Επικαιρότητα Κόσμος

Nissan Re-Leaf - παροχή ισχύος σε έκτακτη ανάγκη

Η Nissan παρουσίασε ένα 100% ηλεκτρικό όχημα επέμβασης σε έκτακτες ανάγκες, σχεδιασμένο να παρέχει τροφοδοσία ηλεκτρικής ισχύος, μετά από φυσικές καταστροφές ή ακραία καιρικά φαινόμενα.

Πρόκειται για το Re-Leaf, ένα πρωτότυπο που βασίζεται στο επιβατικό αυτοκίνητο Nissan Leaf, το πρώτο ηλεκτρικό όχημα μαζικής παραγωγής στον κόσμο. Εκτός από τις τροποποιήσεις που έχει δεχθεί προκειμένου να μπορεί να κινηθεί σε δρόμους που καλύπτονται από συντρίμμια, το Re-Leaf διαθέτει αδιάβροχες πρίζες τοποθετημένες απευθείας στο εξωτερικό του οχήματος, οι οποίες επιτρέπουν την τροφοδοσία συσκευών 110-230v από την υψηλής χωρητικότητας μπαταρία ιόντων λιθίου του αυτοκινήτου. Το Re-Leaf μπορεί να βρεθεί στο κέντρο μιας ζώνης καταστροφών, ως μια πλήρη κινητή μονάδα παροχής ηλεκτρικής ισχύος, συνεπικουρώντας τα συνεργεία διάσωσης. Το ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης ενέργειας μπορεί να υποστηρίξει ιατρικό, τηλεπικοινωνιακό, φωτιστικό και λοιπό εξοπλισμό. Οι φυσικές καταστροφές είναι η μεγαλύτερη αιτία διακοπής ρεύματος. Μια έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας του 2019 διαπίστωσε ότι τα ακραία καιρικά φαινόμενα και η κλιματική αλλαγή προκάλεσαν το 37% των διακοπών στην Ευρώπη μεταξύ 2000 και 2017 και το 44% των διακοπών ρεύματος στις ΗΠΑ, κατά την ίδια περίοδο.

Nissan RE-LEAF

Όταν χτυπήσει μια καταστροφή, ο χρόνος για την αποκατάσταση της παροχής ηλεκτρικού ρεύματος είναι συνήθως 24-48 ώρες, ανάλογα με τη σοβαρότητα της ζημιάς. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως κινητές μονάδες παροχής ισχύος έκτακτης ανάγκης, με μηδενικές εκπομπές. Το Re-Leaf δημιουργήθηκε για να αποδείξει τις δυνατότητες των ηλεκτρικών οχημάτων στην αποκατάσταση των υποδομών μετά από καταστροφές. Ενώ το όχημα είναι απλώς ένα λειτουργικό πρωτότυπο, η τεχνολογία του μπορεί να εφαρμοστεί στην πράξη. Στην Ιαπωνία, από το 2011 η Nissan χρησιμοποιεί το Leaf για την προσφορά ηλεκτρικής ενέργειας και μεταφορικού έργου σε έκτακτες ανάγκες, που προκύπτουν μετά από φυσικές καταστροφές. Μέσω του Nissan Energy Share, τα EVs λειτουργούν ως κινητές μπαταρίες αποθήκευσης για να τροφοδοτούν με ηλεκτρικό ρεύμα τα σπίτια και το κοινωνικό σύνολο, δημιουργώντας ένα μοντέλο διανομής ενέργειας που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην προσπάθεια σταθεροποίησης της προσφοράς και της ζήτησης, στο δίκτυο ηλεκτροδότησης.

Nissan RE-LEAF

Το Re-Leaf χρησιμοποιεί τη δυνατότητα αμφίδρομης φόρτισης του Leaf, η οποία αποτελεί τυπικό χαρακτηριστικό του μοντέλου από το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς του, το 2010. Αυτό σημαίνει ότι το Leaf μπορεί όχι μόνο να «τραβήξει» ισχύ για να επαναφορτίσει την υψηλής χωρητικότητας μπαταρία του, αλλά κα να την στείλει πίσω στο δίκτυο μέσω V2G (Vehicle-to-Grid) ή απευθείας σε ηλεκτρονικές συσκευές μέσω της τεχνολογίας V2X (Vehicle-to-everything). Λειτουργώντας ως φορητός σταθμός παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος, η τελευταία γενιά του Nissan Leaf e+ με πλήρως φορτισμένη την μπαταρία των 62kWh μπορεί να παρέχει αρκετή ηλεκτρική ενέργεια για να τροφοδοτήσει ένα μέσο νοικοκυριό, για έξι ημέρες. Ως όχημα αποκατάστασης καταστροφών, το Re-Leaf μπορεί να τροφοδοτεί ταυτόχρονα πολλές συσκευές. Μόλις αποκατασταθεί η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στην πληγείσα περιοχή, τα EVs μπορούν να επαναφορτιστούν και να παρέχουν υπηρεσίες μεταφοράς μηδενικών εκπομπών, ως 528 χλμ (WLTP) με μία μόνο φόρτιση, για την μπαταρία του Leaf e +.

Nissan RE-LEAF

Προκειμένου το αυτοκίνητο να μπορέσει να προσεγγίσει δρόμους όπου ενδέχεται να υπάρχουν εμπόδια ή πεσμένα συντρίμμια, η απόσταση από το έδαφος του Re-Leaf έχει αυξηθεί κατά 70mm και φτάνει τώρα στα 225mm, με μια ειδικής κατασκευής ποδιά για την προστασία του δαπέδου του αυτοκινήτου. Το φαρδύτερο μετατρόχιο (+ 90mm εμπρός /+ 130mm πίσω), οι λασπωτήρες και τα ελαστικά παντός εδάφους τοποθετημένα σε αγωνιστικές ζάντες 17", δίνουν επιπλέον δυνατότητες στο όχημα.

Nissan RE-LEAF

Η μεγάλη χωρητικότητα και η υψηλή αξιοπιστία της μπαταρίας ιόντων λιθίου του Leaf, διασφαλίζει μια σταθερή τροφοδοσία ρεύματος για την υποστήριξη πολλαπλών ηλεκτρικών συσκευών. Το ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης ενέργειας είναι ικανό να εξάγει την ισχύ της μπαταρίας του Re-Leaf σε ως και 230v. Υπάρχουν τρεις πρίζες, δύο αδιάβροχες εξωτερικές τύπου C για εύκολη πρόσβαση και μια εσωτερική οικιακού τύπου, τοποθετημένη στον χώρο αποσκευών. Οι τροποποιήσεις του οχήματος πραγματοποιήθηκαν από την RJN, υπό την εποπτεία της GTA Global Ltd. Δελτίο Τύπου

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Τουρκίας;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου