Επικαιρότητα Κόσμος

Koenigsegg Gemera: 3κύλινδρο, 2λιτρο και υβριδικό, με 1.700 ίππους

Η Koenigsegg μας έχει συνηθίσει σε εκπλήξεις, αλλά και σε μοναδικές κατασκευές με κορυφαία τεχνολογική υπόσταση. Τελευταίο δείγμα γραφής, η 4θέσια Gemera.

Ο Christian von Koenigsegg χαρακτηρίζει την νέα Gemera που αποκαλύφθηκε σήμερα στη Γενεύη ως ένα «Mega-GT» αυτοκίνητο, με άπλετους χώρους για τέσσερις, παρακαλώ, επιβάτες, μαζί με τις αποσκευές τους (200 λίτρα), που παίρνει κίνηση από μία «μικτή» μονάδα κίνησης, η οποία αποτελείται από έναν καινοτόμο, 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης με χωρητικότητα μόλις 2,0 λίτρων και βάρος 70 κιλών, καθώς και από τρεις ηλεκτροκινητήρες, που συνδυαστικά υπόσχονται καταιγιστικές επιδόσεις.

Koenigsegg Gemera

Ξεκινώντας από το θερμικό σκέλος της μονάδας κίνησης της νέας Gemera, η Σουηδική εταιρεία τοποθέτησε στον κατασκευασμένο από την ίδια και τοποθετημένο στο κέντρο του αμαξώματος υπετροφοδοτούμενο κινητήρα των 600 ονομαστικών ίππων, τα οποία αποδίδονται στις 7.500 σ.α.λ., και 600 για την περίσταση Nm, που με τη σειρά τους κάνουν αισθητή την παρουσία τους από τις 2.000 έως και τις 7.000 σ.α.λ., την επαναστατική τεχνολογία Free Valve, την οποία χρόνια τώρα εξελίσσει η ίδια η Koenigsegg. Θυμίζουμε ότι πρόκειται για ένα σύνολο χωρίς εκκεντροφόρο, καθώς οι βαλβίδες ανοίγουν με πεπιεσμένο αέρα με την αρωγή πνευματικών ενεργοποιητών και κλείνουν με τη βοήθεια ελατηρίων ή αέρα. Σύμφωνα με τον Christian von Koenigsegg, η όλη διάταξη επιτρέπει τον ευκολότερο και πιο αποτελεσματικό έλεγχο της κάθε βαλβίδας ξεχωριστά, συμπεριλαμβανομένου και του βυθίσματός της.

Koenigsegg Gemera

 

Ο Tiny Friendly Giant κινητήρας, όπως χαρακτηριστικά τον αποκαλούν οι Σουηδοί, συνδυάζεται όχι με έναν, ούτε με δύο, αλλά με τρεις στο σύνολο ηλεκτροκινητήρες. Οι δύο βρίσκονται εγκατεστημένοι στον πίσω άξονα (ένας σε κάθε τροχό) και ο τρίτος στον στροφαλοφόρο άξονα του 3κύλινδου, ο οποίος κινεί τους εμπρός τροχούς. Συνδυαστικά, οι τρεις ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν ισχύ 1.100 ίππων (ή 1.400 αν κανείς αθροίσει την ισχύ του καθενός), με το όλο «πακέτο» των ηλεκτρικών μονάδων και του θερμικού συνόλου να αποδίδουν 1.700 ίππους και 3.500(!) Νm ροπής.

Koenigsegg Gemera

Σύμφωνα με την Koenigsegg, η νέα Gemera είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο μόλις 1,9 δλ. επιτυγχάνοντας στο τέλος του σπριντ τελική ταχύτητα 400 χλμ./ώρα. Μάλιστα, κινούμενη αποκλειστικά με την αρωγή ηλεκτρικής ενέργειας μέσω της υδρόψυκτης μπαταρίας των 800 Volt, η Gemera μπορεί να «πιάσει» ακόμα και τα 300 χλμ./ώρα – η δε ηλεκτρική της αυτονομία φτάνει τα 50 χλμ., χάρη στην παρουσία ενός συσσωρευτή ενέργειας με αποθηκευτική ικανότητα 16,6 kWh. Αξίζει εδώ να σημειωθεί πως ο 3κύλινδρος κινητήρας του Σουηδικού GT μπορεί να «κάψει», εκτός από βενζίνη, αιθανόλη, αλλά και την ουδέτερη, ως προς την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα, μεθανόλη.

Koenigsegg Gemera

Το σύστημα πέδησης αποτελείται από αεριζόμενους και κεραμικούς ασφαλώς δίσκους με διαστάσεις 415x40 και 390x34 χλστ., που συνδυάζονται με 6πίστονες και 4πίστονες δαγκάνες, αντίστοιχα. Οι carbon ζάντες της Gemera έχουν διάμετρο 21 και 22 ίντσες και είναι... ντυμένες με ελαστικά Pilot Sport S της Michelin ή προαιρετικά με τα Cup R3 του Γάλλου κατασκευαστή, με διαστάσεις 295/30 και 315/30. Από πλευράς μεγέθους, το Σουηδικό Mega-GT έχει μήκος 4,975 μ. και πλάτος του αγγίζει τα 2 μ. Το δε βάρος της ανέρχεται, χωρίς υγρά, ανέρχεται στα 1.715 κιλά.

Koenigsegg Gemera

Φυσικά, η νέα Koenigsegg Gemera είναι τετρακίνητη, με σύστημα torque vectoring που επιδρά ακόμα και σε κάθε τροχό ξεχωριστά, διαθέτοντας συγχρόνως σύστημα τετραδιεύθυνσης και μεταξόνιο 3 μέτρων. Από εκεί και πέρα, η καμπίνα του αυτοκινήτου, το οποίο θα παραχθεί συνολικά σε μόλις 300 αντίτυπα, διαθέτει όλες τις πατροπαράδοτες ανέσεις των GT αυτοκινήτων – μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνεται το σύστημα infotainment με δύο οθόνες για τους εμπρός και τους πίσω επιβάτες, οι 8 στο σύνολο ποτηροθήκες, τα δύο pads για την ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου, ένα προηγμένο ηχοσύνολο με 11 ηχεία, ο τρι-ζωνικός κλιματισμός κ.α.

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου