top icon
Επικαιρότητα

Luca de Meo: Οι προοπτικές της Cupra

O Διευθύνων Σύμβουλος της Seat σχολιάζει τις προκλήσεις που πηγάζουν από την αυτονόμηση της Cupra.

Στο πλαίσιο του Annual Media Conference της Seat, οι 4ΤΡΟΧΟΙ είχαν την ευκαιρία να υποβάλουν στον Luca de Meo, που από το Σεπτέμβριο του 2015 κατέχει τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου στην ισπανική εταιρεία, κάποιες ερωτήσεις σχετικά με το μέλλον της νέας μάρκας, με αυτήν τη νέα, αυτόνομη ιδιότητα.

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα από την εκδήλωση που είχε γίνει για την επίσημη παρουσίαση της Cupra, καθώς και μία άλλη συνέντευξη που είχε παραχωρήσει ο Luca de Meo σχετικά με την Cupra.

Πόσος χρόνος πιστεύετε ότι θα χρειαστεί να περάσει μέχρι να αναγνωρίζεται η Cupra ως μια αυτόνομη μάρκα;

Δημιουργήσαμε την Cupra προκειμένου να δείξουμε ότι εδώ, στη Βαρκελώνη, μπορούμε να υλοποιήσουμε κάποιες πολύ ωραίες ιδέες. Πρόκειται για μια μπράντα που απευθύνεται σε ξεχωριστούς ανθρώπους και αντιπροσωπεύει αξίες όπως είναι η μοναδικότητα, η τεχνολογία και η απόδοση, ενώ πραγματικά πιστεύουμε ότι αυτή η μάρκα θα είναι η ιδανική πρόταση για εκείνους που ψάχνουν κάτι σπορ, αλλά συνάμα προσωποποιημένο και με άφθονο στυλ.

Μπορούμε να περιμένουμε μελλοντικά μοντέλα της Cupra που θα είναι διαφορετικά από αυτά της Seat;

Είναι πολύ νωρίς ακόμη για να έχει η Cupra τα δικά της μοναδικά μοντέλα. Ίσως όμως μελλοντικά να προσπαθήσουμε να λανσάρουμε κάποια νέα μοντέλα, πρώτα με τα σήματα της Cupra, και κατόπιν να ακολουθήσουν οι εκδοχές της μητρικής εταιρείας, εκμεταλλευόμενοι τις συνέργειες μεταξύ των δύο εταιρειών.

Προς το παρόν το Ateca είναι το μοντέλο που σηματοδοτεί αυτό το νέο ξεκίνημα, όντας το πρώτο μοντέλο παραγωγής στο οποίο φιλοξενούνται τα νέα λογότυπα. Η φιλοδοξία για την Cupra περιλαμβάνει το διπλασιασμό των πωλήσεών της μέσα στα επόμενα τέσσερα με πέντε χρόνια, εστιάζοντας το εμπορικό της πλάνο σε θέματα διανομής, συνεργασιών, ανταγωνισμού και προϊόντων.

Εκτός των άλλων, ο Luca de Meo δήλωσε πολύ ικανοποιημένος από τα κέρδη μετά φόρων, που έφτασαν τα 281 εκατ. ευρώ το 2017 (μια αύξηση της τάξης του 21,3% σε σχέση με το 2016), αλλά χωρίς να επαναπαύεται. Η πρόκληση για εκείνον είναι να καταφέρει να διατηρήσει σε υψηλό επίπεδο αυτόν το ρυθμό αύξησης, χάρη σε ένα πλάνο που περιλαμβάνει την παρουσίαση ενός νέου μοντέλου κάθε έξι μήνες μέχρι το 2020. Τα δύο πρώτα είναι το Seat Tarraco και το Cupra Ateca, οι πωλήσεις των οποίων θα έχουν ξεκινήσει μέχρι τα τέλη της χρονιάς που διανύουμε. Την επόμενη χρονιά θα παρουσιαστεί το νέο Leon, σε 5θυρες και ST (στέισον δηλαδή) παραλλαγές. Το 2020 η Seat θα παρουσιάσει το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό όχημα, το οποίο θα βασίζεται στην πλατφόρμα MEB της VW. Την ίδια χρονιά θα παρουσιαστεί και το πρώτο CUV (Crossover Utility Vehicle) στην γκάμα της Seat.

Σχολιάζοντας το γεγονός ότι θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι το 2020 για να δούμε το πρώτο ηλεκτρικό όχημα της ισπανικής εταιρείας, είπε ότι η μετάβαση προς τέτοια οχήματα θα πρέπει να είναι κερδοφόρα και βιώσιμη. Ο στόχος είναι μέσα στα αμέσως επόμενα χρόνια να εμπλουτιστούν οι υπάρχουσες τεχνολογίες βενζίνης, ντίζελ και φυσικού αερίου με νέες, όπου θα προστεθούν υβριδικά (mild και plug-in) και ηλεκτρικά μοντέλα σε ολόκληρη την γκάμα. Σε δύο χρόνια η Seat θα διαθέτει στην γκάμα της ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα με αυτονομία 500 χλμ., που θα πλαισιώνει την plug-in υβριδική έκδοση του επόμενου Leon.

Tέλος, όπως εκμυστηρεύτηκε ο Luca de Meo, μια μεγάλη πρόκληση για την εταιρεία είναι η ευρωπαϊκή «απεξάρτηση» σε εμπορικό επίπεδο. Η Seat λειτουργεί σε περισσότερες από ογδόντα χώρες, μόνο όμως το 15% των πωλήσεων προέρχεται από αγορές εκτός της γηραιάς ηπείρου. Για αυτόν το σκοπό, πιθανότητες στρατηγικής ανάπτυξης για την ισπανική εταιρεία συγκεντρώνουν περιοχές όπως η Βόρεια Αφρική, η Λατινική Αμερική και το Μεξικό, η Νέα Ζηλανδία και φυσικά κάποιες «κινεζικές» προοπτικές.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ