Η BMW αποκαλύπτει σήμερα μέρος των τεχνολογικών κατακτήσεων της νέας και προσθιοκίνητης πλέον Σειράς 1 που θα παρουσιαστεί σε λίγους μήνες από σήμερα.

Η BMW έδωσε στη δημοσιότητα για πρώτη φορά νωρίς σήμερα το πρωί τις πρώτες φωτογραφίες της νέας Σειράς 1 που θα παρουσιαστεί μέσα στο 2019, σε συνδυασμό με μια σειρά «πιστοποιημένων» πληροφοριών που σχετίζονται με τις τεχνολογικές και όχι μόνο κατακτήσεις του νέου της μοντέλου που καλείται σε εμπορικό επίπεδο να αντιπαρατεθεί επί ίσοις όροις στις κατά τόπου αγορές με τα Audi A3 και Mercedes A-Class. Σε σχέση με το παρελθόν, σημείο αναφοράς για τον ολοκαίνουργιο «άσσο» των Βαυαρών της BMW είναι το γεγονός ότι η κίνηση θα μεταδίδεται για πρώτη φορά στα χρονικά στους εμπρός τροχούς, ακριβώς όπως συμβαίνει με τα μοντέλα της ομόσταβλης Mini, την Χ1, αλλά και τη Σειρά 2 Active/Gran Tourer.

Για το λόγο αυτό, η νέα Σειρά 1 βασίζεται στο αρθρωτό δάπεδο FAAR, το οποίο αποτελεί τη φυσική εξέλιξη του γνωστού UKL. Με την επιλογή της προσθιοκίνητης αυτής πλατφόρμας στόχος της BMW ήταν η δημιουργία ενός mainstream και «κόμπακτ» σε διαστάσεις μοντέλου με επαρκείς χώρους στο εσωτερικό, το οποίο θα είναι ικανό από τεχνική σκοπιά να «υποδεχτεί» στο εγγύς μέλλον λύσεις και τεχνολογίες που σχετίζονται άμεσα με την ηλεκτροκίνηση. Προς το παρόν, πάντως, η νέα Σειρά 1 θα διατίθεται με συμβατικά σύνολα βενζίνης και ντίζελ, που έχουν ως αιχμή του δόρατος έναν 2λιτρο και 4κύλινδρο κινητήρα με τούρμπο, ο οποίος θα αποδίδει 306 ίππους.

Σύμφωνα με τους Βαυαρούς, πρόκειται για τον πιο δυνατό 4κύλινδρο κινητήρα τούρμπο… ευρείας κατανάλωσης που έχει ποτέ «βγει» από τις γραμμές παραγωγής της εταιρείας εξοπλίζοντας για την περίσταση την έκδοση Μ135i XDrive. Που προφανώς θα είναι τετρακίνητη. Στις επίσημες ανακοινώσεις τους οι ιθύνοντες της BMW δεν ανακοινώνουν περαιτέρω στοιχεία, ούτε και αριθμητικά μεγέθη που να σχετίζονται με τις επιδόσεις της έκδοσης Μ135i xDrive, επισημαίνοντας προς το παρόν ότι ο νέος TwinPower Turbo θα έχει εκπομπές CO2 της τάξης των 162-155 gr/χλμ., αναβαθμισμένα έμβολα, μεγαλύτερο τούρμπο και διαφορετικές βαλβίδες.

Στον τεχνολογικό τομέα σημείο αναφοράς αποτελεί το μπλοκε διαφορικό τύπου Torsen αλλά και το σύστημα ΑRB (actuator contiguous wheel slip limitation) που είδαμε να υιοθετείται για πρώτη φορά από το ηλεκτρικό i3S. Το ARB θα είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις της νέας Σειράς 1 αποτελώντας ένα «σοφιστικέ» σύστημα ελέγχου της ολίσθησης των τροχών που είναι εγκατεστημένο στη μονάδα ελέγχου κινητήρα, αντί για την αντίστοιχη του DSC (Dynamic Stability Control). Χωρίς μεγάλες διαδρομές στη μεταβίβαση του σήματος, οι πληροφορίες μεταδίδονται χάρη στο ARB τρεις φορές γρηγορότερα. Σε συνεργασία με το DSC, ο περιορισμός της ολίσθησης των τροχών είναι στην περίπτωση αυτή συνεχής μειώνοντας σημαντικά την υποστροφή που συνήθως παρατηρείται σε προσθιοκίνητα οχήματα. Επιπλέον, η στρεπτική ακαμψία της δομής του αμαξώματος είναι ενδυναμωμένη στο νέο «άσσο» μέσω της στοχευμένης χρήσης πρόσθετων ενισχύσεων, όπως το τύπου boomerang «μπράτσο» που απαντάται στο πίσω μέρος.

Προς το παρόν, δεν δίνονται στη δημοσιότητα πληροφορίες ή φωτογραφίες του εσωτερικού της νέας Σειράς 1. Ωστόσο, οι Γερμανοί τονίζουν πως ο νέος «άσσος» θα διαθέτει ανταγωνιστικούς χώρους για τους επιβάτες, και συγκεκριμένα 33 επιπλέον χιλιοστά «αέρα» για το πόδια των πίσω επιβατών σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά και +19 χιλιοστά για τα κεφάλια τους. Μικρή, πλην όμως σημαντική, αναβάθμιση παρατηρείται και στις μεταφορικές δυνατότητες του χώρου φόρτωσης της νέας Σειράς 1 (+20 λίτρα) που πλέον θα είναι σε θέση να μεταφέρει αποσκευές με χωρητικότητα 380 λίτρων με τα πίσω καθίσματα στην κανονική τους θέση._Χ.Α.