Μία ομάδα σπουδαστών από την Ολλανδία, η οποία έχει καταφέρει με τις δημιουργίες της να προσελκύσει το ενδιαφέρον πολλών επενδυτών, παρουσίασε χθες το ηλιακό Lightyear One, ένα όχημα με μπαταρία και ηλιακούς συλλέκτες με αυτονομία 725 χλμ.

Η άγνωστη στο ευρύ κοινό Lightyear είναι μία νεοφυής εταιρεία από την Ολλανδία, η οποία δημιουργήθηκε από σπουδαστές της Πανεπιστημίου του Eindhoven. Στο πρόσφατο παρελθόν, η 21μελής ομάδα… σύστασης της Lightyear κατάφερε να τραβήξει τα βλέμματα της πανεπιστημιακής κοινότητας, αλλά και σημαντικών επενδυτών, αποσπώντας πριν δύο περίπου χρόνια την ανώτερη διάκριση στο διαγωνισμό World Solar Challenge, όταν για πρώτη φορά παρουσιάστηκαν στο ευρύ κοινό τα πρωτότυπα ηλιακά οχήματα Stella και Stella Lux.

Σήμερα, η ταχέως αναπτυσσόμενη Lightyear παρουσιάζει το One, ένα αυτοκίνητο που κάλλιστα θα μπορούσε να βγει άμεσα στην παραγωγή διαθέτοντας μια μπαταρία με μη ανακοινώσιμη προς το παρόν χωρητικότητα, σε συνδυασμό με ηλιακά πάνελ για τη φόρτισή της συνολικής επιφάνειας 5 τ.μ. Σύμφωνα με την εταιρεία, η αυτονομία, με βάση το πρωτόκολλο WLTP, ανέρχεται στα 725 χλμ. – το χειμώνα και στον αυτοκινητόδρομο η εταιρεία εγγυάται πως θα είναι εφικτή η κάλυψη τουλάχιστον 400 χλμ.

«Αυτή η στιγμή αντιπροσωπεύει μια νέα εποχή. Δύο χρόνια ονείρων, σκέψης και σκληρής δουλειάς έχουν οδηγήσει σε αυτό το ορόσημο, το οποίο είναι ένα τεράστιο άλμα προς την κατεύθυνση της επίτευξης της αποστολής μας καθιστώντας την καθαρή κινητικότητα διαθέσιμη σε όλους», δήλωσε ο συνιδρυτής και CEO της Lightyear, Lex Hoefsloot.

Και προσέθεσε:

«Αντιμετωπίζουμε αυτά τα ζητήματα της αυτονομίας με αυτό που εμείς αποκαλούμε “υπερ-αποδοτικότητα”. Από τη μία πλευρά, αυτό θα οδηγήσει σε μια εξαιρετική αυτονομία με τη χρήση μιας σχετικά μικρής μπαταρίας. Από την άλλη πλευρά, το One μπορεί να φορτίζει απευθείας από τον ήλιο, και επειδή η κατανάλωση ενέργειας είναι πολύ χαμηλή, θα μπορεί να δημιουργήσει ενέργεια μέχρι και για 20.000 χλμ. ανά έτος. Επιπλέον, όλες οι επιλογές φόρτισης που υπάρχουν αυτή τη στιγμή γίνονται ευκολότερες στη χρήση καθώς θα γίνονται πολύ γρηγορότερα από οποιαδήποτε πρίζα. Μπορείτε, για παράδειγμα, να φορτίζετε, για μέχρι και 400 χλμ. κίνησης κατά τη διάρκεια της νύχτας από τις συνήθεις πρίζες 230V.»

Το Lightyear One τροφοδοτείται από τέσσερις κινητήρες με άγνωστη προς το παρόν ισχύ, οι οποίοι είναι προσαρμοσμένοι στους τροχούς του οχήματος, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο που θα κυμαίνεται στα 10 δλ.

Όπως ανακοινώθηκε, τα ηλιακά πάνελ του One θα μπορούν να λειτουργούν κανονικά ακόμα και στην περίπτωση που ένα τμήμα των επιφανειών τους βρίσκεται στη σκιά. Όπως αναφέρουν οι δημιουργοί του, ο ρυθμός φόρτισης στον ήλιο ανέρχεται στα 12 χλμ. ανά ώρα.

Η μπαταρία του αυτοκινήτου θα μπορεί να φορτίζεται σε φορτιστές 22 kW ή και 60 kW. Η δε τιμή, όπως αυτή ανακοινώνεται στον επίσημο ιστότοπο της Lightyear, είναι 149.000 ευρώ._Χ.Α.

Σχετικά με τις σκέψεις της κυβέρνησης για αύξηση των τελών στα παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα, πιστεύω πως...

Αποτελέσματα

Είναι άδικο γιατί τα διαθέτουν άνθρωποι με χαμηλό εισόδημα που δεν μπορούν να αποκτήσουν ένα σύγχρονο καθαρότερο όχημα
100% (1 ψήφος)
Είναι σωστό μέτρο, καθώς η αυξημένη ρύπανση στις μεγαλουπόλεις έχει σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να δοθούν σημαντικά οικονομικά κίνητρα αντικατάστασης του γηρασμένου στόλου
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να ενισχυθούν τα Μ.Μ.Μ. και υπηρεσίες τύπου car sharing για να εξυπηρετηθούν όσοι δεν μπορούν να αποκτήσουν νέο αυτ/το
0% (0 ψήφοι)
Total votes: 1
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά