Επικαιρότητα Κόσμος

Μεγαλύτερη αυτονομία για το ηλεκτρικό Audi e-tron

Η Audi προβαίνει σε αναβαθμίσεις στο ηλεκτρικό e-tron που βελτιώνουν την αποδοτικότητα των μονάδων κίνησης και του συστήματος ανάκτησης της ενέργειας κατά την πέδηση – και κατ’ επέκταση την αυτονομία.

Η Audi ανακοίνωσε πως η έκδοση «55 quattro» του ηλεκτρικού Audi e-tron θα έχει εφεξής μεγαλύτερη κατά 25 χλμ. αυτονομία κίνησης με μία πλήρη φόρτιση της μπαταρία του, με την τελευταία να φτάνει πλέον τα 436 χλμ. σύμφωνα με τις πιστοποιήσεις του γερμανικού εργοστασίου σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP. Όπως δηλώνουν οι ιθύνοντες της εταιρείας των τεμνόμενων κύκλων, η συγκεκριμένη αναβάθμιση οφείλεται σε επεμβάσεις που έγιναν τόσο σε συγκεκριμένα τμήματα του hardware του αυτοκινήτου, όσο και σε συγκριμένα λογισμικά (software) που τα ελέγχουν.

Χάρη σε έναν νέο τύπου φρένου στον τροχό, η Audi κατάφερε να μειώσουν έτι περαιτέρω την αποκαλούμενη και ως «υπολειπόμενη ροπή πέδησης», η οποία αναφέρεται  στις απώλειες που οφείλονται στη γειτνίαση των δαγκάνων με τους δίσκους. Παράλληλα, αναβαθμίσεις έγιναν και στις μονάδες κίνησης, με τον ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα να παρέχει διαρκώς ισχύ. Την ίδια στιγμή, ο εμπρόσθιος είναι σχεδόν αποσυνδεδεμένος από την παροχή ρεύματος και μπαίνει στο παιχνίδι μόνο όταν ο οδηγός «αναζητήσει» περισσότερη ισχύ.

Διορθωτικές κινήσεις έγιναν και στο σύστημα ψύξης της μπαταρίας, τα οποίο αποτελείται από τέσσερα ανεξάρτητα κυκλώματα – θυμίζουμε ότι ο συσσωρευτής ενέργειας του Audi e-tron 55 quattro έχει δυναμική 95 KWh με την πρακτικά ωφέλιμη να φτάνει τις 86,5 kWh. Αξίζει να σημειωθεί ότι το γερμανικό EV εξακολουθεί να υποστηρίζει την ταχεία φόρτιση της μπαταρίας του με ρεύμα DC.

Πέραν όλων των παραπάνω, η Audi ανακοίνωσε πως το e-tron θα είναι διαθέσιμο πλέον και στην έκδοση S-line, η οποία διαφοροποιείται χάρη στους τροχούς των 20 ιντσών, τους πιο «έντονους» προφυλακτήρες», τις μεγαλύτερες «αεροκουρτίνες» που τώρα επεκτείνονται στο χώρο κάτω από τα φωτιστικά σώματα, καθώς και την στάνταρ πίσω αεροτομή και τον διαχύτη αέρα στο κάτω μέρος στην έκδοση Sportback.

Η τελευταία, η οποία παρουσιάστηκε πριν λίγες μέρες στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λ. Άντζελες, εκτός από την έκδοση «55 quattro», θα προσφέρεται τώρα και στην «50 quattro», η οποία αποδίδει 312 ίππους και ροπή 540 Nm. Εδώ, η επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε χρόνο 6,8 δλ. με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 190 χλμ./ώρα. Η δε μπαταρία, η οποία είναι ελαφρύτερη κατά 120 κιλά σε σχέση με εκείνη του e-tron Sportback 55 quattro, έχει δυναμική 71 kWh (η ωφέλιμη φτάνει τις 64,7 kWh) εξασφαλίζοντας με μια πλήρη φόρτιση αυτονομία 347 χλμ._Χ.Α.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου