Στην ετήσια συνδιάσκεψη των μετόχων της που πραγματοποιήθηκε χθες, η Audi σκιαγράφησε τις επερχόμενες κινήσεις για τα προσεχή χρόνια δίνοντας συγχρόνως το στίγμα των προθέσεών της στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.

Στα πλαίσια της ετήσιας συνδιάσκεψης των μετόχων της που πραγματοποιήθηκε στο Neckarsulm της Γερμανίας, η Audi παρουσίασε τον «οδικό χάρτη» πάνω στον οποίο θα κινηθεί η εταιρεία των τεμνόμενων κύκλων τα προσεχή χρόνια. Σύμφωνα με τον CEO της, Bram Schot, έως το 2025 το χαρτοφυλάκιο μοντέλων της Audi θα περιλαμβάνει περισσότερα από 30 ηλεκτροκίνητα οχήματα, εκ των οποίων τα 20 θα είναι ηλεκτρικά. Για αρχή, η εταιρεία έχει μέχρι στιγμής δρομολογήσει την πρεμιέρα τουλάχιστον τριών μοντέλων που βασίζονται στην αρθρωτή πλατφόρμα MEB που εξελίσσεται στα πλαίσια του VW Group και θα δούμε να υιοθετείται για πρώτη φορά από το νέο VW ID3. Παράλληλα, τα πρώτα μοντέλα της που θα βασίζονται στο δάπεδο PPE που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Porsche, θα είναι διαθέσιμα από τις αρχές της επόμενης δεκαετίας.

Σύμφωνα με τις αναθεωρημένες προβλέψεις της, η Audi πιστεύει ότι το 2025 το 40% των συνολικών της πωλήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο θα απαρτίζεται από ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα. Την ίδια χρονιά, η εταιρεία ευελπιστεί πως ο στόλος των αυτοκινήτων θα έχει μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμά του κατά 30% σε σχέση με τα επίπεδα του 2015. Συγχρόνως, στον ίδιο χρονικό ορίζοντα, στόχος των Γερμανών της Audi είναι όλα τα εργοστάσια τους να έχουν μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα ως προς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι παραπάνω στόχοι, η εταιρεία θα επενδύσει σε υποδομές και τεχνολογίες πάνω από 40 δις €, εκ των οποίων τα 14 δις € θα «κατευθυνθούν» στην ηλεκτροκίνηση, στην αυτόνομη οδήγηση και στον τομέα των ψηφιακών μέσων.

Σε ότι αφορά τα ίδια τα προϊόντα, η Audi ανακοίνωσε πως μέσα στο 2019 θα παρουσιάσει περισσότερα από 20 μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου του νέου A4. Στην κατηγορία των SUV αυτοκινήτων, η εταιρεία θα φέρει στο φως 7 νέα μοντέλα/εκδόσεις, ανάμεσα στα οποία θα περιλαμβάνονται η σπορτίφ παραλλαγή του Q8, το νέο Q3 Sportback και το ηλεκτροκίνητο e-tron Sportback.

Όμως, το εγχείρημα μετασχηματισμού της εταιρείας θα έχει και… θύματα, καθώς πολλές εκδόσεις και μοντέλα «σταδιακά θα καταργηθούν». Ανάμεσα σε αυτά, όπως όλα μαρτυρούν, θα είναι και το ΤΤ, ένα μοντέλο που άλλαξε τα δεδομένα στην κατηγορία των σπορ κουπέ αυτοκινήτων το 1998, όταν και λανσαρίστηκε εμπορικά. Σύμφωνα με τις υπάρχουσες μέχρι και αυτή τη στιγμή πληροφορίες, ο αντικαταστάτης του ΤΤ θα είναι μεν ένα σπορ μοντέλο, πλην όμως ηλεκτρικό, το οποίο είναι πολύ πιθανό να διαθέτει διαφορετικό όνομα. Στο ίδιο μήκος κύματος, οι ιθύνοντες της Audi θεωρούν «αβέβαιο» και το μέλλον του R8._Χ.Α.