top icon
Επικαιρότητα

Νέο Kia Sportage με mild-hybrid σύστημα με κινητήρα ντίζελ

Η Kia αποκαλύπτει το ανανεωμένο Sportage, η γκάμα του οποίου πλαισιώνεται από μια ήπια υβριδική 48βολτη έκδοση, που συνοδεύεται από έναν 2λιτρο κινητήρα ντίζελ, καθώς και από μία αμιγώς πετρελαιοκίνητη στα 1,6 λίτρα.

Δεν έχουν περάσει πολλές ημέρες από τη στιγμή που η κορεάτικη εταιρεία μας παρουσίασε το 48βολτο υβριδικό σύστημα Ecodynamics+ που θα κινεί το ανανεωμένο Sportage και σήμερα ήρθε η ώρα για την πλήρη αποκάλυψή του. Επί της ουσίας, η εν λόγω διάταξη αποτελείται από μία συμπαγή μπαταρία 0.46 kWh των 48 Volt, σε συνδυασμό με μία γεννήτρια μίζα (Mild Hybrid Starter Generator-MHSG) που ελέγχεται ηλεκτρονικά και συνδέεται με το στροφαλοφόρο άξονα του 2λιτρου και 4κύλινδρου για την περίσταση ντίζελ κινητήρα μέσω ιμάντα.

Κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης, η μέγιστη ηλεκτρική ισχύς που προσθέτει στην όλη διάταξη αγγίζει, σύμφωνα με την Kia, τους 13 ίππους  μειώνοντας έτσι τις εκπομπές ρύπων κατά 4% στον κύκλο WLTP, αλλά και το «φορτίο» του κινητήρα. Όταν δε λειτουργεί ως «γεννήτρια», το σύστημα ανακτά από το όχημα τη χαμένη κινητική ενέργεια κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης χρησιμοποιώντας την για την επαναφόρτιση της μπαταρίας.

Η ισχύς της μπαταρίας μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για την «παροχή» της λειτουργίας Moving Stop & Start. Σε αυτή την περίπτωση, αν η μπαταρία διαθέτει επαρκή φόρτιση, τότε ο κινητήρας εσωτερικής καύσης σβήνει αυτόματα κατά την επιβράδυνση, με τη γεννήτρια-μίζα να μπορεί ανά πάσα στιγμή να θέσει εκ νέου σε… ζωή τη θερμική μονάδα στην περίπτωση που ο οδηγός του αυτοκινήτου πιέσει το πεντάλ του γκαζιού. Όπως επισημαίνει η Kia, η ήπια υβριδική αυτή διάταξη, μπορεί να συνδυαστεί τόσο με αυτόματο όσο και με χειροκίνητο κιβώτιο που μεταφέρουν την κίνηση στους εμπρός ή στους πίσω ή και στους τέσσερις τροχούς του αυτοκινήτου. Αξίζει να σημειωθεί πως μέχρι στιγμής, η Kia δεν ανακοινώνει την επίσημη απόδοση του όλου «πακέτου».

Παράλληλα, η Kia ανακοίνωσε την αντικατάσταση του CRDi 1,7 πετρελαιοκινητήρα της με έναν νέο της 1.600άρη με την κωδική ονομασία «U3» CRDi, ο οποίος θα είναι διαθέσιμος σε εκδόσεις με 115 και 136 ίππους. Και οι δύο συμμορφώνονται με τις προδιαγραφές εκπομπών Euro 6d Temp, με τη μεγαλύτερη εκ των δύο εκδοχών να συνδυάζεται με τετρακίνηση, καθώς και με το γνωστό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων που κατασκευάζει η ίδια η Kia.

Από εκεί και πέρα, συνολικά το ανανεωμένο Kia Sportage ξεχωρίζει σε σχέση με το απερχόμενο χάρη στους ανασχεδιασμένους εμπρός και πίσω προδυλακτήρες, τα τροποποιημένα φωτιστικά σώματα και τις διαφορετικής σχεδίασης ζάντες των 16, 17 και 19 ιντσών με τις οποίες μπορεί να εξοπλιστεί. Ο εκδόσεις GT Line προσθέτουν στην εξωτερική αμφίεση κάποιες σπορτίφ πινελιές, όπως η σκουρόχρωμη μάσκα, οι διπλές απολήξεις των εξατμίσεων, τα LED φώτα ομίχλης, καθώς και μερικά «φιλέτα» χρωμιού εμπρός και πίσω.

Στην καμπίνα, το τιμόνι είναι ανασχεδιασμένο, ενώ αλλαγές έχουν γίνει και στον πίνακα οργάνων. Εντούτοις, περισσότερο σημαντικές είναι οι προσθήκες που αφορούν στον εξοπλισμό, μιας και το φρεσκαρισμένο Sportage μπορεί να εφοδιαστεί με περισσότερα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως το Smart Cruise Control,  περιμετρική κάμερα οπισθοπορείας (Around View Monitor) και το σύστημα Driver Attention Warning. Τέλος, εκτός από την 7ιντση οθόνη του συστήματος infotainment, υπάρχει η δυνατότητα επιλογής μιας frameless -όπως χαρακτηρίζεται- διάταξης με διάμετρο 8 ίντσες._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ