Ο Tyrone Johnson, ο επικεφαλής της Ford Performance Vehicles, δε μασά τα λόγια του και σε συνέντευξη που παραχώρησε στο pistonheads.com δε διστάζει, μεταξύ άλλων, να σχολιάσει επικριτικά τους άμεσους και όχι μόνο αντίπαλους του νέου Focus RS.

Η παρουσίαση του νέου Ford Focus RS αποτελεί σίγουρα μια από τις πιο σημαντικές αυτοκινητικές ειδήσεις της χρονιάς που μας πέρασε. Και ασφαλώς, αυτής που μόλις ξεκίνησε. Με την επίσημη παρουσίαση του αυτοκινήτου στους εκπροσώπους του Τύπου να βρίσκεται αυτές τις μέρες σε πλήρη εξέλιξη, ο άνθρωπος που ηγείται τα Ford Performance Vehicles μίλησε για όλους και για όλα αποκαλύπτοντας πολλές από τις… μυστικές πτυχές του νέου Focus RS.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον –πριν από o,τιδήποτε άλλο- έχουν οι απόψεις και τα σχόλια του Tyrone Johnson αναφορικά με τα αυτοκίνητα που το νέο Focus RS αναμένεται να βρει στο διάβα του στις επιμέρους αγορές.

Σε ερώτηση αν το νέο Honda Civic Type-R θα πρέπει να… ανησυχεί τη Ford, o Johnson ήταν κατηγορηματικός:

«Υποστρέφει»!

Και η τετρακίνητη Mercedes A45 AMG;

«Αγοράσαμε μία. Είναι βαρετή», δήλωσε χωρίς περεταίρω σχόλια.

Και το Megane R.S.;

«Και αυτό υποστρέφει».

Σε αντίθεση, ο επικεφαλής της Ford Performance Vehicles είχε έναν καλό λόγο να πει για τους κινητήρες των RS3 και Α45 AMG:

«Αν και δεν έχω δοκιμάσει την αναβαθμισμένη έκδοση των 381 ίππων, ο κινητήρας της AMG είναι καλός, το ίδιο και εκείνος του RS3».

Ιδιαίτερα επαινετικά ήταν τα σχόλια του για το Seat Leon Cupra:

«Αν και προσθιοκίνητο, η τιμή του, το εμπρός διαφορικό και συνολικά η συμπεριφορά του, το έχουν βάλει στο στόχαστρό μας».

Τελικά, ποια είναι τα μοντέλα που αποτέλεσαν για την Ford την πηγή έμπνευσης κατά το στάδιο εξέλιξης του νέου Focus RS; O επικεφαλής Ford Performance Vehicles, ήταν σαφής:

«Στόχοι μας στην αρχή ήταν τα Subaru και τα EVO. Στη συνέχεια όμως, δεν ήταν. Το μοναδικό που αποτέλεσε για εμάς πραγματικό σημείο αναφοράς ήταν το Escort RS»

Σύμφωνα με τον Tyrone Johnson, ο οποίος έχει περάσει από διάφορα πόστα στους κόλπους της Ford εδώ και 31 χρόνια, το κλειδί ώστε να πετύχει το νέο Focus RS είναι η τετρακίνηση.

«Όταν ξεκινήσαμε, ο σχεδιασμός μας ήταν το αυτοκίνητο να είναι προσθιοκίνητο. Αλλά τελικά επέμεινα να είναι τετρακίνητο και μάλιστα με τη σωστή τετρακίνηση».

Αρχικά, η εταιρεία είχε απορρίψει κάθε λύση που θα περιελάμβανε τους γνωστούς συμπλέκτες τύπου Haldex, καθώς, σύμφωνα με τον Tyrone Johnson, το μόνο που καταφέρνουν είναι να διαχειριστούν την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες. Η ιδανική λύση ήταν το σύστημα τετρακίνησης της GKN Twinster, το οποίο χρησιμοποιείται από την Land Rover.

«Στα πρώτα στάδια, χρησιμοποιούσαμε στα αυτοκίνητα δοκιμών ένα σύστημα που πήραμε από το Evoque. Αλλά δυστυχώς έσπασε! Η GNK έκανε όμως τις απαραίτητες τροποποιήσεις».

Μιλώντας για την κατανομή της ροπής και το ποσοστό που «φτάνει» στον πίσω άξονα, ο Johnson ήταν για μια ακόμα φορά ξεκάθαρος:

«Το ποσοστό 70% στο οποίο αναφερόμαστε αποτελεί το αποτέλεσμα που προήλθε από την εξέλιξη. Το σύστημα δουλεύει διαρκώς ώστε να κατανοήσει τι ακριβώς κάνει ο οδηγός και το αυτοκίνητο και στη συνέχεια προσαρμόζει τα χαρακτηριστικά του. Έχουμε παρατηρήσει ποσοστά έως και 90%. Ωστόσο, το 70% είναι ο μέσος όρος, ο οποίος προκύπτει ύστερα από το καλιμπράρισμα του συστήματος. Από αυτά, μπορούμε να διανέμουμε έως και το 100% σε έναν και μόνο τροχό».

Αναφερόμενος στις δύο προ-επιλογές της ανάρτησης (βλ. Sport και Normal), o Johnson σχολίασε:

«To Sport είναι αφόρητο στο δρόμο. Ξέρω πολλούς που θα το χρησιμοποιήσουν στο δρόμο, αλλά για εμένα ταιριάζει σε πίστες μόνο. Κατ΄  αντιστοιχία, στην πίστα στη ρύθμιση Normal το αυτοκίνητο είναι πολύ μαλακό».

Ο επικεφαλής της Ford Performance, αναφερόμενος στις επιδόσεις του αυτοκινήτου στην πίστα-ειδική διαδρομή του Nurburgring, περιορίστηκε στο να αναφέρει πως το όφελος σε χρόνο με τη χρήση των ελαστικών Cup 2 αγγίζει τα 10 με 12 δλ. ανά γύρο.

Αναφερόμενος, τέλος, στην απόφαση της Ford να μην υιοθετήσει ένα σύστημα μετάδοσης με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ο Johnson επίμανε:

«Το DCT προσφέρει σαφή πλεονεκτήματα στην επιτάχυνση, αλλά μειονεκτήματα σε σχέση με το βάρος. Το επιπλέον βάρος στον εμπρός άξονα σημαίνει υποστροφή. Και αυτό δεν το θέλω»._X.A.