Η κυριολεκτικά μοναδική έκδοση Epitome της Pagani Huayra είναι ένα κατά παραγγελία hypercar με την υπογραφή του τμήματος Grandi Complicazioni και χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου.
Όλα ξεκίνησαν πριν ενάμιση και πλέον χρόνια όταν ένας πολύ καλός πελάτης της Pagani ζήτησε από τον ίδιο τον Horacio Pagani μια εξατομικευμένη έκδοση της θρυλικής, όσο και αειθαλούς, Huayra.
Ύστερα από εννέα μήνες σχεδιασμού και άλλους δέκα στη συνέχεια για την κατασκευή των ειδικών αξεσουάρ, η νέα Pagani Huayra Epitome ήρθε στο φως.
Την καρδιά της Huayra Epitome συνθέτει ο γνωστός V12 της Pagani, ο οποίος αποδίδει 864 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. στους 18°C (!) και ροπή 1.100 Nm. Κατασκευασμένος από την AMG σύμφωνα με τις προδιαγραφές της Pagani, ο 6λιτρος κινητήρας με τον διπλό υπερσυμπιεστή διαθέτει «ανεβασμένο» ηλεκτρονικό κόφτη στις 6.700 σ.α.λ.
Ο σημαντικότερος πόλος έλξης ωστόσο είναι το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων – κάτι που απαντάται για πρώτη φορά στην Huayra. Το εν λόγω σύστημα μετάδοσης φέρει την υπογραφή της X Track και διαθέτει 7 σχέσεις μετάδοσης.
Διαφορετική είναι και η νέα, ενεργητικού τύπου ανάρτηση του ιταλικού hypercar. Εν προκειμένω, η Pagani αναφέρει ότι η Huayra Epitome διαθέτει γεωμετρία «που μειώνει την βύθιση κατά την επιτάχυνση και φρενάρισμα καθώς και τις κλίσεις στις στροφές». Το σύστημα προσφέρει μάλιστα την επιλογή μιας μαλακής ρύθμισης, με το πάτημα ενός διακόπτη, για περισσότερη άνεση με ταχύτητες κίνησης έως 150 χλμ./ώρα.
Το ελαφρύ σύστημα εξαγωγής της Huayra Epitome είναι κατασκευασμένο από τιτάνιο και δημιουργεί, σύμφωνα πάντα με την Pagani, μια ηχητική συμφωνία που συνοδεύει κάθε επιτάχυνση, καθιστώντας την ακόμα πιο σαγηνευτική όταν ο οδηγός πατά το ειδικό μπουτόν… ενίσχυσης της ηχητικής απόδοσης που βρίσκεται στο κεντρικό τούνελ του οχήματος.
Οι τροχοί της νέας Huayra Epitome αποτελούνται από διαφορετικής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου – μεγαλύτερης διάστασης εμπρός σε σχέση με την Huayra Coupe – και ειδικά σχεδιασμένα ελαστικά Pirelli P Zero Trofeo R.
Σχεδιαστικά, στο σώμα της νέας Huayra Epitome το έμπειρο μάτι θα είναι σε θέση να εντοπίσει τον ανασχεδιασμένο εμπρός και πίσω προφυλακτήρα, το διαφοροποιημένο καπό, τις τέσσερις μονάδες φωτός που είναι τοποθετημένες στο τελευταίο και τα δύο στοιχεία DRL στον αντίστοιχο προφυλακτήρα, το νέο σύστημα εξαγωγής αέρα στους θόλους των τροχών, το πίσω μεταλλικό κάλυμμα με την ενσωματωμένη πτέρυγα καθώς και ένα νέο αεροδυναμικό βοήθημα για τα πίσω φώτα που επίσης έχει σχεδιαστεί για να μειώνει την αντίσταση του αέρα.