Επικαιρότητα Κόσμος

Το ηλεκτρικό Renault Twingo Z.E. αποκαλύπτεται

Λίγες ημέρες πριν την παγκόσμια παρουσίαση στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, ταξιδέψαμε στο Παρίσι για να δούμε από κοντά τη νέα, αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του Renault Twingo, που φέρει την ονομασία Z.E.

Από το 1992 -όταν παρουσιάστηκε- μέχρι σήμερα, που έχουμε φτάσει στην 3η του γενιά, το Renault Twingo έχει αναχθεί σε ένα από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα πόλης, σημειώνοντας περίπου 3,7 εκατομμύρια πωλήσεις σε 25 χώρες. Το Twingo Z.E., που βασίζεται στην πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων της Renault, αποτελεί το 7ο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα της μάρκας, μετά τα ZOE, Twizy, Kangoo, Master, RSM MS3 (πωλείται στη Νότιο Κορέα) και K-ZE (πωλείται στην Κίνα). Η συναρμολόγησή του θα γίνεται, όπως για όλες τις εκδόσεις του μοντέλου, στο εργοστάσιο που βρίσκεται στο Novo Mesto της Σλοβενίας.

Ηλεκτροκινητήρας, μπαταρία και αυτονομία

Το σύστημα κίνησης του Renault Twingo Z.E. βασίζεται σε εκείνο του ZOE. Ο ηλεκτροκινητήρας R80 παρουσιάζει ισχύ 60 kW (81 ίππων), στις 3.950-11.450 σ.α.λ και ροπή 160 Nm μεταξύ 500-3.590 σ.α.λ. Η επιτάχυνση 0-50 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 4,2'', ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει στα 135 χλμ./ώρα. Στην εξίσωση μπαίνει μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 22 kWh, η οποία έχει σχεδιαστεί εξ ολοκλήρου από τους ανθρώπους της Renault και βρίσκεται κάτω από το πάτωμα, στο χώρο των καθισμάτων. Για να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή εξοικονόμηση χώρου, η συγκεκριμένη είναι η πρώτη μπαταρία της γαλλικής μάρκας, που διαθέτει σύστημα ψύξης με νερό, αντί για αέρα.

Όσον αφορά στην αυτονομία, αυτή είναι 180 και 250 χιλιόμετρα, σε κύκλο WLTP και WLTP City, αντίστοιχα. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Renault, η αυτονομία των 180 χιλιομέτρων του Twingo Z.E., προσφέρει δυνατότητα μετακίνησης από και προς το χώρο εργασίας -απόσταση 30 χιλιομέτρων ημερησίως κατά μέσο όρο- για μία εβδομάδα, χωρίς φόρτιση. Από την άλλη, η αυξημένη αυτονομία σε κύκλο WLTP City, επιτυγχάνεται με το πάτημα ενός κουμπιού στην κεντρική κονσόλα και ορισμό του Eco ως προφίλ οδήγησης.

Renault Twingo Z.E.

Φόρτιση

Χάρη στον έξυπνο φορτιστή Caméléon® που αποτελεί πατέντα της Renault, το Twingo Ζ.Ε. μπορεί να φορτίζεται σε δομή εναλλασσόμενου ρεύματος ισχύος έως και 22 kW. Αυτό επιτρέπει την ελαχιστοποίηση του χρόνου φόρτισης σε κάθε σταθμό, ιδιαίτερα εντός πόλεων, προσφέροντας σύμφωνα με τη Renault, 4 φορές ταχύτερη φόρτιση σε σύγκριση με άλλα αυτοκίνητα. Πάντα σύμφωνα με τις μετρήσεις της Renault, η φόρτιση σε έναν σταθμό με ισχύ ρεύματος 22 kW για 30 λεπτά, προσφέρει αύξηση της αυτονομίας του Twingo Z.E. κατά περίπου 80 χιλιόμετρα.

Αναλυτικά, οι χρόνοι φόρτισης είναι:

0-80% (σταθμός με ισχύ φόρτισης 22 ή 11 kW): 63 και 130 λεπτά αντίστοιχα

0-100% (wallbox 7,4 kW): 4 ώρες

0-100% (wallbox 3,7 kW ή ειδική Green-Up πρίζα για φόρτιση αυτοκινήτων): 8 ώρες

0-100% (οικιακή πρίζα): 13,5 ώρες

Renault Twingo Z.E.

Κίνηση και προφίλ οδήγησης

Το Renault Twingo Z.E., που όπως όλες οι εκδόσεις Twingo έχει κίνηση στους πίσω τροχούς, διαθέτει αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων EDC. Όσον αφορά στο φρενάρισμα, αυτό πέραν της προφανούς λειτουργίας του, χρησιμεύει και στην ανάκτηση ενέργειας για την μπαταρία. Χάρη στο "B mode", το Twingo Z.E. διαθέτει 3 επίπεδα ανάκτησης ενέργειας, που προκύπτουν μόλις ο οδηγός αφήσει το πόδι από το γκάζι. Στην πιο προχωρημένη εκδοχή, το αυτοκίνητο επιβραδύνει προσφέροντας ενέργεια στη μπαταρία και μειώνοντας την ανάγκη για πάτημα του φρένου, διευκολύνοντας την κίνηση σε αστικό περιβάλλον. Αντίθετα, το πιο συνεχές προφίλ επιτρέπει την κίνηση του αυτοκινήτου χωρίς περιορισμούς.

Μια και η αναφορά στην κίνηση εντός πόλης, υπενθυμίζεται πως το μήκους 3,61 μέτρων Twingo διαθέτει, χάρη στην τοποθέτηση του κινητήρα πίσω που αυξάνει τη γωνία στροφής των εμπρός τροχών, διάμετρο στροφής 4,3 μέτρων, που όπως αναφέρει η Renault παραμένει η καλύτερη στα μικρά οχήματα πόλης.

Renault Twingo Z.E.

Γνώριμη εικόνα εντός και εκτός

Οι διαφορές του Twingo Z.E. από τις υπόλοιπες εκδόσεις του, σε εμφάνιση και εσωτερικό δεν είναι πολλές, καθώς περιορίζονται σε σημεία που προδίδουν τον ηλεκτρικό χαρακτήρα του. Τέτοιες είναι οι χρωματικές πινελιές απόχρωσης μπλε electric στο εμπρός μέρος ή στο πλάι, καθώς και τα λογότυπα Z.E. στο πλάι και το πίσω μέρος. Φυσικά, η τάπα της βενζίνης δεν κρύβει κάποιο ρεζερβουάρ καυσίμου, αλλά την υποδοχή φόρτισης.

Το μεταξόνιο των 2,492 μέτρων, βοηθά στη βέλτιστη εκμετάλλευση των χώρων στην καμπίνα του Renault Twingo Z.E. Το αυτοκίνητο πόλης της Renault έχει μήκος φόρτωσης 2,31 μέτρων στο εσωτερικό, ενώ η χωρητικότητα αποσκευών είναι 240 λίτρα. Το λογότυπο Z.E. είναι ξανά παρόν, την ώρα που ο υποψήφιος αγοραστής διαθέτει, όπως και στην περίπτωση των Twingo με κινητήρα εσωτερικής καύσης, πολλές δυνατότητες χρωματικών επιλογών και σχεδίων.

Renault Twingo Z.E.

Από την δεύτερη σε επίπεδο εξοπλισμού έκδοση Zen, το Twingo Z.E. διαθέτει στο κέντρο του ταμπλό μια οθόνη αφής 7 ιντσών. Μέσω αυτής, οδηγός και συνοδηγός έχουν πρόσβαση στο σύστημα πολυμέσων Renault Easy Connect, καθώς και στην εφαρμογή MY Renault για smartphone. Η συγκεκριμένη, προσφέρει μεταξύ άλλων, πληροφορίες σχετικά με τη διαχείριση και το σχεδιασμό μιας διαδρομής σε σχέση με την αυτονομία της μπαταρίας, καθώς και ενημέρωση για σημεία φόρτισης κατά μήκος αυτής.

Ακόμη, για την ασφάλεια των πεζών, το Renault Twingo Z.E. δε θα είναι εντελώς αθόρυβο. Το νέο "Z.E. Voice" επιτρέπει στους οδηγούς να επιλέξουν μεταξύ τριών ηχητικών συνδυασμών, η ένταση των οποίων μεταβάλλεται ανάλογα με την ταχύτητα, έως τα 30 χλμ./ώρα. Από εκεί και πάνω το σύστημα απενεργοποιείται, καθώς ο ήχος του αέρα ή των ελαστικών θεωρούνται επαρκή, ώστε οι πεζοί να αντιληφθούν πως πλησιάζει κάποιο αυτοκίνητο.

Το Renault Twingo Z.E. αναμένεται στην Ελλάδα κατά το β' εξάμηνο της φετινής χρονιάς.

Το αναμενόμενο λανσάρισμα του Renault Twingo Z.E., δεν καταργεί την παρουσία των εκδόσεων με κινητήρα εσωτερικής καύσης στη χώρα μας, τις οποίες μπορείτε να επεξεργαστείτε εδώ.

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου