Επικαιρότητα Κόσμος

To νέο ID.4 είναι το παγκόσμιο EV της VW

Το νέο ID.4, το οποίο θα αποκαλυφθεί σε μια ακριβώς εβδομάδα από σήμερα, είναι το πρώτο ηλεκτρικό SUV στην ιστορία της VW και συνάμα ένας πολύ σημαντικός πυλώνας της επέλασής της στην κατηγορία και στον τομέα της ηλεκτροκίνησης σε παγκόσμιο επίπεδο.

Με το νέο ID.4 που θα δούμε να αποκαλύπτεται πλήρως στις 24 Σεπτεμβρίου, η VW εντείνει τις προϊοντικές της δράσεις στον τομέα της ηλεκτρικής κινητικότητας εστιάζοντας αυτή τη φορά σε μία κατηγορία οχημάτων (λέγε με SUV) με εξαιρετική δυναμική σε όλα σχεδόν τα μήκη και πλάτη της υφηλίου. Έτσι, το SUV… αδελφάκι του ID.3 θα είναι «το παγκόσμιο ηλεκτρικό μοντέλο της VW» όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι ιθύνοντες της εταιρείας στις επίσημες ανακοινώσεις τους, καθώς θα κατασκευαστεί και θα πωληθεί σε Ευρώπη, Κίνα και αργότερα και στις ΗΠΑ.

Το ID.4 «ενσωματώνει» δύο από τους πλέον σημαντικούς στόχους της υπάρχουσας στρατηγικής Transform 2025+ της VW: την επέλαση στην ηλεκτροκίνηση και στα SUV μοντέλα - για την περίσταση, αμφότερα εμπεριέχονται σε μια ενιαία «συσκευασία». Μάλιστα, όπως είναι ήδη γνωστό, το νέο ID.4, μαζί με το ID.3, δεν αποτελούν παρά την απαρχή μιας σειράς ηλεκτρικών μοντέλων από το «στρατόπεδο» της VW που θα κατασκευάζονται με ετήσιο ρυθμό άνω του 1,5 εκατ. αντιτύπων με χρονικό ορίζοντα το 2025, ύστερα από την ολοκλήρωση επενδύσεων συνολικού ύψους 11 δις ευρώ.

Στόχος της μητρικής εταιρείας, αλλά και του VW Group, είναι να κατασκευάσει έως το 2029 πάνω από 20 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα βασίζονται στην αρθρωτή ηλεκτρική πλατφόρμα ΜΕΒ. Σε αυτή άλλωστε «πατά» και το νέο ID.4, το οποίο θα κατασκευάζεται αρχικά στη γνώριμη και με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα μονάδα του Zwickaw, στην οποία έχουν επενδυθεί πάνω από 1,2 δις ευρώ τα τελευταία χρόνια.

Το VW ID.4 θα είναι διαθέσιμο με αρκετές εκδόσεις σε σχέση με τη χωρητικότητα της μπαταρίας. Όπως έχει ήδη επιβεβαιώσει στο πρόσφατο παρελθόν η VW, η κορυφαία εξ αυτών θα εξασφαλίζει αυτονομία κίνησης με μία πλήρη φόρτιση που θα φτάνει τα 500 χλμ. ακολουθώντας το πρωτόκολλο WLTP.

Σύμφωνα με την VW, o οδηγός και οι επιβάτες του νέου ID.4 έχουν πρόσβαση στο όχημα μέσω θυρών με μεγάλο άνοιγα επωφελούμενοι αντίστοιχα από μια ψηλά εγκατεστημένη θέση και έναν πάγκο καθισμάτων στο πίσω μέρος που προσφέρει χώρους εφάμιλλους με τα παραδοσιακά SUV μοντέλα. Ιδιαίτερα υψηλές φέρονται να είναι και οι αποθηκευτικές ικανότητες, με τον χώρο αποσκευών να είναι σε θέση να φιλοξενήσει αποσκευές με όγκο που φτάνει τα 543 λίτρα με τα πίσω καθίσματα στην όρθια θέση.

Ο εσωτερικός σχεδιασμός του ID.4 υπογραμμίζει την αίσθηση χώρου υιοθετώντας ρέουσες γραμμές. Το ταμπλό φαίνεται να… αιωρείται, καθώς δεν συνδέεται με την κεντρική κονσόλα, η οποία έχει σχεδιαστεί ως ανεξάρτητο στοιχείο. Μια μεγάλη, πανοραμική ηλιοροφή προσφέρει απεριόριστη θέα προς τα… πάνω αποτελώντας στοιχείο του προαιρετικού εξοπλισμού του μοντέλου, ενώ χαρακτηριστικός είναι και ο ambient φωτισμός της καμπίνας με τις 30 διαφορετικές αποχρώσεις.

Το ID. Light είναι μια νέα δυνατότητα σε όλα τα μοντέλα της οικογένειας ID. και συνίσταται από μια λεπτή φωτεινή λωρίδα κάτω από το παρμπρίζ. Στην πράξη, το ID. Light «δείχνει» στον οδηγό ότι το σύστημα οδήγησης του οχήματος είναι ενεργό και ότι το αυτοκίνητο είναι «ελεύθερο» για να κινηθεί. Ταυτόχρονα, επισημαίνει τις πληροφορίες που εκδίδονται από τα συστήματα πλοήγησης και υποβοήθησης της οδήγησης, ενημερώνοντας την ίδια στιγμή τον οδηγό για ένα πλήθος λειτουργιών, όπως είναι για παράδειγμα οι εισερχόμενες τηλεφωνικές κλήσεις και η κίνηση του οχήματος σε… λάθος λωρίδα.

Ψηφίστε το πιο όμορφο sport coupe των τελευταίων 50 ετών. Προσοχή, δεν αναζητούμε το καλύτερο αλλά το πλέον όμορφο από το 1970 μέχρι σήμερα.

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου