top icon
Κόσμος

Νέο «χτύπημα» στις πωλήσεις στην Ευρώπη με φόντο την Ουκρανία

Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη κατέγραψαν πτώση τον Μάρτιο, για ένατο συνεχόμενο μήνα, καθώς τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που προκλήθηκαν από τον πόλεμο στην Ουκρανία – και όχι μόνο – συνέχισαν να πλήττουν τον κλάδο. Ωστόσο, υπήρχαν κατασκευαστές που βγήκαν κερδισμένοι.

Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στη γηραιά ήπειρο μειώθηκαν τον μήνα που μας πέρασε καταγράφοντας πτώση που ποσοστιαία άγγιξε το 19% σε σχέση με τις αντίστοιχες του περασμένου Μαρτίου.

Πιο συγκεκριμένα και σε απόλυτα νούμερα, οι νέες εγγραφές έφτασαν τις 1,13 εκατομμύρια μονάδες στην Ευρωπαϊκή Ένωση, συμπεριλαμβανομένου του Ην. Βασιλείου και των αγορών της EFTA, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο ACEA.

Car sales

Ωστόσο, σε αυτό το εμπορικά βαρύ κλίμα, υπήρχαν κατασκευαστές που «άντεξαν» στις πιέσεις και σε αντίθεση με την πτωτική τάση της αγοράς αυτοκινήτου στη γηραιά ήπειρο, κατάφεραν να βελτιώσουν τον εμπορικό τους βηματισμό. Όπως το Hyundai Group, το οποίο σημείωσε τον περασμένο μήνα αύξηση πωλήσεων κατά 9,8%, βοηθώντας την κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία να γίνει ο τρίτος όμιλος με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη μετά το VW Group και την Stellantis.

Οι πωλήσεις του VW Group, της κορυφαίας σε πωλήσεις αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, μειώθηκαν κατά 25%, ενώ εκείνες της Stellantis κατά 30%. Από τη μεριά του, το Groupe Renault, η Νο 4 εμπορική «δύναμη» στην Ευρώπη, σημείωσε πτώση τον Μάρτιο κατά 13%.

Car Sales

Μεταξύ των επιμέρους εμπορικών σημάτων, η DS Automobiles είδε τις ταξινομήσεις της να αυξάνονται κατά 22%, βοηθούμενη από την εμπορική παρουσία του νέου DS 4. Η Kia αύξησε επίσης τις πωλήσεις της κατά 22%, ενισχυμένη από τη δημοτικότητα του νέου Sportage και του συμπαγούς Ceed.

Η Porsche, από το στρατόπεδο του VW Group, βελτίωσε τον εμπορικό της βηματισμό κατά 14% χάρη στις πωλήσεις της ηλεκτρικής Taycan και του μικρού SUV μοντέλου της (βλ. Macan).

Car Sales

Στον αντίποδα, μεταξύ των εταιρειών που κατέγραψαν σημαντική όσο και απότομη πτώση στις πωλήσεις τους ήταν η Land Rover (-54%) και η Jaguar (-44%). Η Jeep, από τη μεριά της, είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά 36%, ενώ η Skoda κατά 34%.

Σε ότι αφορά τις επιμέρους αγορές, οι… ηγέτιδες της Ευρώπης κατέγραψαν σημαντικές απώλειες. Και συγκεκριμένα 20% για τη γαλλική, 18% για τη γερμανική και έως 30% για την ιταλική και ισπανική.

Car Sales

Τα προβλήματα και οι προβλέψεις για το 2022

Ως γνωστόν, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναγκάστηκαν να μειώσουν την παραγωγή οχημάτων λόγω ελλείψεων σε διάφορες πρώτες ύλες και εξαρτήματα – και ειδικότερα καλωδίων, που σε μεγάλο ποσοστό παράγονται στην Ουκρανία. Την ίδια στιγμή, τα προβλήματα με την προμήθεια και επάρκεια ημιαγωγών εξακολουθούν να είναι σημαντικά επιφέροντας επιπλέον πλήγματα στην αυτοκινητοβιομηχανία και τις πωλήσεις οχημάτων στην Ευρώπη.

Με τον Μάρτιο να συμβάλει καθοριστικά στην πτώση της αγοράς, συνολικά στο πρώτο τρίμηνο του έτους οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων καταγράφουν κάμψη της τάξης του 11%.

Πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Με δεδομένο ότι η ζήτηση συνεχίζει να ξεπερνά την προσφορά, το αυξημένο κόστος καυσίμων, σε συνδυασμό με τον πληθωρισμό-ρεκόρ στην ευρωζώνη, φαίνεται να επηρεάζουν αρνητικά τις αγοραστικές αποφάσεις των καταναλωτών και στο χώρο του αυτοκινήτου. Αναλυτές μάλιστα της ευρωπαϊκής αγοράς και οικονομίας προβλέπουν ότι το 2022 οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων θα ξεπεράσουν οριακά τις 10,6 εκατ. μονάδες, επίδοση που αν επαληθευτεί και στην πράξη θα είναι εντυπωσιακά χαμηλότερη σε σχέση με εκείνη των 14 εκατομμυρίων οχημάτων που «έγραψε» η αγορά πριν το ξέσπασμα της πανδημίας.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ