Επικαιρότητα Κόσμος

Mειωμένος κατά 90% ο θόρυβος των αυτοκινήτων από το 1970

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), που εκπροσωπεί 16 μεγάλα εργοστάσια φορτηγών και λεωφορείων στην Ευρώπη, ο θόρυβος από τα επιβατικά αυτοκίνητα έχει μειωθεί κατά 90%, σε σύγκριση με το 1970.

Για πρώτη φορά, το ζήτημα της μείωσης του θορύβου των αυτοκινήτων άρχισε να απασχολεί τη νομοθεσία των ευρωπαϊκών κρστών τη δεκαετία του '70. Από τότε κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι της τεχνολογίας με αποτέλεσμα το 2019, σύμφωνα με ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), που εκπροσωπεί 16 μεγάλα εργοστάσια φορτηγών και λεωφορείων στην Ευρώπη, ο θόρυβος από τα επιβατικά αυτοκίνητα να έχει μειωθεί κατά 90% σε σχέση με το 1970. Η αντιμετώπιση του θορύβου από ένα αυτοκίνητο είναι πολυσύνθετη υπόθεση, αφού ο ήχος που παράγεται από ένα όχημα προέρχεται από πολλά στοιχεία του, αλλά και από την αλληλεπίδραση των αντικειμένων με τον δρόμο και τον αέρα. Ο υπολογισμός και η εφαρμογή μειώσεων είναι ακόμη μια πρόκληση, εξαιτίας του γεγονότος ότι τα επίπεδα ήχου παρουσιάζονται λογαριθμικά. Αυτό σημαίνει ότι η μείωση 3 dB (A) είναι στην πραγματικότητα μείωση 50%.

Η υπάρχουσα τεχνολογία έχει μειώσει τον θόρυβο που προκαλείται από ένα μέσο επιβατικό αυτοκίνητο από 82 dB (A) σε λιγότερο από 74 dB (A). Η νέα νομοθεσία ενδέχεται να μειώσει περαιτέρω το ποσοστό αυτό, φθάνοντας τη συνολική μείωση του θορύβου των οχημάτων σχεδόν στο 99%. Για να γίνει αυτό θα χρειαστούν εργασίες από κατασκευαστές ελαστικών, παρόχους υποδομών και φορείς εκμετάλλευσης οχημάτων. Στον αντίποδα, έχουν διατυπωθεί ανησυχίες ότι αν τα οχήματα είναι ιδιαίτερα αθόρυβα οι πεζοί μπορεί να μην μπορούν να ακούσουν ένα αυτοκίνητο να πλησιάζει και να κινδυνέψουν.

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου