Επικαιρότητα Κόσμος

Ο Jan Kopecky οδήγησε το "μαθητικό" Skoda Slavia

Ο εργοστασιακός οδηγός της Skoda Motorsport, Jan Kopecky, δοκίμασε μαζί με τον συνοδηγό του Jan Hlousek το πρωτότυπο Skoda Slavia, που δημιούργησαν σε ένα και μοναδικό αντίτυπο, 31 μαθητές στην Skoda Auto.

Όπως σας είχαμε ενημερώσει, στο πλαίσιο της ετήσιας εργασίας τους, 31 σπουδαστές της Skoda μετέτρεψαν ένα Skoda Scala σε μοντέλο spider, το οποίο ονομάστηκε Skoda Slavia. Πηγή έμπνευσης για τους νεαρούς σπουδαστές, υπήρξε τον αγωνιστικό πρωτότυπο Skoda 1100 OHC, με το οποίο η τσεχική μάρκα συμμετείχε σε αγώνες αντοχής από το 1957. Μετά την παρουσίαση του πρωτοτύπου, η σκυτάλη πέρασε στον καθ' ύλην αρμόδιο, Jan Kopecky, ο οποίος οδήγησε τόσο το Slavia όσο και το 1100 OHC.

Ο λόγος φυσικά για τον 38χρονο οδηγό ράλλυ, ο οποίος αποτελεί εργοστασιακό μέλος της Skoda Motorsport από το 2009. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής WRC2 2018, Πρωταθλητής Ασίας-Ειρηνικού 2014, Πρωταθλητής Ευρώπης 2013, 7 φορές Πρωταθλητής Τσεχίας και κατά τεκμήριο κορυφαίος Τσέχος οδηγός ράλλυ, εμφανίστηκε εντυπωσιασμένος από την κατασκευή των νεαρών σπουδαστών, το οποίο οδήγησε στην πίστα Bělá pod Bezdězem.

Το Skoda Slavia, που είναι το 7ο Skoda Student car, ονομάστηκε έτσι ώστε να αποτελέσει φόρο τιμής στα ομώνυμα ποδήλατα (Slavia Bikes), τα οποία κατασκευάζονταν από τους δύο ιδρυτές της μάρκας, Václav Laurin και Václav Klement.

Skoda Slavia Jan Kopecky

Skoda Slavia

Για τη δημιουργία του χειροποίητου Skoda Slavia, το οποίο παρουσιάστηκε σε μόλις ένα αντίτυπο, οι σπουδαστές έχουν κάνει αρκετές τροποποιήσεις στη βάση του πρωτότυπου μοντέλου, δηλαδή του Skoda Scala. Το κάτω μέρος του αμαξώματος έχει ενισχυθεί, ενώ αφαιρέθηκε η οροφή, τη στιγμή που πίσω από τα καθίσματα του διθέσιου πια αυτοκινήτου, υπάρχουν δύο ειδικά εξογκώματα, για βελτιστοποίηση της ροής αέρα. Το Skoda Slavia εφοδιάζεται με τον κινητήρα 1,5 TSI που αποδίδει 150 ίππους και διαθέτει αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων, τη στιγμή που η μετάδοση κίνησης γίνεται στους εμπρός τροχούς. Το μήκος του Skoda Slavia είναι 4,362 μέτρα, με το πλάτος να αγγίζει τα 1,8 μέτρα, ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι 18 εκατοστά και το βάρος, φτάνει στα 1.210 κιλά. Στο εσωτερικό, διαθέτει σπορ καθίσματα της Sparco και ζώνες 4 σημείων, ενώ στο χώρο φόρτωσης μπορούν να τοποθετηθούν δύο πτυσσόμενα ηλεκτρονικά σκούτερ της Skoda.

Skoda 1100 OHC

Skoda 1100 OHC

Το αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε από τη Skoda για συμμετοχή σε αγώνες αντοχής το 1957, είναι διθέσιο και παρουσιάστηκε σε μόλις 2 cabrio αντίτυπα, προτού ακολουθήσουν 3 ακόμη εκδοχές με coupe αμάξωμα. Βασισμένο σε ελαφρύ σωληνοειδές πλαίσιο και χάρη στην εκτενή χρήση πλαστικών, το βάρους 550 κιλών  Skoda 1100 OHC διέθετε εξαιρετική για την εποχή, αεροδυναμική απόδοση. Επιπλέον, εφοδιαζόταν με 4κύλινδρο κινητήρα 1,1 λίτρων, που απέδιδε ισχύ 92 ίππων και προσέφερε τελική ταχύτητα 190 έως 200 χλμ./ώρα, ανάλογα με την επιλογή στην τελική ρύθμιση της σχέσης μετάδοσης.

Skoda Slavia Jan Kopecky

Μετά την οδήγηση του Skoda Slavia, ο Jan Kopecky δήλωσε: "Οι μαθητές στην επαγγελματική σχολή της Skoda έκαναν ξανά εξαιρετική δουλειά φέτος, παρουσιάζοντας ένα εντυπωσιακό μαθητικό αυτοκίνητο. Οι εκπληκτικές του γραμμές, δείχνουν πάθος για τελειότητα σε κάθε επίπεδο, τη στιγμή που η ποιότητα κατασκευής είναι εξαιρετική, αν σκεφτούμε πως το αυτοκίνητο έχει κατασκευαστεί ολοκληρωτικά στο χέρι. Χάρη στη στρεπτική ακαμψία του αμαξώματος, το Slavia προσφέρει σπορτίφ οδήγηση και προκαλεί ανάλογα συναισθήματα με το όχημα που αποτέλεσε πηγή έμπνευσής του, το Skoda 1100 OHC".

Από την πλευρά του, ο Jan Hlousek πρόσθεσε: "Για εμένα, αυτή η ημέρα ήταν σαν ένα γρήγορο ταξίδι σε περισσότερες από 6 δεκαετίες ιστορίας της Skoda. Η οδήγηση ενός αυθεντικού αγωνιστικού της Skoda από το 1957 σε μια πίστα όπου εξελίσσονται πολλά αυτοκίνητα ράλλυ της μάρκας, είναι συναρπαστική για εμένα που είμαι νέος στην ομάδα. Το Skoda Slavia πιστοποιεί το υψηλό επίπεδο επιμόρφωσης στην επαγγελματική σχολή της Skoda και δείχνει τις εξαιρετικές γνώσεις που έχουν αποκομίσει οι μαθητές. Σε αυτό το πλαίσιο, το Skoda Slavia προσφέρει μια πρόγευση της μελλοντικής δουλειάς των αυριανών ειδικών και κατά συνέπεια, του μέλλοντος της μάρκας".

Σημειώστε, πως η πίστα που βρίσκεται στο Bělá pod Bezdězem της Βοημίας χρησιμοποιείται εκτενώς από την Skoda Motorsport για την εξέλιξη των αγωνιστικών της, όπως το Skoda Fabia Rally2 (R5) με το οποίο αγωνίζονται οι Jan Kopecky-Jan Hlousek στο Πρωτάθλημα Τσεχίας.

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Τουρκίας;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου