Επικαιρότητα Κόσμος

Νέα πίστα δοκιμών για την Porsche στη Λειψία δια χειρός Hermann Tilke

Στο νέο αυτό τερέν έχουν «ενσωματωθεί» έντεκα διάσημες στροφές από γνωστες πίστες του παγκόσμιου motorsport. Οπως η Parabolica, η Corkscrew και η περίφημη Karussell. Ας τις εξερευνήσουμε μία προς μία.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η ίδια η Porsche, η συγκεκριμένη πίστα δοκιμών, η οποία βρίσκεται πλησίον των εγκαταστάσεων του γνωστού εργοστασίου της στην πόλη της Λειψίας, αποτελεί «ένα ταξίδι στον κόσμο, από τη Βραζιλία στη Β. Αμερική, την Ιαπωνία και πίσω στη Γερμανία» ενσωματώνοντας έντεκα χαρακτηριστικές, όσο και διάσημες, στροφές που απαντώνται σε επτά χώρες στις πιο γνωστές πίστες του παγκόσμιου motorsport. Υπεύθυνος για τη χάραξη της είναι ο Hermann Tilke, ο οποίος έχει σχεδιάσει μέχρι και σήμερα πάνω από 75 πίστες σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων πολλών που είναι ενταγμένες στο Π.Π. της F1. Όπως εκείνες, για παράδειγμα, που βρίσκονται στο Μπαχρέιν, στη Σαγκάη και στο Σότσι.

Ιδού μία σύντομη ξενάγηση στη νέα πίστα δοκιμών της Porsche

Sunset Bend

Η πρώτη στροφή μετά τη μεγάλη ευθεία «κατάγεται» από τις ΗΠΑ, με την ορίτζιναλ Sunset Bend να απαντάται στην πίστα του Sebring. Είναι μία γρήγορη δεξιά στροφή στην οποία αναπτύσσονται κάμποσα g. «Πρέπει να στρίψεις στην αρχή της ακριβώς στο σωστό σημείο και στη συνέχεια να κρατήσεις πατημένο το γκάζι για να μπορέσεις να βγεις από αυτή γρήγορα ακολουθώντας τη βέλτιστη γραμμή», εξηγεί ο Tilke. Βγαίνοντας από την στροφή με περίπου 170 χλμ./ώρα, ο οδηγός εισέρχεται στη μεγαλύτερη σε μήκος ευθεία της πίστας.

Loews Hairpin

Πρόκειται για μια δεξιά φουρκέτα με αισθητή κλίση, η οποία αντλεί την έμπνευσή της από τη διάσημη διαδρομή του Πριγκιπάτου του Μονακό. «Η στροφή αυτή του είναι διάσημη επειδή απαιτεί μία πολύ σφιχτή γωνία διεύθυνσης. Ωστόσο, προτού στρίψει κανείς, θα πρέπει να φρενάρει πραγματικά σκληρά, να κατεβάσει ομαλά ταχύτητες ,και στη συνέχεια να στρίψει με καθαρή γραμμή», λέει ο Tilke.

Victoria Turn

Η Victoria Turn, μια αριστερή στροφή με ελάχιστα αντιληπτή κλίση, και βασίζεται σε μία στροφή της πίστας του Ρίο ντε Τζανέιρο. Ωστόσο, η πρωτότυπη κούρβα αυτή τη στιγμή δεν υφίσταται. Η άποψη του Tilke για αυτή είναι η εξής: «Καθώς περνάτε από την κορυφή της στροφής, το αυτοκίνητο από υπερστροφικό γίνεται υποστροφικό, και αυτό είναι που την κάνει συναρπαστική». Πριν από την είσοδο στη στροφή, ο Tilke συνιστά ομαλή πέδηση και μείωση της ταχύτητας προσέγγισης, ενώ μέσα στη στροφή καλό είναι ο οδηγός να μη βιαστεί να πιέσει το πεντάλ του γκαζιού.

Mobil 1 S

Πρόκειται για ένα σικέιν που συνήθως… βασανίζει τους οδηγούς στο Nurburgring. Στη στροφή-ρέπλικα της πίστας στη Λειψία δοκιμάζεται -πέραν του αυτοκινήτου βέβαια- τόσο η ικανότητα, όσο και η αυτοπεποίθηση του οδηγού, στοιχεία που επηρεάζουν άμεσα την ταχύτητα εισόδου στο σικέιν, αλλά και την «ποσότητα» χρήσης των κέρμπ. Η άποψη του Tilke για το συγκεκριμένο τμήμα της πίστας είναι το έξης: «Εισέρχεσαι σε αυτό αρκετά βίαια αξιοποιώντας τα κέρμπ και επιταχύνοντας στην έξοδο σταθερά ώστε να έχεις καλή αίσθηση του αυτοκινήτου».

Curve de Lesmo

Φυσικά, πρόκειται για τη γνωστή Lesmo που βρίσκει κανείς στην πίστα της Monza. Είναι μία στροφή που απαιτεί αρκετό… θάρρος και συνάμα για μία καμπή στην οποία μπορεί να στρίψεις με υψηλότερη ταχύτητα απ’ ότι αρχικά θα περίμενες, εξαιτίας της μικρής κλίσης της προς το εσωτερικό. «Το να κοιτάς πιο μπροστά είναι πολύ καθοριστικό εδώ. Καθώς εισέρχεσαι στη στροφή, πρέπει να εστιάσεις το βλέμμα σου στο τέλος της ώστε να μη βγεις από αυτή με περισσότερα χιλιόμετρα», σχολιάζει ο Tilke.

Corkscrew

Πρόκειται για ένα συνδυασμό τριών στροφών (δεξιάς-αριστερής-δεξιάς) που βασίζεται στον αντίστοιχο που συναντά κανείς στη Laguna Seca των ΗΠΑ. Η κλίση που αγγίζει για την περίσταση το 12%, καθιστά αδύνατο να κοιτά κανείς την καμπύλη της όλης «διάταξης» στροφών. Ποιά είναι η άποψη του Tilke; «Οδηγάς με θέα τον ουρανό, χωρίς να ξέρεις που πρέπει να στρίψεις πριν φτάσεις στο απότομο κατηφορικό τμήμα. Αν τα καταφέρεις και το κάνεις σωστά, η ικανοποίηση είναι απερίγραπτη».

Parabolica

Μία ακόμα στροφή -180 μοιρών για την περίσταση- που έχει «μεταφερθεί» στην πίστα της Λειψίας από εκείνη της Monza. Επί της ουσίας, ο οδηγός μπορεί να στρίψει σε αυτή σχεδόν με σταθερή γωνία τιμονιού. Ακούγεται εύκολο, αλλά στην πράξη, δεν είναι και τόσο. «Αύτη στροφή είναι σα να μην τελειώνει ποτέ. Από τη στιγμή που θα μπεις στην είσοδό της, νιώθεις ότι δεν θα βγεις ποτέ από αυτή», σχολιάζει ο Tilke.

Suzuka S

Η στροφή Suzuka S στη Λειψία αναπαράγει ένα δύσκολο τμήμα της Suzuka International Racing Course στην Ιαπωνία. Ας δούμε ποια είναι η άποψη του Tilke για αυτή. «Είναι ένα τμήμα για οδηγούς με υψηλή τεχνική. Είναι για τους οδηγούς που μπορούν να συγκεντρωθούν. Πρέπει να οδηγείς πολύ ομαλά και να γλιστράς από τις στροφές της πολύ καθαρά». Η εύρεση της σωστής γραμμής είναι καθοριστικής σημασίας για αυτό το συνδυασμό αριστερής και δεξιάς στροφής. «Εάν μπεις στην είσοδο πολύ επιθετικά, χάνεις πολύτιμο χρόνο», εξηγεί ο Tilke. Ιδού ένα ακόμα tip από το Γερμανό: «Επιλέξτε το σωστό σημείο πέδησης για να αποφύγετε την υπερστροφή».

Karussell

Μία ακόμα εξαιρετικά διάσημη στροφή, που φυσικά είναι «δανεική» από το μεγάλο Nurburgring. Εδώ, η απόλυτη αυτοσυγκέντρωση είναι η μόνη άμυνα απέναντι στην υπερβολική κλίση των 33 μοιρών της στροφής που «στριβεί» κατά 180 μοίρες. Όπως είναι προφανές, η επιλογή της σωστής γραμμής, αλλά και εκείνη της ταχύτητας, είναι σημαντική. Αξιοσημείωτο είναι πως τα g που αναπτύσσονται στο τελευταίο τρίτο της στροφής είναι αρκετά έντονα. «Πρέπει να βρεις το σωστό σημείο εισόδου και εν συνεχεία να “βουτήξεις” μέσα στη στροφή -αυτό συμβαίνει στην πραγματικότητα», δηλώνει ο Tilke.

Bus Stop

Αυτό είναι το επίσης διάσημο σικέιν της πίστας του Spa στο Βέλγιο. Πρόκειται για ένα συνδυασμό τριών «σφικτών» στροφών (αριστερή-δεξιά-αριστερή) η οποία απαιτεί… ηρεμία και καθαρές γραμμές. Σύμφωνα με την Porsche, για να είστε ο απόλυτος κυρίαρχος της Bus Stop πρέπει να διατηρήσεις το αυτοκίνητο στην ευθεία θέση, στη συνέχεια να στρίψεις και κατόπιν να επιταχύνεις στην έξοδο με τέρμα γκάζι περνώντας πάνω από τα κέρμπ.

Suntory Corner

Πρόκειται για μία στροφή που απαντάται στο Fuji Speedway, στη Shizuoka της Ιαπωνίας. Μετά τα δυνατά φρένα και το κατέβασμα ταχυτήτων, εμφανίζονται φαινόμενα μεταφοράς φορτιού –και αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος, σύμφωνα με τον Tilke, ώστε το αυτοκίνητο να βγει από την τεράστια ακτίνα καμπύλης της στροφής κατευθυνόμενο στην επόμενη και εξαιρετικά «σφιχτή» καμπή της πίστας._Χ.Α.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου