Το Car of the Year, ο σημαντικότερος θεσμός βράβευσης στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, μπαίνει στην τελική ευθεία για την ανάδειξη του νικητή του 2026.
Από τη μεγάλη λίστα των 36 υποψηφίων μοντέλων για τον τίτλο Car of the Year 2026, τα 59 μέλη της επιτροπής, προερχόμενα από 23 ευρωπαϊκές χώρες, επέλεξαν τους επτά φιναλίστ που θα διεκδικήσουν τον τίτλο.
Με αλφαβητική σειρά, τα μοντέλα που συνεχίζουν είναι:
Citroen C5 Aircross
Dacia Bigster
Fiat Grande Panda
Kia EV4
Mercedes-Benz CLA
Renault 4
Skoda Elroq
Η φετινή επιλογή αποτυπώνει τη μεταβατική φάση στην οποία βρίσκεται η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Από την αναβίωση ιστορικών ονομάτων όπως το Renault 4, έως την είσοδο νέων ηλεκτρικών προτάσεων όπως το Kia EV4 και το Skoda Elroq, η ποικιλία της shortlist συνδυάζει παράδοση, τεχνολογία και διαφορετικές φιλοσοφίες σχεδίασης. Στο ίδιο πλαίσιο, το Dacia Bigster και το Fiat Grande Panda εκπροσωπούν το προσιτό, πρακτικό αυτοκίνητο που παραμένει ζητούμενο, ενώ η Mercedes-Benz CLA και το Citroen C5 Aircross φέρνουν την premium και την οικογενειακή διάσταση, αντίστοιχα, σε ένα σύνολο που καλύπτει σχεδόν όλο το φάσμα της αγοράς.
Η επιτροπή του Car of the Year, στην οποία συμμετέχουν και οι 4 Τροχοί εκπροσωπώντας την Ελλάδα στον θεσμό από το 1982, αξιολογεί κάθε χρόνο τα νέα μοντέλα με βάση ένα ευρύ φάσμα κριτηρίων: σχεδίαση, ποιότητα, τεχνολογία, καινοτομία, ασφάλεια, κόστος, περιβαλλοντική απόδοση και, κυρίως, τη συνολική αξία που προσφέρει ένα αυτοκίνητο στον οδηγό και τον επιβάτη του.

Car of the Year 2026, το χρονοδιάγραμμα
Η διαδικασία συνεχίζεται μέσα στον Δεκέμβριο, όταν οι επτά φιναλίστ θα τεθούν στη διάθεση των μελών της επιτροπής για επιπλέον δοκιμές. Οι τελικές αξιολογήσεις θα πραγματοποιηθούν στις 16 και 17 Δεκεμβρίου 2025 στο ParcMotor Castellolí, κοντά στη Βαρκελώνη.
Η τελική ψηφοφορία θα ολοκληρωθεί έως τις 29 Δεκεμβρίου, ενώ ο νικητής του Car of the Year 2026 θα ανακοινωθεί στις 9 Ιανουαρίου, στο πλαίσιο του Brussels Motor Show.
Οι τάσεις που διαμορφώνονται
Η shortlist του 2026 αντανακλά τις ισορροπίες μιας εποχής όπου η ηλεκτροκίνηση έχει παγιωθεί, χωρίς ωστόσο να έχει εκτοπίσει πλήρως τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Οι Ευρωπαίοι πειραματίζονται με πολλαπλές τεχνολογικές λύσεις, ενώ οι ασιατικές εταιρείες διεκδικούν την παρουσία τους στη μεσαία και premium κατηγορία.
Η επιστροφή του Renault 4 αλλά και η είσοδος του Fiat Grande Panda, υπογραμμίζουν την επιρροή της νοσταλγίας, καθώς οι μάρκες επαναφέρουν ιστορικά ονόματα με νέα, ηλεκτρική ταυτότητα. Το Kia EV4 ενσαρκώνει τη στροφή προς προσιτά ηλεκτρικά, ενώ το Dacia Bigster αναδεικνύει τη σημασία του value for money σε μια περίοδο που οι τιμές των αυτοκινήτων βρίσκονται στα ύψη. Από την άλλη πλευρά, η Mercedes-Benz CLA αντιπροσωπεύει τη σταθερά υψηλή τεχνολογική πρόταση των premium κατασκευαστών, με ψηφιακή εμπειρία, ενώ το Skoda Elroq και το Citroen C5 Aircross προβάλλουν την πιο ώριμη, οικογενειακή εκδοχή μοντέλων που πρωτίστως διακρίνονται για την πρακτικότητά τους.
Ο ρόλος των 4 Τροχών στο Car of the Year
Η παρουσία του περιοδικού 4 Τροχοί στην επιτροπή του Car of the Year από το 1982 εξασφαλίζει τη συνεχή συμμετοχή της Ελλάδας σε έναν θεσμό με τεράστια βαρύτητα για την ευρωπαϊκή αυτοκίνηση. Η συμβολή αυτή δεν περιορίζεται στην ψήφο, την ευθύνη της οποίας τα τελευταία χρόνια έχει η Ελένη Ξενάκη, αλλά επεκτείνεται στην ευρύτερη αποτύπωση των τάσεων.
Καθώς πλησιάζει η ώρα της τελικής κρίσης, τα επτά φετινά μοντέλα καλούνται να αποδείξουν στην πράξη πώς συνδυάζονται η τεχνολογία, η αποδοτικότητα και η προσιτότητα σε μια αγορά που αλλάζει με ταχείς ρυθμούς. Το αποτέλεσμα θα ανακοινωθεί τον Ιανουάριο στις Βρυξέλλες, ωστόσο ήδη η φετινή shortlist προϊδεάζει για μια χρονιά με έντονες αντιπαραθέσεις, όπως αρμόζει σε έναν θεσμό που εδώ και πάνω από έξι δεκαετίες παραμένει σημείο αναφοράς για το αυτοκίνητο στην Ευρώπη.
Car of the Year 2026: Οι φιναλίστ
Citroen C5 Aircross

Η Citroen επιμένει στη δική της ερμηνεία της άνεσης, με ένα SUV που διατηρεί τον ξεχωριστό χαρακτήρα της μάρκας. Το ανανεωμένο C5 Aircross προσφέρει πλουσιότερη γκάμα κινητήρων και ενισχυμένη ηχομόνωση, επιβεβαιώνοντας ότι η «άνεση ταξιδιού» εξακολουθεί να αποτελεί βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Στη νέα του μορφή, το μοντέλο κερδίζει σε σχεδιασμό, με μια πιο στιβαρή, ευρωπαϊκή προσέγγιση. Για την ελληνική αγορά, παραμένει μια ελκυστική πρόταση στην κατηγορία των οικογενειακών SUV.
Dacia Bigster

Το Dacia εισέρχεται σε νέα εποχή. Με το Bigster, η ρουμανική μάρκα ανεβαίνει κατηγορία, διατηρώντας όμως το DNA της απλότητας και της προσιτής τιμής. Με μήκος σχεδόν 4,6 μ., το Bigster φέρνει στην γκάμα της Dacia ένα SUV που βασίζεται στη σύγχρονη πλατφόρμα CMF-B και θα διατίθεται τόσο με κινητήρες εσωτερικής καύσης όσο και σε υβριδικές εκδόσεις, αντιπροσωπεύοντας το πέρασμα της Dacia από τη λογική του «έξυπνου value» στη φιλοδοξία για πραγματική οικογενειακή πολυχρηστικότητα. Στην Ελλάδα αναμένεται να έχει έντονο εμπορικό ενδιαφέρον χάρη στη συνδυασμένη εικόνα χώρων, απλότητας και τιμής. Η δοκιμή εδώ.
Fiat Grande Panda

Το νέο Grande Panda σηματοδοτεί μια φρέσκια αρχή για τη Fiat. Πατώντας πάνω στην ίδια πλατφόρμα με το Citroen C3, το νέο μοντέλο φέρνει την ιταλική ερμηνεία της προσιτής ηλεκτροκίνησης (με πλήρως ηλεκτρική και mild hybrid εκδοχή) και επαναφέρει το όνομα Panda σε ένα πιο σύγχρονο, οικογενειακό πλαίσιο. Η σχεδίασή του ισορροπεί ανάμεσα στη νοσταλγία και τη μοντέρνα λειτουργικότητα, θυμίζοντας πως η Fiat γνωρίζει καλά την τέχνη του «έξυπνου μικρού». Στην Ελλάδα, θα στοχεύσει σε όσους αναζητούν ένα ηλεκτρικό πόλης με χαρακτήρα και ρεαλιστικό κόστος. Η δοκιμή εδώ.
Kia EV4

Το Kia EV4 είναι η πρόταση της κορεατικής μάρκας στην ανάγκη για πιο προσιτά ηλεκτρικά crossovers (αν και το χαρακτηρίζει hatchback ή sedan), κάτω από τo μεγάλo EV6. Με αισθητική εμπνευσμένη από τη γλώσσα “Opposites United”, συνδυάζει έντονο σχεδιασμό, τεχνολογία αιχμής και πρακτικότητα. Προσφέρει μεγάλη αυτονομία, ψηφιακό περιβάλλον με προηγμένο σύστημα infotainment και αναμένεται να αποτελέσει κομβικό μοντέλο στην εξάπλωση της ηλεκτρικής γκάμας της Kia στην Ευρώπη.
Mercedes-Benz CLA

Η νέα CLA προαναγγέλλει το μέλλον της Mercedes-Benz στην κατηγορία των μεσαίων μοντέλων. Βασισμένη στην πλατφόρμα MMA (Mercedes-Benz Modular Architecture), προορίζεται εξ αρχής για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, αν και θα υπάρξουν και θερμικές εκδόσεις. Η σχεδίαση παραμένει χαρακτηριστική με λεπτές αναλογίες, ρευστές γραμμές και premium εσωτερικό, ενώ η τεχνολογία της εστιάζει στη νέα ψηφιακή πλατφόρμα MB.OS, που υπόσχεται υψηλότερα επίπεδα συνδεσιμότητας και εξατομίκευσης. Η παρουσία της στη shortlist ήρθε μόλις στην πρώτη χρονιά της επιστροφής της μάρκας στο θεσμό.
Renault 4
![]()
Η επιστροφή ενός θρύλου. Το Renault 4 επανέρχεται έξι δεκαετίες μετά την πρώτη του εμφάνιση, αυτήν τη φορά ως αμιγώς ηλεκτρικό crossover, βασισμένο στην πλατφόρμα CMF-BEV. Διατηρεί τις αναλογίες και το «τετραγωνισμένο» προφίλ του αυθεντικού μοντέλου, σε μια μοντέρνα εικόνα που συνδυάζει ρετρό στοιχεία με τεχνολογίες αιχμής. Στόχος της Renault είναι να μεταφέρει την αμεσότητα και τη χρηστικότητα του παλιού 4L στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης. Για το ευρωπαϊκό κοινό αλλά και για την ελληνική αγορά ειδικότερα, αποτελεί μοντέλο με συναισθηματική αξία.
Skoda Elroq

To Elroq είναι ο κρίκος που έλειπε από τη γκάμα της Skoda. Το νέο, πλήρως ηλεκτρικό SUV έρχεται να καλύψει το κενό κάτω από το Enyaq, με πιο συμπαγείς διαστάσεις αλλά αντίστοιχη τεχνολογική πληρότητα. Με αυτονομία που θα ξεπερνά τα 550 χλμ. και αιχμηρή σχεδίαση, αποτελεί το επόμενο βήμα στην «εξηλεκτρισμένη» στρατηγική της μάρκας. Εσωτερικά, συνεχίζει την παράδοση της Skoda ως προς την εργονομία και τους πρακτικούς αποθηκευτικούς χώρους, ενώ η ποιότητα κατασκευής είναι υπεράνω κριτικής. Η δοκιμή εδώ.





