Ποιος είπε ότι τα σύγχρονα EVs δεν μπορούν να προσφέρουν έντονες συγκινήσεις σε διαδρομές που μέχρι πρότινος αποτελούσαν «προνόμιο» των παραδοσιακών σπορ αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης;

Το 2019 είναι μία χρονιά ορόσημο για τη Mini. Όχι μόνο γιατί φέτος η διάσημη εταιρεία από την Μ. Βρετανία συμπληρώνει 60 χρόνια από την παρουσίαση του εμβληματικού Mini, αλλά συγχρόνως γιατί το 2019 σηματοδοτεί για αυτήν την έλευση μιας «νέας εποχής», άμεσα συνδεδεμένης με την ηλεκτροκίνηση και τα ηλεκτρικό Cooper SE,οποίο θα ξεκινήσει να παράγεται στο Ην. Βασίλειο από τον προσεχή κιόλας Νοέμβριο. Μάλιστα, θέλοντας να προετοιμάσουν το έδαφος, αλλά και να αναδείξουν τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα, οι ιθύνοντες της Mini αποφάσισαν να ταξιδέψουν μ’ ένα από τα πρώτα αντίτυπα του πρώτου αμιγώς ηλεκτροκίνητου μοντέλου τους μέχρι τη Ρουμανία και τη διάσημη πλέον διαδρομή Transfăgărăşan, την οποία ο εκκεντρικός Βρετανός παρουσιαστής, Jeremy Clarkson, έχει χαρακτηρίσει ως τον «καλύτερο δρόμο στον κόσμο». Και ενδεχομένως, όχι άδικα.

Mini Cooper SE

Θυμίζουμε ότι το Mini Cooper SE βασίζεται στο νέο 3θυρο Mini, με τους ανθρώπους της εταιρείας να έχουν προσπαθήσει να συνδυάσουν ιδανικά το σύστημα κίνησης μηδενικών ρύπων με τη χαρακτηριστική αίσθηση go-kart της μάρκας, την premium ποιότητα με την ξεχωριστή σχεδίαση, αλλά και το κλασικό με το μοντέρνο σε εμφάνιση και ουσία. Το ηλεκτρικό μοτέρ που εφοδιάζει το Mini Cooper SE είναι εκείνο του BMW i3S, το οποίο αποδίδει 184 ίππους και 270 Nm ροπής. Στο Mini όμως, είναι τοποθετημένο στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου και μεταφέρει την κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 32,6 kWh. Σε ό,τι αφορά το κρίσιμο χαρακτηριστικό της αυτονομίας, το Mini Cooper SE διαθέτει εμβέλεια 235 έως και 270 χλμ., τιμή που έχει υπολογιστεί σύμφωνα με τον WLTP προσαρμοσμένο για λόγους σύγκρισης στον κύκλο NEDC, με τη μέση κατανάλωση ενέργειας να διαμορφώνεται στα 15,0-13,2 kWh/100 χλμ.

Mini Cooper SE

Η φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να γίνει σε οικιακό δίκτυο με μέγιστη ισχύ έως 11  kW σε χρόνο δυόμιση ωρών έως το 80% της μέγιστης χωρητικότητας του συσσωρευτή ενέργειας και σε τρεισήμισι ώρες για το 100%. Επίσης, παρέχεται η δυνατότητα χρήσης επιτοίχιου φορτιστή (Wallbox), καθώς και η φόρτιση σε δημόσιο φορτιστή έως 50 kW σε χρόνο 35 λεπτών έως το 80% της μέγιστης δυναμικής της μπαταρίας – σε κάθε περίπτωση η τελευταία μπορεί να φορτιστεί σε δίκτυο AC ή DC χρησιμοποιώντας τα βύσματα τύπου Type 2 και CCS Combo 2.

Mini Cooper SE

Χωροταξικά, η μπαταρία του οχήματος βρίσκεται τοποθετημένη χαμηλά στο δάπεδο, ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα και κάτω από τα πίσω. Η λύση αυτή επέτρεψε στους σχεδιαστές να «εφαρμόσουν» έναν ωφέλιμο χώρο φόρτωσης στο πίσω μέρος που ανέρχεται στα 211 λίτρα, τιμή που αυξάνεται στα 731 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Σύμφωνα με τη Mini, το συνολικό βάρος του οχήματος, το οποίο είναι ανυψωμένο σε σχέση με το συμβατικό κατά 18 χλστ., ανέρχεται στα 1.365 κιλά, τιμή αυξημένη κατά 145 κιλά σε σχέση με το 3θυρο Cooper S με το αυτόματο Steptronic κιβώτιο. Το δε κέντρο βάρους είναι χαμηλότερο σε σχέση με το τελευταίο κατά 30 χλστ., με την κατανομή των μαζών ανάμεσα στους δύο άξονες να ακολουθεί την αναλογία 53/47 εμπρός και πίσω, αντίστοιχα. Σύμφωνα με το εργοστάσιο, η επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 60 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε χρόνο μόλις 3,9 δλ. και ως τα 100 χλμ./ώρα σε 7,3 δλ. Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, η τελική ταχύτητα του Cooper SE περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλ./ώρα._Χ.Α.

Δείτε στη συνέχεια το σχετικό φωτογραφικό υλικό από την «επίσκεψη» του Mini Cooper SE στην Transfăgărăşan της Ρουμανίας

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα κατακτήσει φέτος τον τίτλο «Car of The Year 2020»;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά