Επικαιρότητα Κόσμος

Luca de Meo: H Renault δεν μπορεί πλέον να βασίζεται στο segment B

O Ιταλός μάνατζερ πιστεύει ότι η βιωσιμότητα της Renault δεν μπορεί πλέον να βασίζεται στην εστίασή της στο segment B, καθώς ο Γάλλος κατασκευαστής πρέπει να επικεντρωθεί σε πιο κερδοφόρες κατηγορίες οχημάτων.

Έχοντας εγκαταλείψει το στρατόπεδο του VW Group, και συγκεκριμένα εκείνο της Seat, στις αρχές του χρόνου, ο Luca de Meo πήρε και τυπικά το χρίσμα στο τιμόνι της Renault την 1η Ιουλίου σε μια δύσκολη συγκυρία για το Groupe Renault. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως, λίγες μέρες μετά την ανάληψη των νέων καθηκόντων του, ο Ιταλός μάνατζερ ανακοίνωσε σημαντικές απώλειες για τον Γάλλο κατασκευαστή, ο οποίος κατέγραψε στο πρώτο εξάμηνο του έτους ζημιές-ρεκόρ ύψους 7,3 δις ευρώ. Ωστόσο, ο πρώην επικεφαλής της Seat δηλώνει αισιόδοξος για το μέλλον έχοντας ήδη προετοιμάσει ένα μεγαλόπνοο σχέδιο ανάταξης για τη γαλλική μάρκα.

Όπως έχει ήδη προαναγγελθεί, στις αρχές του επόμενου έτους ο Luca e Meo θα ανακοινώσει ένα νέο αναπτυξιακό πλάνο για λογαριασμό ολόκληρου του ομίλου ξεδιαλύνοντας οριστικά το τοπίο τόσο για την κατεύθυνση που θα ακολουθήσει το Groupe Renault, όσο και για τη σύσταση της γκάμας της μητρικής εταιρείας τα προσεχή χρόνια.

«Είναι επικίνδυνο το 70% των πωλήσεών μας να προέρχονται από το segment Β», λέει ο Luca de Meo, ο οποίος προειδοποιεί ότι σε αυτή την κατηγορία τα περιθώρια κέρδους είναι πολύ μικρά.

Αντίθετα, όπως ξεκαθάρισε στο πλαίσιο των ίδιων δηλώσεών του, η Renault πρέπει να στρέψει την προσοχή της σε πιο «βιώσιμα τμήματα της αγοράς όσο το δυνατόν γρηγορότερα» και να επενδύσει σε κατηγορίες που υπόσχονται υψηλότερα περιθώρια κέρδους, όπως οι κατηγορίες C και C+.

Τι σημαίνουν όλα αυτά; Κατ’ αρχήν, το… εξασφαλισμένο μέλλον του Mégane αλλά και την ενίσχυση της παρουσίας του Γάλλου κατασκευαστή στην κατηγορία των C-SUV με το νέο Kadjar, το οποίο αυτή τη στιγμή φιγουράρει μόλις στην 14η θέση των ευρωπαϊκών πωλήσεων των αυτοκινήτων του είδους στο πρώτο εξάμηνο του έτους – επίδοση που ασφαλώς δεν κρίνεται ικανοποιητική. Πολλώ δε μάλλον όταν «απέναντί» του βρίσκονται μοντέλα με υπερδιπλάσιες πωλήσεις, όπως τα Peugeot 3008, Nisam Nissan Qashqai και VW Tiguan.

Την ίδια στιγμή, ο ο Luca de Meo θέλει να αναπτύξει έτι περαιτέρω την Dacia, την οποία χαρακτηρίζει ως «μικρό θαύμα», καθώς, όπως χαρακτηριστικά τονίζει, κανένας άλλος κατασκευαστής με τόσο υψηλό value for money δεν έχει καταφέρει να καταγράψει τόσο μεγάλη κερδοφορία.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου