Επικαιρότητα Κόσμος

Το νέο Skoda Octavia RS iV κάνει πρεμιέρα τον Μάρτιο

H Skoda επιβεβαίωσε πως το νέο Octavia RS iV θα είναι υβριδικό, και μάλιστα επαναφορτιζόμενο, πραγματοποιώντας το ντεμπούτο του στο επερχόμενο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.

Η ιστορία των εκδόσεων Rally Sport ή RS, αν προτιμάτε, της Skoda έχει τις ρίζες του στο μακρινό 1975, όταν η τσέχικη εταιρεία παρουσιάζει μετά τα πρωτότυπα 180 RS και 200 RS, το 130 RS, ένα αυτοκίνητο οποίο ζύγιζε μόλις 720 κιλά, χάρη στην «ελαφριά» κατασκευή του. Το πισωκίνητο αυτό κουπέ έπαιρνε κίνηση από έναν 1.300άρη κινητήρα με 140 ίππους έχοντας στο αγωνιστικό του παλμαρέ αρκετές διακρίσεις, συμπεριλαμβανομένου του στέμματος στο European Touring Car Championship το 1981.

Skoda 130 RS

Ωστόσο, το μοντέλο παραγωγής «πάνω» στο οποίο πραγματοποίησε για πρώτη φορά το ντεμπούτο του το λογότυπο RS έγινε ακριβώς πριν 20 χρόνια. Το Skoda Octavia RS του 2000 φιλοξενούσε κάτω από το εμπρός καπό του έναν 1.800άρη κινητήρα τούρμπο με απόδοση 180 ίππων, τόσο στην έκδοση saloon, όσο και στην Combi. Η δεύτερη γενιά, η οποία παρουσιάστηκε το 2005, ήταν διαθέσιμη με 2λιτρο κινητήρα με απόδοση 200 ίππων, αλλά και με έναν αντίστοιχης χωρητικότητας ντίζελ με 170 ίππους. Στην τρίτη γενιά, η απόδοση του TSI κινητήρα ανέβηκε στους 220 ίππους και του TDI στους 184 ίππους – αργότερα, η Skoda παρουσίασε εκδόσεις βενζίνης με 230 και 245 ίππους.

Skoda Octavia RS

Το λογότυπο RS «φορέθηκε» επίσης το 2003 από το Fabia, με το Fabia RS να κινείται από έναν 1.900άρη κινητήρα της οικογένειας TDI με απόδοση 130 ίππων Το 2010, το Fabia RS κάνει το ντεμπούτο του φιλοξενώντας έναν TSI κινητήρα με χωρητικότητα 1,4 λίτρων και ισχύ 180 ίππων.

Skoda Fabia RS

Χρονικά, το τελευταίο RS μοντέλο της Skoda υιοθετήθηκε με αφορμή την πρεμιέρα του Kodiaq RS, το 2018, το οποίο φιλοξενούσε κάτω από το εμπρός καπό του έναν 2λιτρο πετρελαιοκινητήρα με απόδοση 240 ίππων.

Skoda Kodiaq RS

Το «σίριαλ» των εκδόσεων RS θα συνεχιστεί σε περίπου έναν μήνα από σήμερα με αφορμή την πρεμιέρα του νέου Octavia RS iV που θα αποκαλυφθεί στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης στις αρχές Μαρτίου. Και γιατί… iV και όχι «σκέτο» RS; Μα, φυσικά, γιατί «δίπλα» στον 1.400άρη TSΙ κινητήρα του VW Group θα βρίσκεται ένα plug-in υβριδικό σύστημα, αποτελούμενο από ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία 13 kWh. Αν δε κρίνουμε από τις αντίστοιχες προδιαγραφές του νεόυ και ομόσταβλου VW Golf GTE, η απόδοση του όλου πακέτου αναμένεται στην τσέχικη εκδοχή στους 245 ίππους και η ηλεκτρική αυτονομία πέριξ των 60 χλμ. Νέοι καιροί και νέα ήθη λοιπόν και για το νέο Octavia RS, που πλέον γίνεται… Octavia RS iV.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου