top icon
Επικαιρότητα

Μ. Βρετανία: Έως και ισόβια κάθειρξη σε όσους οδηγούς προκαλούν θανατηφόρα ατυχήματα

Η κυβέρνηση της Μ. Βρετανίας αναμένεται να αυξήσει στο μέγιστο τις ανώτατες ποινές που επιβάλλονται σε όσους προκαλούν θανατηφόρα ατυχήματα οδηγώντας υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών.

Η αύξηση του αριθμού των θανάτων που προκλήθηκαν από τροχαία ατυχήματα στη Μ. Βρετανία ακολουθεί, σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία της χώρας, μια μικρή πλην αισθητή ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια. Πιο συγκεκριμένα, ο αριθμός όλων όσων έχασαν πέρσι τη ζωή τους στο δρόμο αυξήθηκε κατά 5% σε σχέση με την προπέρσινη χρονιά αγγίζοντας σε απόλυτα νούμερα τους 1.792. Και αυτό είναι κάτι που θορυβεί έντονα τις αρμόδιες αρχές της χώρας και δη την επίσημη πολιτεία, η οποία είναι έτοιμη να λάβει τα μέτρα της.

Σύμφωνα μάλιστα με ανακοινώσεις του αρμόδιου Υπουργού Δικαιοσύνης της Μ. Βρετανίας, Dominic Raab, το κοινοβούλιο της χώρας σκοπεύει μέσα στις επόμενες μέρες να καταστήσει ακόμα πιο αυστηρές τις ποινές που επιβάλλονται σε όσους οδηγούς προκαλούν θανατηφόρα ατυχήματα οδηγώντας υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών. Στην ίδια «συνομοταξία» αναμένεται μάλιστα να ενταχθούν ακόμα και εκείνοι που προκαλούν θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα υπερβαίνοντας τα προβλεπόμενα όρια ταχύτητας ή μιλούν στο κινητό τους τηλέφωνο. Πιο συγκεκριμένα,  η ανώτατη ποινή που αυτή τη στιγμή προβλέπεται για τις ως άνω περιπτώσεις ανέρχεται στα 14 χρόνια, ενώ με τις προτεινόμενες νέες διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης έως και ισόβια κάθειρξη.

«Έχουμε κάνει μια πολύ σοβαρή δουλειά σε ότι αφορά τις ποινές που επιβάλλονται. Στη μελέτη μας έχουμε λάβει υπόψη πάνω από 9.000 περιστατικά ατυχημάτων. Βασιζόμενοι στη σπουδαιότητα των περιπτώσεων αυτών, στην αγωνία των οικογενειών των θυμάτων αλλά και στις μέγιστες κυρώσεις που σήμερα επιβάλλονται σε άλλα αδικήματα, όπως η ανθρωποκτονία, σκοπεύουμε να εισάγουμε ποινές ισόβιας κάθειρξης σε όσους καταστρέφουν ζωές οδηγώντας επικίνδυνα, μεθυσμένοι ή υπό την επήρεια ναρκωτικών», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Dominic Raab.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στη χώρα μας, σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία, οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα τη χρονιά που μας πέρασε σημείωσαν αύξηση της τάξης του 2% όταν στο σύνολο της ΕΕ καταγράφηκε ισόποση μείωση. Ωστόσο, η Ελλάδα διατηρεί ποσοστιαία την πρωτιά σε  θανάτους που οφείλονται σε τροχαία συμβάντα με «επίδοση» 75 νεκρών ανά εκατομμύριο κατοίκων. Και για να έχει κανείς ένα απτό μέτρο σύγκρισης, αξίζει να σημειωθεί ότι ο κοινοτικός μέσος όρος αυτή τη στιγμή είναι μόλις 50 νεκροί ανά εκατομμύριο κατοίκων.

Συνολικά, τη ζωή τους στους δρόμους της ΕΕ έχασαν πέρυσι 25.500 άνθρωποι (600 λιγότεροι σε σχέση με το 2015 και 6.000 λιγότεροι σε σχέση με το 2010), ενώ πάνω από 135.000 τραυματίστηκαν…_Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ