφοράς στο 6θέσιο SUV ήταν είναι η τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης που δίνει στο όχημα τη δυνατότητα να προσαρμόζεται κατά την κίνησή του τόσο στο περιβάλλον όσο και στις εκάστοτε απαιτήσεις των επιβατών του. Σύμφωνα με τους δημιουργούς του, το HiPi 1 είναι το πρώτο αυτοκίνητο που εφοδιάζεται μ’ ένα έξυπνο σύστημα επικοινωνίας 5G-V2X (Vehicle-t0-X) διαθέτοντα, ούτε λίγο ούτε πολύ, 562 αισθητήρες διαφόρων μεγεθών και τύπων που θεωρητικά εξασφαλίζουν χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 4.

Εξωτερικά, το στοιχείο που κλέβει το ενδιαφέρον είναι η σχεδίαση των θυρών – και ειδικότερα των πίσω, που εκτείνονται στην οροφή. Στο εσωτερικό, το μάτι μαγνητίζεται από τις 9 οθόνες – η συνολική τους επιφάνεια ανέρχεται στις 50 ίντσες – καθώς και από τη διάταξη των έξι καθισμάτων.

Σύμφωνα με τη Human Horizon, το HiPi1 θα προσφέρεται σε διάφορες εκδόσεις. Η μεγαλύτερη, και προφανώς ακριβότερη, θα εφοδιάζεται με μια μπαταρία 96 kWh, η οποία θα εξασφαλίζει αυτονομία κίνησης της τάξης των 640 χλμ., σύμφωνα με το «παλιό» για τα ευρωπαϊκά δεδομένα πρωτόκολλο NEDC. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες του οχήματος, με την άγνωστη προς το παρόν δυναμική, θα έχουν τη δυνατότητα να επιταχύνουν το HiPi 1 από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 3,9 δλ.

Στόχος της HiPi 1 είναι να ξεκινήσει την εμπορική διάθεση του ηλεκτρικού της SUV στην Κίνα το 2021 και αργότερα σε άλλες αγορές ανά τον κόσμο. Όπως έχει ανακοινωθεί, η παραγωγή του θα πραγματοποιείται στην Κίνα σε μια μονάδα που μέχρι τώρα ανήκε στην Kia και στον «ντόπιο» συνέταιρο της κορεάτικης εταιρείας στη χώρα (βλ. Dongfeng).

Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε πως επικεφαλής του όλου εγχειρήματος στον τομέα του μηχανολογικού – και όχι μόνο - σχεδιασμού του HiPi 1 είναι ο Mark Stanton, ο οποίος για πάνω από τρεις δεκαετίες έχει υπηρετήσει από θέσεις ευθύνης εταιρείες, όπως οι Ford και JLR._Χ.Α.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου