Επικαιρότητα Κόσμος

Motiv, το ηλεκτρικό και αυτόνομο city-car του Gordon Murray

Η κινητικότητα του άμεσου μέλλοντος, και δη εκείνη που αφορά στις μετακινήσεις στα μεγάλα αστικά κέντρα, επιβάλλει μία διαφορετική προσέγγιση και «εκτέλεση». Το καινοτόμο Motiv, ένα τετράτροχο όχημα που φέρει την υπογραφή του Gordon Murray, είναι μια από αυτές.

Επί της ουσίας, το Motίv δεν είναι παρά μια πλατφόρμα πάνω στην οποία μπορούν να αναπτυχθούν καινοτόμες προτάσεις στον τομέα της σύγχρονης κινητικότητας που έρχονται να εξυπηρετήσουν τις μεταφορικές ανάγκες όλων όσοι αναζητούν ένα ευέλικτο, προσιτό σε κόστος αλλά και οικολογικό ως προς το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα όχημα, το οποίο κάλλιστα θα μπορεί να κινηθεί αυτόνομα στο «δύσκολο» τερέν των σύγχρονων μεγαλουπόλεων.

Motiv

Η νέα δημιουργία του Gordon Murray, η οποία έρχεται επίσημα στο φως σήμερα αποτελώντας το προϊόν συνεργασίας της Gordon Murray Design με τις Delta Motorsport και itMoves, χρηματοδοτείται με κονδύλια της βρετανικής κυβέρνησης μέσω του προγράμματος IDP14 και βασίζεται στην προηγμένη τεχνολογία πλαισίου iStream Superlight του Βρετανού σχεδιαστή της εμβληματικής McLaren F1.

Motiv

Το μήκος του Motiv είναι μόλις 2.537 χλστ., με το ύψος και το πλάτος του να μην υπερβαίνουν αντίστοιχα τα 1.628 και 1.310 μόλις χιλιοστά. Η τετράτροχη αυτή αστική… κάψουλα μπορεί να μεταφέρει αυστηρά έναν επιβάτη, ή και κανέναν, έχοντας τη δυνατότητα να κινηθεί αυτόνομα μέσα στην πόλη. Όπως αναφέρουν οι δημιουργοί του, το Motiv μπορεί να αξιοποιηθεί ακόμα και για την αυτόνομή μεταφορά εμπορευμάτων, ή ακόμα και ανθρώπων με κινητικά προβλήματα, καθώς η ωφέλιμη χωρητικότητα της καμπίνας του μπορεί να ανέλθει έως και τα 1.100 λίτρα.

Motiv

Την κίνηση στο Motiv παρέχει ένας ηλεκτροκινητήρας με απόδοση 20 kW (περίπου 27 ίπποι), ο οποίος αντλεί ενέργεια μέσω μιας υδρόψυκτης μπαταρίας των 17,3 kWh, που με τη σειρά της μπορεί να παρέχει μέγιστη αυτονομία της τάξης των 100 χλμ. Η φόρτιση της τελευταίας από το 20% έως και το 80% της μέγιστης αποθηκευτικής της δυναμικής ολοκληρώνεται μέσα σε 40 λεπτά.

Motiv

Το βάρος της κατασκευής, χάρη στην ευρεία χρήση αλουμινίου και συνθετικών πάνελ στις εξωτερικές επιφάνειες (σ.σ.: χαρακτηριστικό εδώ είναι οι πόρτες-φτερά γλάρου, οι οποίες αποκαλύπτουν ένα εσωτερικό στο οποίο δεσπόζει μια οθόνη με διαγώνιο 24 ιντσών), είναι κάτω από 450 κιλά, χωρίς την μπαταρία. Αξίζει να σημειωθεί πως η μέγιστη ταχύτητα του πισωκίνητου Motiv ανέρχεται στα 65 χλμ./ώρα, με την επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 62 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε μόλις 5 δλ.

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Τουρκίας;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου