Προκειμένου να γιορτάσει αλλά και να τιμήσει τη δυναστεία μοντέλων «GT-R», η Nissan παρουσίασε πριν λίγες μόλις μέρες στο περίπτερο της στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Ν. Υόρκης όχι μόνο την ανανεωμένη εκδοχή του ιαπωνικού Godzilla, αλλά και μερικά από τα σημαντικότερα vintage τετράτροχα της ένδοξης αυτής οικογένειας.

Μπορεί η νεότερη εκδοχή του ιαπωνικού κουπέ κυριολεκτικά να έλαμψε στη Ν. Υόρκη, ωστόσο οι θρυλικοί του πρόγονοι, πολλοί από τους οποίους έδωσαν το «παρών» σε περίοπτες μάλιστα θέσεις στο περίπτερο της Nissan, αν η τι άλλο, κατάφεραν να… κλέψουν καρδιές. Ας δούμε ποια ήταν ακριβώς τα τετράτροχα αυτά διαμάντια που -ειδικά για την περίσταση- ήρθαν με την παρουσία τους να τιμήσουν με τον πιο ιδανικό τρόπο τη νεότερη παραλλαγή του ιαπωνικού κουπέ.

1969 Nissan Skyline 2000GT-R (KPGC10)

Βασιζόμενο στο C10 Skyline, το Nissan Skyline 2000GT-R έκανε το ντεμπούτο του εντός έδρας το 1969, στα πλαίσια της Έκθεσης Αυτοκινήτου του Τόκιο. Αν μη τι άλλο, την παράσταση στο 4θυρο αρχικά μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας (PGC10) έκλεψε ο εν σειρά 6κύλινδρος κινητήρας των 2,0 λίτρων με τα τρία διπλά καρμπιρατέρ, του διπλούς εκκεντροφόρους και τις 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, ο οποίος απέδιδε 160 ίππους στις 7.000 σ.α.λ. και ροπή 177 Nm στις 5.600 σ.α.λ. Η κουπέ εκδοχή του μοντέλου (KPGC10), η οποία ολοκλήρωνε το τυπικό «τετρακοσάρι» σε χρόνο 16,1 δλ. έχοντας τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα, παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 1970, Η παραγωγή και των δύο τύπων αμαξώματος δεν ξεπέρασε τις 1.945 μονάδες.

1973 Nissan Skyline 2000GT-R (KPGC110)

Πρόκειται για τη δεύτερη γενιά του GT-R, η οποία παρουσιάστηκε το 1973, μόλις ένα χρόνο μετά το ντεμπούτο του Skyline C110. Επρόκειτο για ένα από τα πρώτα ιαπωνικά αυτοκίνητα με δίσκους και στους τέσσερις τροχούς φιλοξενώντας κάτω από το καπό τον ίδιο 2λιτρο straight-six κινητήρα του προηγούμενου GT-R. Δυστυχώς, η ενεργειακή κρίση, αλλά και οι αλλαγές στις προδιαγραφές ρύπων εντός της ιαπωνικής επικράτειας, τερμάτισαν πρόωρα τον κύκλο ζωής του μοντέλου, το οποίο πρόλαβε να… αναπαραχθεί σε μόλις 197 αντίτυπα. Εξαιτίας των ραγδαίων αυτών εξελίξεων, πολλοί ήταν αυτοί που πίστεψαν πως το KPGC110 ήταν το τελευταίο μοντέλο της οικογένειας GT-R. Ευτυχώς όμως, έκαναν λάθος!

1989 Nissan Skyline GT-R (BNR32)

Ύστερα από 16 χρόνια απουσίας, το 1989 το όνομα GT-R επιστρέφει δυναμικά. Βασιζόμενο στο Skyline R32, το νέο για την εποχή εκείνη GT-R διατήρησε, ως προς τον κινητήρα, την… καθιερωμένη 6κύλινδρη διάταξη του παρελθόντος. Αυτή τη φορά, ο κινητήρας με κωδικό RB26DETT είχε χωρητικότητα 2,6 λίτρων, ηλεκτρονικό ψεκασμό και, για πρώτη φορά, δύο στο σύνολο τούρμπο, αποδίδοντας 276 ίππους και ροπή 361 Nm. Ωστόσο, η σημαντικότερη είδηση αφορούσε στην υιοθέτηση ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος τετρακίνησης. Συνολικά, σε αντίθεση με το παρελθόν, η παραγωγή του R32 GT-R άγγιξε τις 44.000 μονάδες.

1995 Nissan Skyline GT-R (BCNR33)

Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1993 δίπλα από το νέο Skyline, ωστόσο οι πωλήσεις του ξεκίνησαν στις αρχές του 1995. Αποτελώντας ουσιαστικά την εξέλιξη του R32 GT-R, το BCNR33 ήταν μεγαλύτερο, βαρύτερο, αλλά συνάμα και ταχύτερο από τον πρόγονό του. Με καλύτερη κατανομή του βάρους, βελτιωμένη ακαμψία και με αναβαθμισμένο σύστημα τετρακίνησης (ATTESA E-TS PRO) με ενεργό μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα, το νέο GT-R κατάφερε να κάνει έναν πλήρη γύρο στην Πράσινη Κόλαση του Nordschleife σε χρόνο μόλις 7 λεπτών και 59 δλ. Ήτοι, 21 δλ. πιο γρήγορα σε σχέση με το μοντέλο της περασμένης γενιάς.

1999 Nissan Skyline GT-R M-spec Nür (BNR34)

Το R34 ήταν ουσιαστικά η τελευταία έκδοση της δεύτερη γενιάς GT-R διαθέτοντας σημαντικές βελτιώσεις στον τομέα της αεροδυναμικής και ελαφρώς μικρότερο μεταξόνιο σε σχέση με το R33. H εικονιζόμενη έκδοση M-spec Nür, σε χρώμα Silica Brass, που είδαμε φέτος στη Ν. Υόρκη, κατασκευάστηκε σε μόλις 250 αντίτυπα διαθέτοντας πιο μαλακή(!) ανάρτηση σε σχέση με την έκδοση V-spec II, η οποία παρείχθη με τη σειρά της σε 750 αντίτυπα. Ο 24βάλβιδος κινητήρας παρέμεινε ο ίδιος και στα δύο μοντέλα, συνεχίζοντας να αποδίδει 276 ίππους.

2015 Nissan GT-R NISMO (R35)

Η έκδοση Nismo του 2015, η οποία «έγραψε» χρόνο 7: 08.679 στο Nordschleife, έκλεψε και αυτή με τη σειρά της την παράσταση στη Ν. Υόρκη. Θυμίζουμε πως ο κινητήρας των 3,8 λίτρων απέδιδε 600 ίππους, χάρη στα μεγαλύτερα τούρμπο, τα οποία προέρχονταν από το αγωνιστικό GT-R GT3. Η ανάρτηση της Bilstein διέθετε νέες ρυθμίσεις, τα ελατήρια ήταν σφικτότερα σε σχέση με τα «απλά» GT-R, ενώ διαφορετικές ήταν και οι αντιστρεπτικές δοκοί. Η ειδικής σχεδίασης γόμα των ελαστικών (255/40 R20 και 285/35 Ρ20) ήταν αποκλειστική ευθύνη της Dunlop._Χ.Α.