Εμπνευσμένη σε  σχεδίαση από την G-Class, η νέα GLB που θα δούμε να μπαίνει στην παραγωγή και σε ηλεκτρική έκδοση το 2021 με την ονομασία EQB, αποτελεί το νέο, αν και πρωτότυπο προς το παρόν, μέλος της SUV οικογένειας της Mercedes.

Την Έκθεση της Σαγκάης στην Κίνα επέλεξε η Mercedes προκειμένου να παρουσιάσει την πρώτη, πρωτότυπη γεύση από την επερχόμενη GLB. Τι εστί GLB; Πρόκειται για ένα ακόμα SUV μοντέλο από το στρατόπεδο της Στουτγάρδης, το οποίο τοποθετείται ανάμεσα στις GLA και GLC προτάσσοντας έναν πιο «κυβιστικό» σχεδιαστικό χαρακτήρα δίνοντας παράλληλα περισσή έμφαση στον τομέα των χώρων. Όπως είναι προφανές, οι αισθητικές επιρροές των εξωτερικών επιφανειών από την εμβληματική G-Class είναι εμφανείς, και αυτό είναι κάτι που δεν θέλει να κρύψει το πρωτότυπο μοντέλο των Γερμανών. Σε ότι αφορά στα βασικά μεγέθη του αμαξώματος, η Concept GLB έχει μήκος 4,634 μ., πλάτος 1.890 χλστ. και ύψος 1,9 μ., ενώ το μεταξόνιο υπερβαίνει κατά τι τα 2,8 μ.

«Εμείς αναρωτηθήκαμε αν υπάρχει ακόμα χώρος μεταξύ της GLA και της GLC στην επιτυχημένη σειρά μας των SUV μοντέλων μας. Η Concept GLB είναι η απάντηση σε αυτό το ερώτημα και με αυτό αποδεικνύουμε τις δημιουργικές ιδέες που έχουμε για αυτό το τμήμα της αγοράς. Οι πελάτες μας εκτιμούν ιδιαίτερα το πολυσυλλεκτικό χαρτοφυλάκιο των SUV προτάσεων της Mercedes-Benz. Μέχρι σήμερα, περισσότεροι από 6 εκατομμύρια αγοραστές παγκοσμίως έχουν αγοράσει ένα SUV της Mercedes-Benz. Το 2018, με περισσότερα από 820.000 πωλήσεις, τα SUV ήταν η ισχυρότερη κατηγορία της εταιρείας», δηλώνουν με έμφαση οι ιθύνοντες της Mercedes-Benz.

Το αυτοκίνητο θα διατίθεται και σε 7θέσια διάταξη, με τη δεύτερη σειρά καθισμάτων στην 5θέσια να μπορεί να μετακινηθεί κατά τον διαμήκη άξονα σε μια απόσταση 140 χλστ. – 90 χλστ. προς τα εμπρός και 50 χλστ. προς τα πίσω. Η καμπίνα του πρωτοτύπου διαθέτει μερικά χαρακτηριστικά που ενδεχομένως να μην δούμε στην έκδοση παραγωγής το μοντέλου, όπως ο ανοιχτόχρωμος συνδυασμό δέρματος nubuck και nappa και οι διακοσμητικές επενδύσεις από ξύλο καρυδιάς και αλουμίνιο. Ο πίνακας οργάνων του αυτοκινήτου δαθέτει τα ίδια ψηφιακά όργανα με δυνατότητα ρύθμισης, καθώς και το γνωστο «πάνελ» ψυχαγωγίας που συναντάμε στα συγγενή SUV της Mercedes (λέγε με ΜΒΘΧ), ενώ μοναδική είναι κεντρική κονσόλα μεταξύ των δύο εμπρός καθισμάτων.

Όπως ανακοινώθηκε, η Concept GLB είναι εφοδιασμένη με το γνωστό σύστημα τετρακίνησης 4Matic, που εξασφαλίζει μία πλήρως μεταβλητή κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες. Ο οδηγός του οχήματος μπορεί μέσω του συστήματος Dynamic Select να επηρεάσει τα χαρακτηριστικά της τετρακίνησης, καθώς διαθέσιμες είναι τρεις χαρτογραφήσεις - πέραν της αυτόματης λειτουργίας. Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης το πρόγραμμα Eco/Comfort εξασφαλίζει κατανομή 80:20 (εμπρός/πίσω), ενώ στο Sport, 70:30. Σε εκτός δρόμου επιφάνειες, ο συμπλέκτης του συστήματος μετάδοσης κλειδώνει την κατανομή στο «ισορροπημένο» 50:50.

Την κίνηση στο πρωτότυπο μοντέλο εξασφαλίζει ο Μ260 4κύλινδρος και 2λιτρος κινητήρας βενζίνης της Mercedes, ο οποίος αποδίδει 224 ίππους και ροπή 350 Nm συνδυαζόμενος με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 8 σχέσεις. Ο κινητήρας από αλουμίνιο από χυτοσίδηρο υιοθετεί την τεχνολογία Conicshape, και για να ελαχιστοποιηθεί περαιτέρω η τριβή του εμβόλου και να μειωθεί η κατανάλωση, η οπή κάθε κυλίνδρου διευρύνεται στο κάτω άκρο των χιτωνίων. Την ίδια στιγμή, ένα καινοτόμο, όπως χαρακτηρίζεται, λιπαντικό μέσο και βελτιστοποιημένα δαχτυλίδια εμβόλου μειώνουν επίσης τις απώλειες. Επίσης, ο κινητήρας υιοθετεί και την τεχνολογία Camtronic (σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων). Προς το παρόν, δεν ανακοινώνονται άλλοι κινητήρες, αν και βέβαιο είναι πως το μοντέλο παραγωγής θα διαθέτει και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις και υβριδικές – και σε δύο περίπου χρόνια από σήμερα και μία ηλεκτρική με την ονομασία EQB._X.A.