Το κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικό Nio EP9 κατέρριψε το ρεκόρ ταχύτερου γύρου στη διάσημη πίστα-ειδική διαδρομή του Nurburgring «γράφοντας» τον καλύτερο μέχρι σήμερα χρόνο στην κλάση των αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής.

Δεν είναι η πρώτη φορά που οι δημιουργοί του Nio EP9 επιδίδονται με ιδιαίτερη μάλιστα θέρμη με το εν λόγω… σπορ. Θυμίζουμε πως τον περασμένο κιόλας Οκτώβριο, η εταιρεία του ηλεκτρικού «θηρίου» των 1.360 ίππων είχε ανακοινώσει πως το EP9 είχε ολοκληρώσει έναν πλήρη γύρο στην «Πράσινη Κόλαση», στη διάσημη με άλλα λόγια γερμανική πίστα των 20,8 χλμ. που βρίσκεται –που αλλού;- στο Nurburgring, σε χρόνο 7 λεπτών και 5 μόλις δλ., επίδοση που ως γνωστόν υπολείπεται μόλις κατά 8 δλ. εκείνης που πέτυχε στο ίδιο ακριβώς «τερέν» η υβριδική Porsche 918 Spyder. Σήμερα, η εταιρεία επανέρχεται… δριμύτερη ανακοινώνοντας πως το EP9 κατάφερε λόγω των βελτιωμένων καιρικών συνθηκών να κατεβάσει κατά πολύ την παραπάνω επίδοση σταματώντας το χρονόμετρο στα 6 λεπτά και 45,9 δλ.

Υπενθυμίζουμε με την ευκαιρία πως η NextEV είχε ανακοινώσει πριν λίγους μήνες πως το Nio EP9 κατάφερε να καταρρίψει το ρεκόρ ταχύτερου γύρου για αυτόνομα αυτοκίνητα στο Circiut of the Americas του Τέξας. Σύμφωνα με την εταιρεία, ο χρόνος των 2 λεπτών και 40,33 δλ.που «έγραψε» το ηλεκτρικό Nio EP9 στην αμερικάνικη πίστα μήκους 5,5 χλμ. στο πρόγραμμα πιλοτικής οδήγησης είναι κατά 19 δλ. πιο αργός σε σχέση με εκείνον που το που το ίδιο κατέγραψε στις 23 του Φλεβάρη έχοντας έναν… κανονικό οδηγό πίσω από το πηδάλιό του.

Το EP9  (Electric Prototype 9) κινείται από τέσσερις ηλεκτροκινητήρες που συνδυάζονται με ισάριθμα κιβώτια ταχυτήτων αποδίδοντας ισχύ 1.360 ίππων και ροπή 1.480 Nm. Σύμφωνα με τους δημιουργούς του αυτοκινήτου, για τα 0-100 χλμ./ώρα απαιτούνται μόλις 2,7 δλ., για τα 0-200 χλμ./ώρα 7,1 δλ. και για τα 0-300 χλμ./ώρα μόλις 15,9 δλ., ενώ η τελική αγγίζει τα 314 χλμ./ώρα. Σε ότι αφορά στις μπαταρίες, η NextEV κρατά κλειστά τα χαρτιά της ανακοινώνοντας απλώς πως η αυτονομία που θα παρέχουν μπορεί να φτάσει έως και τα 427 χλμ., ενώ η φόρτισή τους μπορεί να γίνει σε μόλις 45 λεπτά.

Το Nio EP9 έχει βάρος 1.735 κιλά και μπορεί να αναπτύξει στις στροφές πλευρική επιτάχυνση της τάξης των 2,53 g και διαμήκη κατά το φρενάρισμα που υπερβαίνει οριακά τα 3 g. Επιπρόσθετα, το αμάξωμα παράγει κάθετη δύναμη 24.000 Νewton, που είναι διπλάσια από εκείνη των μονοθεσίων της F1.

Αξίζει να αναφέρουμε πως η έδρα του σχεδιαστικού κέντρου της εταιρείας βρίσκεται στο Μόναχο. Επικεφαλής του τμήματος είναι οι David Hilton και Jochen Paesen, με τον πρώτο να έχει θητεύσει σε αντίστοιχες θέσεις στις Ford και Bentley και τον δεύτερο στην υπο-μάρκα «i» των Βαυαρών της BMW._Χ.Α.

Στην εποχή της αυτόνομης οδήγησης, θα επιλέγατε ένα αυτοκίνητο που θα θυσίαζε τους επιβάτες του για το γενικότερο καλό;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά