Επικαιρότητα Κόσμος

Το νέο μοντέλο συνεργασίας της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi

Σε κοινή συνέντευξη Τύπου που έλαβε χώρα στο Παρίσι, η συμμαχία των Renault, Nissan και Mitsubishi υπερθεμάτισε στη σύσφιξη των δεσμών των μελών της επαναπροσδιορίζοντας επί τω βελτίω τους στόχους της εισάγοντας ένα νέο μοντέλο συνεργασίας και λειτουργίας.

Μετά τους κλυδωνισμούς που έφερε στην επιφάνεια για τα μέλη της συμμαχίας τόσο η υπόθεση που σχετίζεται με τον πρώην ισχυρό της άνδρα (λέγε με Carlos Ghosn), όσο και οι πρόσφατες εξελίξεις στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου που έχουν ως φόντο τους τη διαβόητη πανδημία, είχαν ως αποτέλεσμα τα μέλη της Renault-Nissan-Mitsubishi να εντείνουν την τελευταία περίοδο τις προσπάθειες τους προκειμένου να επιτευχθούν οι απαραίτητες συνέργιες και οικονομίες κλίμακας που θα οδηγήσουν σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον και για τις τρεις πλευρές.

Έτσι, όπως επισήμως ανακοινώθηκε σήμερα, οι σχέσεις των τριών εταιρειών στα πλαίσια της συμμαχίας συσφίγγονται (σ.σ.: ούτε λόγος όμως για συγχώνευση, καθώς κάθε μεριά επιθυμεί την ανεξαρτησία της), ενώ παράλληλα ξεκινούν οι δράσεις σύμφωνα με ένα νέο μοντέλο τύπου «leader και follower εταιρείας». Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι μια από τις τρεις εταιρείες θα είναι υπεύθυνη, ή αλλιώς η μάρκα αναφοράς, για την εξέλιξη συγκεκριμένων μοντέλων ή/και τεχνολογιών, με τις υπόλοιπες δύο να «ακολουθούν» τις επιλογές της πρώτης, με τις απαραίτητες όμως προσαρμογές στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε μάρκας.

Αξίζει να σημειωθεί πως το μοντέλο leader-follower θα ακολουθηθεί και με κριτήριο τις κατά τόπου αγορές ανά την υφήλιο. Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τους ιθύνοντες της συμμαχίας, το μοντέλο αυτό θα επιφέρει μείωση στο κόστος εξέλιξης των μελλοντικών μοντέλων της συμμαχίας που θα αγγίξει το 40%.

Εφεξής λοιπόν η εταιρεία-σημείο αναφοράς της συμμαχίας στην Κίνα, στη Β. Αμερική και στην Ιαπωνία θα είναι η Nissan, με την Renault να ηγείται σε Ευρώπη, Ρωσία, Ν. Αμερική και Β. Αφρική – η Mitsubishi με τη σειρά της επικεντρώνεται στις υπόλοιπες αγορές της Ασίας και στην Ωκεανία.

Σε ότι αφορά τα μοντέλα, η Nissan θα έχει τον πρώτο λόγο από το 2025 και μετά στα C-SUV, με την Renault να κατέχει τα ηνία για τις μελλοντικές προτάσεις του ομίλου στα B-SUV στην Ευρώπη. Σε ότι αφορά τις τεχνολογίες, η Nissan θα είναι η leader εταιρεία στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης, ενώ η Renault στις τεχνολογίες συνδεσιμότητας που σχετίζονται με το Android Auto και η Nissan σε ο,τιδήποτε σχετικό στον τομέα στην Κίνα.

Οι δε πλατφόρμες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα (E-Body) θα αποτελούν τομέα ευθύνης της Renault. Για την ηλεκτροκίνηση, οι ρόλοι ανάμεσα στις Renault και Nissan θα είναι μοιρασμένοι (η Nissan, για παράδειγμα θα είναι ο leader στα EVs), ενώ η Mitsubishi αναλαμβάνει τις τεχνολογίες που σχετίζονται με τις plug-in υβριδικές μονάδες κίνησης.

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου