top icon
Επικαιρότητα

Το νέο Volvo XC90

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει το αυτοκίνητο και τα όσα καινοφανή προσφέρει στην κατηγορία οχημάτων που ανήκει, επιδίωξη του κατασκευαστή του είναι να ανοίξει μια νέα εποχή στη Volvo Cars.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει το αυτοκίνητο και τα όσα καινοφανή προσφέρει στην κατηγορία οχημάτων που ανήκει, επιδίωξη του κατασκευαστή του είναι να ανοίξει μια νέα εποχή στη Volvo Cars.

Στα πλαίσια ενός επενδυτικού προγράμματος 11 δισεκατομμυρίων δολαρίων και μετά από τρία χρόνια εξέλιξης, το νέο XC90 σηματοδοτεί την έναρξη ενός νέου κεφαλαίου στην ιστορία της Volvo, καθώς αποκαλύπτεται η σχεδιαστική πορεία που θα ακολουθήσει η εταιρεία στο μέλλον. Το νέο XC90 έχει ιδιαίτερη συμβολική αξία στην 87χρονη ιστορία της Volvo. Είναι το πρώτο από τα αυτοκίνητά της που φέρει το νέο σήμα της εταιρείας.

Το νέο XC90 προσφέρει μια σειρά από 2λιτρους, 4κύλινδρους κινητήρες Drive-E που όλοι τους συνδυάζουν τις επιδόσεις με την οικονομία καυσίμου. Πιο συγκεκριμένα, διαθέσιμες θα είναι οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις D4 και D5, με 190 και 225 ίππους και 400 και 470 Nm ροπής αντίστοιχα, καθώς και οι βενζινοκίνητες T5 και Τ6, με 254 και 320 ίππους και ροπή 350 και 400 Nm αντίστοιχα. Κορυφαίο στη γκάμα είναι το XC90 Twin Engine, σε plug-in υβριδική έκδοση, το οποίο συνδυάζει έναν επίσης 2λιτρο, 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης με μηχανικό υπερσυμπιεστή και τούρμπο, και έναν ηλεκτροκινητήρα. Η συνδυασμένη ιπποδύναμη είναι περίπου 400 ίπποι, με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) περίπου 60 γρ./χλμ (σε κύκλο οδήγησης NEDC). Η συγκεκριμένη έκδοση θα είναι το πρώτο στον κόσμο επταθέσιο plug-in υβριδικό SUV.

Το εσωτερικό στο νέο XC90 είναι το πολυτελέστερο που έχει σχεδιαστεί ποτέ για ένα Volvo. Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό είναι η οθόνη αφής που μοιάζει με tablet στην κεντρική κονσόλα, η οποία αποτελεί την καρδιά ενός εντελώς νέου συστήματος ελέγχου του αυτοκινήτου. Το σύστημα κυριολεκτικά δεν χρησιμοποιεί κουμπιά, προσφέροντας στον οδηγό έναν τρόπο έλεγχου του αυτοκινήτου και πρόσβαση σε μια σειρά από διαδικτυακά προϊόντα και υπηρεσίες. Συμβάλλει επίσης στη δημιουργία ενός εσωτερικού που είναι μοντέρνο, ευρύχωρο και προσφέρει την αίσθηση του «ήρεμα τακτοποιημένου». Σχεδιασμένο να φιλοξενεί έως επτά επιβάτες, διαθέτει νέα καθίσματα, που απελευθερώνουν άφθονο εσωτερικό χώρο για τους επιβάτες, τόσο στη δεύτερη όσο και στην τρίτη σειρά καθισμάτων. Η τρίτη σειρά προσφέρει κορυφαία στην κατηγορία άνεση, με χώρους για δύο επιβάτες με ύψος έως 170 εκ.

 

Το XC90 διαθέτει στο βασικό του εξοπλισμό ένα σύστημα προστασίας σε περίπτωση εκτροπής από το δρόμο και αυτόματο φρενάρισμα σε διασταύρωση με αντίθετα ερχόμενο όχημα. Σε περίπτωση εκτροπής του αυτοκινήτου από το δρόμο, αντιλαμβάνεται τη σοβαρότητα της κατάστασης και σφίγγει τις ζώνες ασφαλείας εμπρός, συγκρατώντας τους επιβαίνοντες στη θέση τους. Οι ζώνες παραμένουν σταθερά σφιγμένες όσο το αυτοκίνητο συνεχίζει να κινείται. Προκειμένου να αποτραπούν τραυματισμοί στην σπονδυλική στήλη, μια λειτουργία απορρόφησης της ενέργειας ανάμεσα στο κάθισμα και το σκελετό του καθίσματος απορροφά τις κατακόρυφες δυνάμεις που αναπτύσσονται όταν το αυτοκίνητο προσγειώνεται ανώμαλα στο έδαφος. Η λύση αυτή μπορεί να περιορίσει τις κατακόρυφες δυνάμεις που δέχεται το σώμα ακόμα και στα 2/3 των αρχικών. Αυτό μπορεί να αποτρέψει τραυματισμούς στη σπονδυλική στήλη, οι οποίοι είναι σοβαροί και συχνοί σε τέτοιου είδους ατυχήματα.

Το νέο Volvo XC90 σχεδιάστηκε ευθύς εξ αρχής με στόχο να διαθέτει και Plugin υβριδική έκδοση, μάλιστα στην κορυφή της γκάμας. Με τη χρήση της νέας Μεταβλητής Αρχιτεκτονικής Προϊόντος (Scalable Product ArchitectureSPA) για την κατασκευή οχημάτων και τη νέα γενιά δίλιτρων τετρακύλινδρων κινητήρων Drive-E, η Volvo δημιούργησε ένα ευρύχωρο επταθέσιο SUV, με απόδοση 400 ίππων/640 Nm, εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές (59 γρμ./χλμ.) και υψηλή οικονομία καυσίμου (2,5 λίτρα/100 χλμ.). Η οικονομία καυσίμου σύμφωνα με τον αμερικανικό κύκλο οδήγησης φτάνει το πολύ εντυπωσιακό 59 MPGe (ισοδύναμο 59 μιλίων ανά γαλόνι).

 

Μια λειτουργία οδήγησης για κάθε ανάγκη
Το XC90 T8 μπορεί να επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 5,9 δευτερόλεπτα. Tο αυτοκίνητο διαθέτει 5 προγράμματα οδήγησης με διαφορετικά χαρακτηριστικά ενίσχυσης των επιδόσεων και της οικονομίας ανάλογα με τις συνθήκες. Χρησιμοποιώντας είτε έναν χειριστήριο τροχό στην κεντρική κονσόλα είτε την οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τα κάτωθι:

Hybrid: Αυτό είναι το προεπιλεγμένο πρόγραμμα, κατάλληλο για καθημερινή χρήση. Στο πρόγραμμα αυτό, το αυτοκίνητο εναλλάσσεται αυτόματα ανάμεσα στον δίλιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης Drive-E και τον ηλεκτροκινητήρα, έτσι ώστε να επιτυγχάνει τη μεγαλύτερη δυνατή οικονομία καυσίμου.

Pure: Σε αυτό το πρόγραμμα, όταν η μπαταρία υψηλής τάσης του αυτοκινήτου είναι πλήρως φορτισμένη, χρησιμοποιείται ως αποκλειστική πηγή ενέργειας για την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα που κινεί τον πίσω άξονα. Το XC90 T8 έχει εμβέλεια πάνω από 40 χλμ. αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, καλύπτοντας τη συνολική απόσταση που ο περισσότερος κόσμος διανύει στην καθημερινότητά του. Χάρη μάλιστα, στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας από τα φρένα, το πρόγραμμα αυτό είναι ιδιαίτερα οικονομικό στην καθημερινή κυκλοφορία της πόλης όπου το αυτοκίνητο σταματά και ξεκινά συνεχώς. Αν απαιτείται περισσότερη ενέργεια, τίθεται αυτόματα σε λειτουργία ο κινητήρας εσωτερικής καύσης Drive-E.

Power: Στο πρόγραμμα αυτό, ο οδηγός απολαμβάνει τη συνδυασμένη απόδοση του κινητήρα εσωτερικής καύσης και του ηλεκτροκινητήρα. Κατά την εκκίνηση, το SUV εκμεταλλεύεται την ανώτερη απόκριση και ακαριαία ροπή του ηλεκτροκινητήρα, μέχρι να ανεβάσει στροφές ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Ο συνδυασμός αυτός προσφέρει μεγαλύτερη ροπή στις χαμηλότερες στροφές, αντίστοιχη ενός κινητήρα μεγάλου κυβισμού όπως ο V8.

AWD: Το πρόγραμμα αυτό προσφέρει συνεχή κίνηση στους τέσσερις τροχούς ανάλογα με τις συνθήκες. Το πλεονέκτημα της δυνατότητας χειροκίνητης επιλογής τετρακίνησης είναι ότι ο οδηγός μπορεί να τη χρησιμοποιήσει όταν χρειάζεται, κατά την κρίση του, ή να επιλέξει να εξοικονομήσει ενέργεια για τη συνέχεια.

Save: Αν η μπαταρία είναι φορτισμένη, το πρόγραμμα αυτό επιτρέπει στον οδηγό να μη χρησιμοποιήσει όλη την ενέργεια της μπαταρίας, για να μπορεί να χρησιμοποιήσει αργότερα καθαρή ηλεκτροκίνηση. Εναλλακτικά, αν η μπαταρία έχει εξαντληθεί, ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης για να φορτίσει τη μπαταρία τόσο ώστε να μπορεί να χρησιμοποιήσει αργότερα καθαρή ηλεκτροκίνηση με το πρόγραμμα Pure.

Πολλά από τα χαρακτηριστικά του συστήματος κίνησης του XC90 T8 έχουν βελτιστοποιηθεί ειδικά για την υβριδική τεχνολογία. Τα βασικά εξαρτήματα του συστήματος είναι τα κάτωθι:

Κινητήρας Drive-E

Μια ειδικά διαμορφωμένη έκδοση του δίλιτρου τετρακύλινδρου κινητήρα βενζίνης Drive-E. Ήδη γνωστός για την ικανότητά του να αποδίδει με μεγαλύτερη οικονομία την ιπποδύναμη ενός κινητήρα με το διπλάσιο μέγεθος, ο κινητήρας Drive-E του XC90 T8 ενισχύεται με ένα διπλό σύστημα υπερπλήρωσης υπερσυμπιεστή και turbo που επιτυγχάνει συνολική ισχύ 318 ίππων και ροπή 400 Nm.

Αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων

Το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο έχει και αυτό προσαρμοστεί ειδικά για το υβριδικό σύστημα: η τεχνολογία shift-by-wire επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει το κιβώτιο ταχυτήτων ηλεκτρονικά (με τον πολυτελέστατο επιλογέα ταχυτήτων, κατασκευασμένο από χειροποίητο σουηδικό κρύσταλλο). Η αντλία λαδιού είναι μεγαλύτερη για να εξασφαλίζει την απαραίτητη λίπανση κατά την ηλεκτροκίνηση και να επιτρέπει ταχύτερη ανάπτυξη πίεσης για την απρόσκοπτη μετάβαση από την ηλεκτροκίνηση στη λειτουργία με μηχανή εσωτερικής καύσης.

Ενιαία γεννήτρια υψηλής ισχύος και μίζα-CISG

Η ενιαία μονάδα γεννήτριας υψηλής ισχύος και μίζας (CISG-Crankshaft-mounted Integrated Starter Generator) τοποθετημένη στον στροφαλοφόρο άξονα, ανάμεσα σε κινητήρα εσωτερικής καύσης και κιβώτιο ταχυτήτων, εκτελεί τρεις σημαντικές λειτουργίες: είναι μία ισχυρή μίζα 34 kW που επιτρέπει την ταχεία εκκίνηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, για απρόσκοπτη μετάβαση από την ηλεκτροκίνηση, ώστε ο οδηγός να αντιλαμβάνεται κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα ως μια ενιαία στη λειτουργία της μονάδα. Παράλληλα λειτουργεί ως μια ισχυρή ηλεκτρογεννήτρια. Και τέλος λειτουργεί ως ηλεκτρική μονάδα ενίσχυσης του κινητήρα εσωτερικής καύσης σε συνδυασμό με τον υπερσυμπιεστή και το turbo υπερπλήρωσης του κινητήρα, όταν απαιτείται μεγαλύτερη ιπποδύναμη, παρέχοντας έως και 150 Nm επιπλέον ροπή.

Μπαταρία

Η μπαταρία υψηλής τάσης 270–400 V, με απόδοση ισχύος 65 kW, είναι ένα ακόμα παράδειγμα των επιτευγμάτων που ενσωματώνει η Volvo στο XC90 T8. Η Volvo τοποθέτησε τη μπαταρία κεντρικά, κατά μήκος του αυτοκινήτου. Η θέση αυτή παρέχει πολλά πλεονεκτήματα. Για παράδειγμα, η μπαταρία δεν επηρεάζει τον διαθέσιμο χώρο στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει χώρος για τρεις σειρές καθισμάτων. Επιπλέον, η θέση αυτής της μπαταρίας εξασφαλίζει στο SUV χαμηλό κέντρο βάρους στο κέντρο του αυτοκινήτου, καθιστώντας το XC90 T8 ευκολότερο στον χειρισμό και ασφαλέστερο στην οδήγηση.

Ηλεκτροκινητήρας πίσω

Αποδίδοντας ιπποδύναμη 82 ίππων (60 kW) και ροπή 240 Nm, ο μεγάλος ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα δίνοντας κίνηση στους πίσω τροχούς κατά τη λειτουργία ηλεκτροκίνησης και την υβριδική λειτουργία. Η τοποθέτηση πίσω είναι σημαντική γιατί επιτρέπει ακόμα μεγαλύτερο ηλεκτροκινητήρα, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για τη χρήση στην καθημερινή κυκλοφορία της πόλης όπου το αυτοκίνητο σταματά και ξεκινά συνεχώς. Η θέση αυτή επιτρέπει επίσης πιο αποτελεσματική τετρακίνηση, αφού κάθε άξονας έχει τον δικό του κινητήρα. Σύστημα πέδησης δύο βαθμίδων

Το συνδυασμένο σύστημα πέδησης του XC90 T8 χρησιμοποιεί τεχνολογία brake-by-wire για την ανάκτηση ηλεκτρικής ενέργειας κατά το φρενάρισμα και την αξιοποίησή της είτε για άμεση χρήση είτε για τη φόρτιση της μπαταρίας. Το σύστημα διαθέτει επίσης μια ιδιαίτερη αντισταθμιστική λειτουργία, η οποία ελέγχει την ποσότητα της ενέργειας που μπορεί να ανακτηθεί με ασφάλεια.

Σύστημα ψύξης και κλιματισμού

Το μοναδικό σύστημα ψύξης αποτελείται από δύο πρόσθετα κυκλώματα: το πρώτο ψύχει το σύστημα γεννήτριας υψηλής ισχύος και starter και τον μεγάλο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, ενώ το δεύτερο ψύχει τη μπαταρία με έναν από τους εξής δύο τρόπους: είτε παθητικά μέσω του ψυγείου είτε ενεργητικά μέσω του συστήματος κλιματισμού του αυτοκινήτου.


Προκαταρκτική θέρμανση ή ψύξη

Για ευκολία και αποτελεσματικότητα, ο οδηγός μπορεί να θερμάνει ή να ψύξει το σύστημα κίνησης, τη μπαταρία και την καμπίνα του XC90 T8 εκ των προτέρων, χρησιμοποιώντας είτε την κεντρική οθόνη του αυτοκινήτου είτε την εφαρμογή κινητού τηλεφώνου Volvo On Call. Είτε, λοιπόν, επικρατούν συνθήκες παγετού είτε συνθήκες καύσωνα και υγρασίας, το αυτοκίνητο θερμαίνεται ή ψύχεται όπως χρειάζεται για να είναι έτοιμο όταν μπει μέσα ο οδηγός. Η προετοιμασία μπορεί να γίνει όσο το αυτοκίνητο είναι συνδεδεμένο στην πρίζα, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό από άποψη κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2 αφού εξασφαλίζει τη μέγιστη διάρκεια της μπαταρίας σε καθαρή ηλεκτροκίνηση.

 

City SafetyΜε το λανσάρισμα του νέου XC90, η Volvo Cars χρησιμοποιεί πλέον τον όρο City Safety ως γενική ονομασία για όλες τις λειτουργίες αυτόματου φρεναρίσματος. Οι διαρκώς εξελισσόμενες τεχνολογίες αποτροπής ή μετριασμού συγκρούσεων, οι οποίες ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό του XC90, περιλαμβάνουν μία παγκόσμια πρωτιά: το αυτοκίνητο φρενάρει αυτόματα αν ο οδηγός στρίψει εμπρός από αντίθετα ερχόμενο όχημα, σε περίπτωση αυξημένου κίνδυνου για τα δύο οχήματα. Το σύστημα λειτουργεί σε όλες τις ταχύτητες πάνω από 4 χλμ./ώρα. Αυτή είναι μια συνηθισμένη περίπτωση σε πολυσύχναστες διασταυρώσεις μέσα στην πόλη, αλλά και σε λεωφόρους όπου το όριο ταχύτητας είναι μεγαλύτερο. Το Νέο Volvo XC90 ανιχνεύει τον κίνδυνο σύγκρουσης και φρενάρει αυτόματα προκειμένου να αποφύγει τη σύγκρουση ή να μετριάσει τις επιπτώσεις της. Σκοπός αυτού του συστήματος αυτόματου φρεναρίσματος είναι να βοηθήσει τον οδηγό με ένα διαισθητικό σύστημα προειδοποίησης και ένα σύστημα υποστήριξης των φρένων. Αν επίκειται σύγκρουση, το σύστημα φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο αν ο οδηγός αποτύχει να ανταποκριθεί στην άμεση απειλή. Σκοπός είναι να αποτραπεί πλήρως η σύγκρουση ή να μειωθεί η ταχύτητα του αυτοκινήτου όσο το δυνατόν περισσότερο πριν από τη σύγκρουση. Το σύστημα City Safety εντοπίζει: Οχήματα, μεταξύ αυτών και μοτοσικλέτες και ποδήλατα, που έρχονται από την αντίθετη κατεύθυνση όταν ο οδηγός στρίβει αριστερά. Το City Safety ανιχνεύει τον κίνδυνο σύγκρουσης και φρενάρει αυτόματα προκειμένου να αποφύγει τη σύγκρουση ή να μετριάσει τις επιπτώσεις της. Οχήματα, μεταξύ αυτών και μοτοσικλέτες που κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση. Το City Safety μπορεί να αποφύγει σύγκρουση του αυτοκινήτου με το άλλο όχημα, αν η διαφορά ταχύτητας μεταξύ τους δεν υπερβαίνει τα 50 χλμ./ώρα. Αν η διαφορά ταχύτητας είναι μεγαλύτερη, το αυτόματο φρενάρισμα συμβάλλει ώστε να περιοριστούν οι συνέπειες της σύγκρουσης. Ποδηλάτες που διασταυρώνονται με την πορεία του αυτοκινήτου ή μπαίνουν ξαφνικά μπροστά του. Ανάλογα με την περίπτωση, το City Safety μπορεί να αποφύγει τη σύγκρουση, αν η διαφορά ταχύτητας δεν υπερβαίνει τα 45 χλμ./ώρα. Αν η διαφορά ταχύτητας είναι μεγαλύτερη, το αυτόματο φρενάρισμα συμβάλλει ώστε να περιοριστούν οι συνέπειες της σύγκρουσης. Πεζούς, που πετάγονται μπροστά στο αυτοκίνητο. Το City Safety μπορεί να αποφύγει το ατύχημα σε ταχύτητες έως 45 χλμ./ώρα. Σε υψηλότερες ταχύτητες, το αυτόματο φρενάρισμα συμβάλλει ώστε να περιοριστούν οι συνέπειες.

 

Το City Safety βασίζεται σε μια συνδυασμένη μονάδα ραντάρ και κάμερας, ενσωματωμένη στο πάνω μέρος του παρμπρίζ, εμπρός από τον εσωτερικό καθρέφτη. Η τελευταία τεχνολογική αναβάθμιση του συστήματος περιλαμβάνει μια εξυπνότερη και ταχύτερη μονάδα, με υψηλής ευαισθησίας κάμερα πολλών megapixels και αναβαθμισμένο έλεγχο της έκθεσης. Αυτό κάνει πιο αποτελεσματικό το σύστημα ανίχνευσης, και κατά συνέπεια και το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, ακόμα και όταν η οδήγηση γίνεται στο σκοτάδι. Αποστολή του ραντάρ είναι να ανιχνεύει αντικείμενα εμπρός από το αυτοκίνητο και να προσδιορίζει τη θέση τους, την κίνησή τους και την απόσταση στην οποία βρίσκονται. Η κάμερα προσδιορίζει τι είδους αντικείμενο είναι. Η μονάδα παρακολουθεί συνεχώς το αντικείμενο – και μια κεντρική μονάδα ελέγχου αναλύει τα δεδομένα από κάμερα και ραντάρ για να αξιολογήσει τον κίνδυνο σύγκρουσης και να ενεργοποιήσει την πιο αποτελεσματική αντίδραση. Σε μια επικίνδυνη κατάσταση, ο οδηγός λαμβάνει μια ακουστική, σε συνδυασμό με μια απτική προειδοποίηση, με τη μορφή ενός στιγμιαίου παλμού στο φρένο, και μια φωτεινή ένδειξη που αναβοσβήνει στο κάτω μέρος του παρμπρίζ. Αν ο οδηγός αντιδράσει και αρχίσει να φρενάρει, το σύστημα είναι προγραμματισμένο να ʽσυνδράμειʼ αμέσως, ενισχύοντας τη δύναμη στα φρένα αν χρειαστεί. Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει καθόλου, ενεργοποιείται το αυτόματο φρενάρισμα. Η μέγιστη δύναμη στα φρένα εφαρμόζεται 1 δευτερόλεπτο περίπου πριν από την πρόσκρουση.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ