Επικαιρότητα Κόσμος

Μείωση πωλήσεων για τη Skoda, κέρδη για Audi, VW, Seat και Porsche το 2019

Η Skoda είδε τις πωλήσεις της το 2019 να κάμπτονται ελαφρώς, την ώρα που η μητρική εταιρεία του Ομίλου VW, η Audi, η Seat και η Porsche βελτίωναν τον εμπορικό τους βηματισμό.

H Skoda κατέγραψε το 2019 πωλήσεις που ανήλθαν στις 1,24 εκ. μονάδες, επίδοση μειωμένη κατά 0,9% σε σχέση με την αντίστοιχη του 2018. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία πωλήσεων που έδωσε στη δημοσιότητα ο κατασκευαστής από την Τσεχία, το βασικό αίτιο της μείωσης της εμπορικής απήχησης της εταιρείας ήταν οι μειωμένες κατά 17,3% πωλήσεις της στην αγορά της Κίνας. Εξαιρουμένης της μεγαλύτερης αγοράς του πλανήτη, η Skoda αύξησε τις πωλήσεις της κατά 5,3%, στις 960.700 μονάδες, με την εταιρεία να βελτιώνει την απόδοσή της στην Ευρώπη κατά 5,8% και στη Ρωσία κατά 8,8%. Το Octavia ήταν και πάλι το δημοφιλέστερο μοντέλο της Skoda με περισσότερες από 360.000 πωλήσεις, ακολουθούμενο από τα Fabia, Kodiaq, Karoq, Rapid, Superb, Kamiq, Scala και Citigo.

Skoda

Σε αντίθεση, η VW, η μητρική εταιρεία του γερμανικού ομίλου, η οποία κατάφερε να κερδίσει την εμπιστοσύνη 6.278.300 αγοραστών ανά τον κόσμο, βελτίωσε, έστω και οριακά (+0,5%), τον εμπορικό της βηματισμό τη χρονιά που πέρασε. Στην Ευρώπη το θετικό πρόσημο χαρακτήρισε μια άνοδο στις 1.763.800 μονάδες, που ποσοστιαία ανήλθε στο 0,9% σε σχέση με την αντίστοιχη επίδοση του 2018. Στη Β. Αμερική δε, στην οποία η γερμανική εταιρεία ταξινόμησε πέρσι 564.900 αυτοκίνητα, η βελτίωση έφτασε το 1,6%, με τη Ν. Αμερική να εμφανίζει κέρδη σε πωλήσεις που ανήλθαν στο +3,7%. Στην Κίνα η VW πούλησε 3.163.200 αυτοκίνητα (+1,7%) και συνολικά στην ευρύτερη περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, 3.312.500 νέα οχήματα (+0,8%).

VW

Κέρδη κατέγραψε επίσης και η Audi, με την εταιρεία των τεμνόμενων κύκλων όμως να χάνει την κόντρα απέναντι στις Mercedes και BMW σημειώνοντας 1.845.550 (+1,8) πωλήσεις παγκοσμίως. Στην Ευρώπη η Audi πούλησε κάτι λιγότερο από 770.000 αυτοκίνητα, βελτιώνοντας τις επιδόσεις της κατά 3.5% σε σχέση με το 2018. Παρά το θετικό πρόσημο στις ΗΠΑ, στη Β. Αμερική η Audi κατέγραψε απώλειες που ποσοστιαία ανήλθαν στο 1,8% και τις 270.100 πωλήσεις. Τέλος, στην Κίνα, η premium μάρκα του Ομίλου VW κατάφερε να κερδίσει την εμπιστοσύνη 690.083 πελατών καταγράφοντας έτσι αύξηση σε σχέση με τα 2018 που έφτασε το +4,1%.

Audi

Το 2019 ήταν μία επιτυχημένη χρονιά για την ισπανική εταιρεία, με την Seat να καταγράφει 574.100 πωλήσεις παγκοσμίως - επίδοση βελτιωμένη κατά 10,9% σε σχέση με εκείνη του 2019. Τη χρονιά που πέρασε το 44,4% των πωληθέντων αυτοκινήτων της ισπανικής φίρμας ανήκε στην οικογένεια των Arona, Ateca και Tarraco, με το πρώτο να ηγείται της «εσωτερικής» κούρσας των SUV μοντέλων της μάρκας. Εντούτοις, το Leon, ένα βασικό μοντέλο για την αύξηση των πωλήσεων της εταιρείας από το 2012 και με τη νέα γενιά του να παρουσιάζεται στις 28 Ιανουαρίου, εξακολουθεί να είναι το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο της εταιρείας, με 151.900 αυτοκίνητα (-4.1%). Το Ibiza παραμένει το δεύτερο πιο δημοφιλές μοντέλο της εταιρείας, με 125.300 μονάδες (-8%).

Seat

Ανάλογη με εκείνη της ισπανικής εταιρείας ήταν, σε ποσοστιαία βάση, η βελτίωση της δημοτικότητας των μοντέλων της ομόσταβλης Porsche (+10%), η οποία το 2019 κατέγραψε 280.800 πωλήσεις, έναντι 256.255 τ0 2018. Σύμφωνα με την εταιρεία από το Zuffenhausen, σε όλες τις κατά τόπου αγορές το πρόσημο ήταν θετικό, με την Ευρώπη να «κλείνει» στο +15%, την Αμερική στο +8% και τη διευρυμένη περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, Αφρικής και Μ. Ανατολής στο +7%. Για μια ακόμα χρονιά, το δημοφιλέστερο μοντέλο της γκάμας ήταν η Macan, με 99.944 πωλήσεις, ενώ δεύτερο ήταν ένα ακόμα SUV – η Cayenne με 92.055 ταξινομήσεις παγκοσμίως.

Με τα νέα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση:

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου