Το νέο Ford Focus θα παρουσιαστεί στα τέλη περίπου της χρονιάς που διανύουμε με την έκδοση ST να κάνει το ντεμπούτο της σ' έναν περίπου χρόνο από σήμερα «φορώντας» έναν downsized κινητήρα βενζίνης με χωρητικότητα 1,5 λίτρων προκειμένου το σύνολο της γκάμας να πληροί τις επερχόμενες και πλέον πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων.

Από το 1998, οπότε και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, το Focus αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους εμπορικούς πυλώνες της Ford «εισάγοντας» στο μικρομεσαίο σκαλοπάτι της γκάμας της έναν πρωτόγνωρο για τα δεδομένα της εποχής σπορ χαρακτήρα, σε συνδυασμό με αναβαθμισμένη ποιότητα και πλούσιο εξοπλισμό. Δύο δεκαετίες μετά και με τρεις γενιές ήδη στην πλάτη του, το Ford Focus είναι πλέον έτοιμο να γυρίσει μία ακόμα σελίδα διατηρώντας αναλλοίωτα τα οδηγοκεντρικά του γνωρίσματα, τα οποία, θέλοντας και μη πλέον, θα προσαρμοστούν στις σύγχρονες απαιτήσεις και ανάγκες.

Ως εκ τούτου, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, κάτω από το καπό της κορυφαίας –μέχρι νεοτέρας, ασφαλώς- έκδοσης ST θα φιλοξενείται μια αναβαθμισμένη έκδοση του γνωστού EcoBoost βενζινοκινητήρα των 1,5 λίτρων της μάρκας, ο οποίος θα παραλάβει… οριστικά και αμετάκλητα τη σκυτάλη από τον 2λιτρο που στη σημερινή του εκδοχή αποδίδει 250 ίππους. Φυσικά, πρόκειται για μια υποχρεωτική κίνηση-επιλογή προκειμένου το σύνολο της γκάμας να πληροί τις νέες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων σε πραγματικές συνθήκες (Real Driving Emissions –EDE) που θα τεθούν σε ισχύ για όλους τους «μαζικούς» κατασκευαστές από το 2021 και εξής επιβάλλοντας για όλο το στόλο τους μέσο όρο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα της τάξης των 95 μόλις γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο.

Στόχος της Ford είναι ο νέος αυτός «1.500άρης» να αποδίδει τουλάχιστον 250 ίππους, κάτι που σημαίνει πως η μέγιστη ισχύς του ανά λίτρο θα πρέπει να φτάνει τουλάχιστον τους 165 ίππους. Και για να έχει κανείς ένα μέτρο σύγκρισης της τεχνολογικής πρόκλησης την οποία καλούνται να αντιμετωπίσουν οι μηχανικοί της Ford Performance, θυμίζουμε πως αυτή τη στιγμή ο υπάρχον 2λιτρος EcoBoost (φωτ.) έχει ειδική ισχύ της τάξης των 125 ίππων, ο κορυφαίος 2,3 της έκδοσης RS, 152 ίππους και ο 1.500άρης του νέου Fiesta ST, 133 «μόλις» ίππους.

Σύμφωνα με έγκυρες πηγές, ο βενζινοκινητήρας του νέου Ford Focus ST θα διαθέτει twin-scroll υπερτροφοδότηση, άμεσο ψεκασμό, αλλά και σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων, ούτως ώστε να διαθέτει την επιθυμητή ισχύ αλλά και χαμηλούς συνάμα ρύπους. Όσο για τον 2λιτρο ντίζελ της δίδυμης πετρελαιοκίνητης παραλλαγής του μοντέλου, οι μέχρι τώρα πληροφορίες μας κάνουν λόγο για διατήρηση του υπάρχοντος… καθεστώτος, με την απόδοση ωστόσο του 2.0 ΤDCi να υπερβαίνει, έστω και οριακά, τους «σημερινούς» 185 ίππους.

Η υπόλοιπη γκάμα κινητήρων του νέου Ford Focus θα περιλαμβάνει τον γνωστό 1.000άρη EcoBoost σε εκδόσεις με 100, 125 και 140 ίππους, τον γνώριμο φυσικά 1.500άρη, ο οποίος θα διατίθεται σε πιο… ήπιες παραλλαγές σε σχέση με εκείνον της έκδοσης ST, αλλά και έναν εντελώς νέο 1.200άρη με άγνωστες προς το παρόν τεχνικές περγαμηνές. Το «παρών» θα δίνει φυσικά και ο γνωστός κινητήρας ντίζελ, 1.5 TDCi.

Αξίζει να αναφέρουμε πως το νέο Ford Focus και κατ’ επέκταση και η έκδοση ST, θα βασίζονται σε μια βελτιωμένη εκδοχή του υπάρχοντος δαπέδου, με τη βασικότερη διαφορά να εντοπίζεται στο διευρυμένο κατά 50 χλστ. μεταξόνιο. Και το Focus MKIV θα διατίθεται σε 5θυρο και στέισον βάγκον αμάξωμα, ενώ ένα χρόνο αργότερα, το ντεμπούτο της θα κάνει και μια SUV εκδοχή, η οποία θα τοποθετηθεί ανάμεσα EcoSport και Kuga._X.A.