Επικαιρότητα Κόσμος

Mini Cooper SE: Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Mini

Αποκαλυπτήρια μέσω διαδικτύου για το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Mini, το Cooper SE.

Αν και η μάρκα είχε δώσει μια πρώτη γεύση του νέου της μοντέλου σε περιορισμένο αριθμό δημοσιογράφων ήδη από τον περασμένο Ιούλιο, σήμερα προχώρησε σε μια εκτεταμένη παρουσίασή του, αυτήν τη φορά με την εκδήλωση να πραγματοποιείται μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας. Κάπως έτσι αναμένεται να γίνονται και οι περισσότερες παρουσιάσεις νέων μοντέλων για το διάστημα που οι αποστολές σε χώρες του εξωτερικού δε θα είναι εγγυημένα ασφαλείς, λόγω κορονοϊού. 

Mini Cooper SE

Στα του νέου Mini, πίσω από την ονομασία Cooper SE, αντικατοπτρίζεται το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο του Βρετανού κατασκευαστή. Για την κίνησή του έχει επιστρατευθείένας ηλεκτροκινητήρας με ισχύ που αγγίζει τους 184 ίππους και ροπή 270 Nm. Σύμφωνα με το εργοστάσιο, η επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 60 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 3,9 δλ., ενώ για το «παραδοσιακό» 0-100 χλμ./ώρα απαιτούνται μόλις 7,3 δλ., με την τελική ταχύτητα του μοντέλου να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλ./ώρα. O κινητήρας είναι ο ίδιος που το BMW Group χρησιμοποιεί και στο BMW i3S, με τη διαφορά ότι εδώ είναι τοποθετημένος κάτω από το καπό του αυτοκινήτου, σε αντίθεση με το i3 που τον φιλοξενεί στο πίσω μέρος, καθώς η πλατφόρμα του σχεδιάστηκε από την αρχή για χρήση σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Η ενέργειά του αποθηκεύεται σε με μία μπαταρία ιόντων λιθίου 32,6 kWh που του εξασφαλίζει αυτονομία της τάξης των 235 έως 270 χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP (μέση κατανάλωση ενέργειας: 15,0-13,2 kWh/100 χλμ.). 

Mini Cooper SE

Για την πλήρη φόρτισή του σε οικιακό δίκτυο με μέγιστη ισχύ έως 11 kW, απαιτούνται 3,2 ώρες, ενώ, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, για το 80% της φόρτισης αρκούν δυόμισι ώρες. Πέραν αυτού, υπάρχει πρόβλεψη για χρήση επιτοίχιου φορτιστή (Wallbox), που όπως και κατά την φόρτιση σε δημόσιο φορτιστή έως 50 kW, θα χρειάζεται μόλις 35 λεπτά για την πλήρωση του 80% της χωρητικότητας των μπαταριών.

Mini Cooper SE

Από πλευράς εμφάνισης, το SE διαφοροποιείται από τα «απλά» Cooper S από τα κίτρινα καπάκια στους καθρέπτες και από επίσης κάποιες λεπτομέρειες σε κίτρινο χρώμα περιμετρικά του αμαξώματος, από την «κλειστή» μάσκα εμπρός και από τις νέες, ειδικά σχεδιασμένες για το συγκεκριμένο μοντέλο ζάντες. Όσον αφορά τις τελευταίες, αξίζει να σημειωθεί ότι το όνομα που αρχικά είχε επιλέξει να τους δώσει η εταιρεία, ήταν «Corona», με τους ομιλητές κατά την παρουσίαση του μοντέλου να ενημερώνουν πως λόγω Covid-19 και άρα κορονοϊού, πλέον βρίσκονται σε αναζήτηση νέας ονομασίας…

Mini Cooper SE

Στο εσωτερικό, νέος είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων στον οποίο προβάλλονται όλες οι λεπτομέρειες σχετικά με το ποσοστό φόρτισης των μπαταριών, την κατανάλωση, το πρόγραμμα λειτουργίας κ.ά. Σε άλλες λεπτομέρειες, με την μπαταρία να είναι τοποθετημένη χαμηλά στο δάπεδο του αυτοκινήτου, ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα και κάτω από τα πίσω, ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 211 λίτρα (731 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων), ενώ το βάρος του SE είναι αυξημένο κατά 145 κιλά συγκριτικά με ενός 3θυρου S με αυτόματο κιβώτιο Steptronic και ανέρχεται στα 1.365 κιλά.. Συγκριτικά πάντα με το S, το SE είναι κατά 18 χλστ. Ψηλότερο, με το κέντρο βάρους του ωστόσο να είναι κατά 30 χλστ. χαμηλότερο λόγω του έξτρα βάρους και της θέσης των μπαταριών. Για τη διαχείριση των επιπλέον κιλών, οι μηχανικοί της εταιρείας έχουν προχωρήσει σε νέες ρυθμίσεις σε αμορτισέρ και ελατήρια, όπως και στο σύστημα διεύθυνσης.

Mini Cooper SE

Ο οδηγός του SE θα έχει στη διάθεσή του τέσσερα προγράμματα λειτουργίας. Αρχικά το στάνταρντ (Mid) και από εκεί και πέρα το Sport με ταχύτερη απόκριση του ηλεκτροκινητήρα, όπως και τα Green και Green+, με προτεραιότητα στην οικονομία. Ειδικότερα κατά τη χρήση του δεύτερου, απενεργοποιείται ο κλιματισμός και η λειτουργία θέρμανσης των καθισμάτων με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας.

Το Mini Cooper SE διατίθεται ήδη στη χώρα μας (τιμές + εξοπλισμός Mini Cooper SE) με τιμή εκκίνησης τα 33.900 ευρώ._ Ε.Ξ. 

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του φετινού Ράλλυ Μόντε Κάρλο;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου