top icon
Επικαιρότητα

Με ενεργοποιημένο τον «αυτόματο πιλότο» το μοιραίο Tesla Model X

Οι ιθύνοντες της Tesla αποκάλυψαν χθες πως το μοιραίο Model X, το οποίο συγκρούστηκε στις ΗΠΑ στις 23 Μαρτίου με το διαχωριστικό διάζωμα αυτοκινητοδρόμου στο Mountain View της Καλιφόρνια με αποτέλεσμα ο οδηγός του να χάσει τη ζωή του, κινούνταν με τον «αυτόματο πιλότο» ενεργοποιημένο.

Μετά το διαβόητο πλέον δυστύχημα με το αυτοκινούμενο όχημα τις Uber που έλαβε χώρα πριν λίγες μέρες στο Tempe της Αριζόνα, ένα νέο θανατηφόρο συμβάν στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, στο οποίο εμπλέκεται για την περίσταση το ηλεκτρικό SUV της αμερικάνικης εταιρείας, έρχεται να ρίξει επιπλέον… νερό στο μύλο των συζητήσεων που αφορούν στην αποτελεσματικότητα, αλλά, πρωτίστως, στην ασφάλεια που προσφέρουν σήμερα τα συστήματα πιλοτικής οδήγησης.

Πιο συγκεκριμένα, το νέο αυτό περιστατικό, στο οποίο εμπλέκεται ένα Tesla Model X, το οποίο μετά τη σύγκρουσή του με το κεντρικό διαχωριστικό των δύο ρευμάτων κυκλοφορίας αναφλέχθηκε με αποτέλεσμα ο οδηγός του να χάσει τη ζωή του, μπήκε από την πρώτη κιόλας στιγμή στο στόχαστρο εκτενούς έρευνας που διέταξε η αμερικανική National Transportation Safety Board (NTSB).

Οι φωτογραφίες που από την πρώτη κιόλας στιγμή «κυκλοφόρησαν» στο διαδίκτυο δείχνουν το μπροστινό μέρος του επίμαχου Model X να είναι πλήρως καταστρεμμένο. Ωστόσο, μέχρι και αυτή τη στιγμή δεν έχει εξακριβωθεί επίσημα αν η «εικόνα» αυτή οφείλεται στη σύγκρουση του οχήματος με το τσιμεντένιο διαχωριστικό ή στις ενέργειες των συνεργειών διάσωσης για τον απεγκλωβισμό του άτυχου οδηγού, ο οποίος έχασε τη μάχη με τη ζωή, λίγες ώρες μετά τη μεταφορά του στο νοσοκομείο.

Χθες, στην υπόθεση παρενέβη με σχετική ανάρτησή της στο διαδίκτυο η ίδια η Tesla, η οποία επιβεβαίωσε πως λίγα δευτερόλεπτα πριν τη σύγκρουση, το μοιραίο αυτοκίνητο κινούνταν με ενεργοποιημένο το σύστημα αυτόνομης οδήγησης. Το γνωστό Autopilot.

Στην ανακοίνωσή της η αμερικάνικη εταιρεία προσθέτει πως ο οδηγός είχε ρυθμίσει το adaptive cruise control του Model X στη λιγότερο ευαίσθητη «σκάλα» και πως ο άτυχος Walter Huang έλαβε από το σύστημα πριν τη σύγκρουση «πολλές οπτικές και μια ακουστική προειδοποίηση». Επίσης, από τα στοιχεία που κατάφεραν να «ανασύρουν» οι ιθύνοντες της Tesla από το σύστημα πιλοτικής οδήγησης του αυτοκινήτου το συμπέρασμα που προκύπτει είναι πως έξι δευτερόλεπτα πριν την σύγκρουση τα χέρια του οδηγού δεν βρίσκονταν στο τιμόνι του αυτοκινήτου.  

«Ο οδηγός είχε περίπου 5 δευτερόλεπτα και 150 μέτρα ανεμπόδιστης θέασης του διαχωριστικού τμήματος του αυτοκινητοδρόμου, αλλά τα αρχεία καταγραφής του οχήματος δείχνουν ότι δεν έγινε καμία ενέργεια», αναφέρει χαρακτηριστικά η Tesla στην ανακοίνωσή της.

Η Tesla θεωρεί επίσης πως η σφοδρότητα της σύγκρουσης οφείλεται σε μια ακόμα παράμετρο, καθώς, όπως η ίδια επικαλείται, «ο τσιμεντένιος αποσβεστήρας ήταν αλλοιωμένος στο σημείο εκείνο από παλαιότερη σύγκρουση, χωρίς να έχει επισκευαστεί».

Οι έρευνες της NTSB αναμένεται να διαρκέσουν, σύμφωνα με τις έως τώρα εκτιμήσεις των ιθυνόντων της, αρκετές ακόμα εβδομάδες.

Διαβάστε εδώ ολόκληρη την ανακοίνωση της Tesla._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ