Επικαιρότητα Κόσμος

Οι 3D εκτυπωτές στην υπηρεσία της Cupra

Η ισπανική εταιρεία αξιοποιεί τις τεχνολογικές δυνατότητες της τρισδιάστατης εκτύπωσης μειώνοντας το χρόνο που απαιτείται για την κατασκευή εξειδικευμένων εξαρτημάτων.

Όλο και περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων στρέφουν πλέον την προσοχή τους στην τεχνολογία τρισδιάστατης εκτύπωσης. Και όχι άδικα, μιας και οι ευρέως διαδεδομένοι στην υπόλοιπη βιομηχανία 3D printers έρχονται να εξασφαλίσουν και στους δημιουργούς τετράτροχων κατασκευών τη δυνατότητα να παράγουν με ταχύτητα, αλλά και εξαιρετική συνάμα ακρίβεια, εξαρτήματα που σε διαφορετικές περιπτώσεις θα απαιτούσαν τη δημιουργία μιας ολόκληρης γραμμής παραγωγής.

Για την περίσταση, η Cupra αποφάσισε να χρησιμοποιήσει τους τρισδιάστατους εκτυπωτές, σε συνεργασία με τη γνωστή στο είδος εταιρεία HP, προκείμενου να κατασκευάσει - και εν συνεχεία να αξιολογήσει στην πράξη - συγκεκριμένα μέρη της εξωτερικής περιβολής του καθαρόαιμου Leon Competicion. Όπως είναι οι εξωτερικοί καθρέπτες και διάφοροι αεραγωγοί που σχετίζονται με την ψύξη συγκεκριμένων μηχανικών μερών του αυτοκινήτου.

Cupra Leon Competicion

Σύμφωνα με την Cupra, η συγκεκριμένη τεχνική κατασκευής των εν λόγω τμημάτων θα δώσει στους ιθύνοντες της ισπανικής εταιρείας τη δυνατότητα να διαλέξουν τη βέλτιστη επιλογή έτσι ώστε να μειωθεί η κατανάλωση, αλλά και να αυξηθεί η απόδοση, ενώ σημαντικά αναμένεται να είνααι τα οφέλη και στη σταθερότητα του αυτοκινήτου στις υψηλές ταχύτητες.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η ισπανική εταιρεία στις επίσημες ανακοινώσεις της «η διαδικασία εκτύπωσης ενός καθρέφτη μπορεί να διαρκέσει περίπου 20 ώρες, αλλά η Cupra μπορεί να εκτυπώσει έξι κάθε φορά, δίνοντας έτσι στην ομάδα εξέλιξης τη δυνατότητα να δημιουργήσει ταυτόχρονα διαφορετικά σχέδια. Αυτό σημαίνει ότι η Cupra μπορεί να δοκιμάσει γρήγορα τα διαφορετικά πρωτότυπα σε αεροδυναμική σήραγγα για να καταλήξει ποιο είναι το καλύτερο.»

Cupra Leon Competicion

Μετά την κατασκευή τους, τα εκτυπωμένα μέρη εγκαθίστανται στο αυτοκίνητο και εν συνεχεία δοκιμάζονται «κόντρα» σε μετωπικό άνεμο με ταχύτητα έως και 290 χλμ./ώρα ενόσω διάφοροι αισθητήρες «μελετούν» τις επιπτώσεις στις μεμονωμένες επιφάνειες της κατασκευής.

Ο Xavi Serra, επικεφαλής της Cupra Racing, δήλωσε:

«Ο κύριος στόχος είναι να έχουμε πολλά τμήματα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Μπορούμε με τους 3D εκτυπωτές να δοκιμάσουμε γρήγορα μια μεγάλη ποικιλία σχεδίων.

«Όσο μεγαλύτερη είναι η ποικιλία των τμημάτων που μπορούμε να δοκιμάσουμε στο εργαστήριο, τόσο το καλύτερο. Αυτό μας επιτρέπει να κάνουμε πολύ πιο γρήγορη τη διαδικασία εξέλιξης.»

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου