Επικαιρότητα Κόσμος

Ο δρόμος της Seat προς… τα SUV

Η σημερινή τριάδα των Seat Arona, Ateca και Tarraco έχει τις ρίζες της αρκετά πίσω στο χρόνο…

Μπορεί τα SUV να καθιερώθηκαν την τελευταία δεκαετία, όμως η ιστορία τους, σχεδιαστικά τουλάχιστον, πηγαίνει πολλά χρόνια πίσω. Ειδικότερα κάνοντας λόγο για τη Seat, τα πρώτα δείγματα γραφής της στο είδος, όπως το Marbella Playa Concept ή το Salsa Emoción και το IBX, το οποίο σηματοδότησε και τις σκέψεις της μάρκας για ένα ηλεκτρικό SUV, χρονολογούνται έως και τριάντα χρόνια πριν.

Το ισπανικό εργοστάσιο κάνει μια… ιστορική αναδρομή στα αυτοκίνητα της κατηγορίας που λίγο ή πολύ έμειναν στη φάση του πρωτοτύπου, αλλά παρόλ’ αυτά αποτέλεσαν την έμπνευση για τα σημερινά Arona, Ateca και Tarraco που σε αγορές όπως αυτή της Μ. Βρετανίας καταλαμβάνουν το 45% των συνολικών πωλήσεων της μάρκας.

Marbella Playa Concept: Αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1991 και διακρίθηκε για τον τολμηρό σχεδιασμός του. Με αμάξωμα τύπου pick-up, παρουσιάστηκε ως το ιδανικό όχημα ελεύθερου χρόνου. Η μάσκα του διέφερε από εκείνην του Marbella και ήταν τοποθετημένη ψηλότερα, ενώ το «εκθεσιακό» μοντέλο φορούσε έναν κινητήρα 40 ίππων.

Ο Xavier Villanueva, σχεδιαστής εξωτερικού της SEAT, δήλωσε: «Ξεχώρισε χάρη στα φωτεινά, νεανικά του χρώματα, καθώς και χάρη στο στρογγυλά φώτα ομίχλης εμπρός».

Seat Marbella Playa Concept

Salsa Emocion: Για να γιορτάσει την 25η επέτειο του Τεχνικού της Κέντρου το 2000, η Seat παρουσίασε το Salsa Emocion, το οποίο ήταν εξοπλισμένο με το σύστημα "Multi Driving Concept", με τρία προγράμματα οδήγησης (Off Road, Sport και Street). Ο κινητήρας των 250 ίππων και τα 310 χλστ. της απόστασή του από το έδαφος, το καθιστούσαν ως… πολλά υποσχόμενο για εκτός δρόμου οδήγηση.

«Διαθέτει έντονες πλαϊνές γραμμές, που αργότερα θα εξελιχθούν στο IBX και τελικά θα βρουν εφαρμογή στο σημερινό Arona», εξηγεί ο Xavier Villanueva.

Seat Salsa Emocion

Tribu: Αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2007, και ήταν ό,τι πλησιέστερο στην εικόνα που ήθελε η Seat για τα SUV της: είχε σχεδιαστικά off-road χαρακτηριστικά, ικανή απόσταση από το έδαφος και συμπαγή σιλουέτα.

«Στο Ateca μπορούμε να δούμε τα τετράγωνα τόξα των τροχών του Tribu, ενώ τα τριγωνικά γραφικά των πίσω φώτων ορίζουν ένα στυλ που πέρασε στο Tarraco», προσθέτει ο Xavier Villanueva.

Seat Tribu

IBX: Στις αρχές του 2011, παρουσιάστηκε το IBX, ένα πρωτότυπο που πολύ κοντά στο σχεδιαστικό προφίλ των σημερινών μοντέλων, αλλά με περισσότερο σμιλεμένες γραμμές. Το IBX έφερε φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, αλλά και υβριδικό κινητήρα. Σύμφωνα με τον Xavier Villanueva: «Το υψηλό εμπρόσθιο τμήμα, ο συμπαγής χώρος επιβατών, οι καθαρές επιφάνειες και οι προβεβλημένοι προβολείς είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά του που μπορούν να σήμερα βλέπουμε στο Ateca και το Arona».

Seat IBX

20v20: Ο προπομπός του Ateca, το 20v20, ουσιαστικά ήταν ένα σπορ κουπέ με χαρακτηριστικά SUV. Ωστόσο, ξεχώρισε για τις δυνατότητες συνδεσιμότητάς του και του συστήματος πολυμέσων Personal Drive, ήτοι μιας συσκευής αφής σε σχήμα νομίσματος, που λειτουργούσε ως σύστημα πλοήγησης, αλλά και ως τηλεχειριστήριο για να ενεργοποιήσει απομακρυσμένα τον κλιματισμό του αυτοκινήτου.

Seat 20v20

Altea Freetrack & Leon Cross Sport: Το 2007, οπότε και αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης, το Altea Freetrack αποτέλεσε το αποκορύφωμα της φιλοσοφίας Multi Drive της Seat. Αρκετά αργότερα και συγκεκριμένα το 2015 το Leon Cross Sport, ήρθε να αποδείξει πως οι ευκολίες χρήσης ενός SUV οχήματος μπορούν να συνδυαστούν με τις επιδόσεις ενός συμπαγούς σπορ αυτοκινήτου.

Seat Altea Freetrack

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου