09 Ιαν 2017

NAIAS 2017: VW ID Buzz Concept

Το πρωτότυπο ID Buzz είναι ένα ηλεκτρικό και αυτόνομο mini bus από την VW με σαφείς σχεδιαστικές αναφορές στο παρελθόν.

Επί της ουσίας πρόκειται για τη φυσική συνέχεια του BUDD-e concept που η VW αποκάλυψε πέρσι στην έκθεση Consumers Electronics Show του Λ. Βέγκας. Σχεδιαστικά, οι αναφορές στο αρχέτυπο Τ1 υπερθεματίζονται όχι μόνο από τη χαρακτηριστική διχρωμία του αμαξώματος εμπρός και πίσω αλλά και από την παρουσία των γνώριμων αεραγωγών του τελευταίου στην πίσω κολώνα. Από εκεί και πέρα, το ID Buzz Concept διατηρεί αισθητικές συγγένειες και με το περσινό επίσης ID Concept (βλ. Έκθεση Παρισού), με το σχήμα των εμπρός φώτων και το φωτιζόμενο λογότυπο του κατασκευαστή να δεσπόζουν στο εμπρός μέρος.

Στην καμπίνα οι θέσεις επαρκούν για οκτώ στο σύνολο επιβάτες, ενώ στο πρόγραμμα πιλοτικής οδήγησης το τιμόνι «υποχωρεί» στο ταμπλό ελευθερώνοντας πολύτιμο χώρο. Την ίδια στιγμή, τα υπόλοιπα καθίσματα έχουν τη δυνατότητα να περιστραφούν ή να αναδιπλωθούν με ποικίλους τρόπους, ανάλογα με τις εκάστοτε απαιτήσεις.

Καρδιά του συστήματος κίνησης του πρωτοτύπου των Γερμανών είναι μια μπαταρία 111 kWh, η οποία συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν στον εμπρός και έναν στον πίσω άξονα. Το τετρακίνητο ID Buzz Concept, χάρη στους 374 ίππους του ηλεκτροκινητήρα του, μπορεί να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο κοντά στα 5 δλ. με την τελική να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα.

Σύμφωνα με τους Γερμανούς, η μπαταρία με την οποία εξοπλίζεται το ID Buzz εξασφαλίζει αυτονομία της τάξης των 600 χλμ. σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό κύκλο και 435 χλμ. στον αμερικάνικο. Με την αρωγή ταχυφορτιστή, η μπαταρία του οχήματος μπορεί να ανακτήσει το 80% της ενέργειας της σε χρόνο 30 μόλις λεπτών.

Σύμφωνα με την VW, το ID Buzz Concept θα μπορεί να διατεθεί στο εγγύς μέλλον με κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς και έναν ασφαλώς ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος θα αποδίδει 272 ίππους._Χ.Α.

Περισσότερες φωτογραφίες: