Επικαιρότητα Κόσμος

Ηνωμένο Βασίλειο: Λιγότερα από 1 στα 4 νέα μοντέλα έχουν μηχανικό χειρόφρενο

Έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία έδειξε πως η χρήση μηχανικού χειρόφρενου φθίνει ολοένα και περισσότερο, καθώς η πλειοψηφία των νέων μοντέλων διαθέτει ηλεκτρονικό χειρόφρενο υπό μορφή κουμπιού.

Η έρευνα που διενεργήθηκε για λογαριασμό του CarGurus, μιας από τις πλέον αναπτυγμένες ιστοσελίδες αγοράς αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο, βασίζεται στα δεδομένα που προκύπτουν από την ανάλυση της γκάμας μοντέλων των ακόλουθων κατασκευαστών:  Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Dacia, DS, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Jaguar, Jeep, Kia, Land Rover, Lexus, Mazda, Mercedes-Benz, MG, Mini, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Porsche, Renault, Seat, Skoda, Subaru, Suzuki, Tesla, Toyota, Vauxhall, Volvo, Volkswagen.

Όπως προκύπτει, το ποσοστό των νέων αυτοκινήτων που διατίθενται με μηχανικό χειρόφρενο στη Μεγάλη Βρετανία σήμερα, είναι μόλις 24%, στοιχειοθετώντας περαιτέρω πτώση από το 2019, όταν και ήταν 30%. Με βάση το δημοσίευμα, μοναδική μάρκα που διατηρεί το μηχανικό χειρόφρενο σε όλη τη γκάμα των μοντέλων της είναι η Dacia (διαβάστε για τα νέα Sandero και Sandero Stepway https://www.4troxoi.gr/epikairotita/kosmos/premiera-gia-nea-dacia-sandero-kai-sandero-stepway). Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι κατασκευαστές διατηρούν το μηχανικό χειρόφρενο για πιο σπορτίφ μοντέλα τους, όπως τα Mazda MX5 ή BMW M2 ενώ από εκεί και έπειτα, τη μερίδα του λέοντος κατέχουν τα ηλεκτρονικά χειρόφρενα. Η κύρια μορφή τους έγκειται στο γνωστό "parking brake" μέσω κουμπιού που βρίσκεται δίπλα στον οδηγό, ενώ σε λίγες περιπτώσεις, το αντίστοιχο χειρόφρενο λειτουργεί μέσω πατήματος πεντάλ.

Electronic Parking Brake

Ακόμη, το δημοσίευμα αναφέρει ότι κατασκευαστές όπως Alfa Romeo, DS, Honda, Jaguar, Land Rover, Lexus, Mercedes, Porsche και Volvo, δε διαθέτουν πλέον μοντέλα με "παραδοσιακό" χειρόφρενο. Πολλοί οπαδοί της κλασικής αυτοκίνησης διαφωνούν με τη συγκεκριμένη εξέλιξη, η οποία θεωρείται πως αφαιρεί την αμεσότητα, μηχανική απλότητα και αλληλεπίδραση που υπήρχε με το μηχανικό χειρόφρενο. Από την άλλη, η λειτουργία ενός κουμπιού συνεπάγεται αύξηση της ασφάλειας, ενώ παράλληλα βοηθά και στην καλύτερη κατανομή χώρων στην καμπίνα.

Στην περίπτωση της αύξησης ασφάλειας, η φυσική ενέργεια που απαιτείται από τον οδηγό ώστε το αυτοκίνητο να ακινητοποιηθεί ανεξαρτήτως κλίσης του οδοστρώματος, είναι σαφώς λιγότερη. Ο λόγος είναι πως τα περισσότερα ηλεκτρονικά χειρόφρενα, απεμπλέκονται αυτόματα μόλις ο οδηγός πατήσει το γκάζι, ενώ διαθέτουν και αυτόματη λειτουργία υποβοήθησης σε ανηφόρα (hill-hold). Όσον αφορά στη διαμόρφωση του εσωτερικού, ο όγκος που καταλαμβάνει ένα ηλεκτρονικό χειρόφρενο αντιστοιχεί σε αυτόν ενός κουμπιού ή διακόπτη, που είναι σαφώς λιγότερος από εκείνον που χρειάζεται ένα μηχανικό χειρόφρενο.

Όπως καταδεικνύει η πορεία των εξελίξεων, αφού κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους σχεδόν 24 μοντέλα σταμάτησαν  να τα διαθέτουν ως επιλογή, τα μηχανικά χειρόφρενα σύντομα θα αποτελέσουν παρελθόν από τα μοντέλα μαζικής παραγωγής. Έτσι, θα παραμείνουν ως επιλογή κυρίως για πιο σπορ αυτοκίνητα, ή για μοντέλα που παράγονται σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων.

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου