Ένα μοντέλο της σύγχρονης αυτοκινητικής σκακιέρας με «βαριά φανέλα», περισσότερες από 35 εκ. πωλήσεις σε 45 χρόνια και 8 πλέον γενιές, που δεν χρειάζεται καν να αναφέρεις τον κατασκευαστή του για να προσδιορίσεις την ταυτότητα του.

Το πόσο δημοφιλές είναι το VW Golf αποδεικνύεται όχι μόνο από τον τεράστιο όγκο των πωλήσεών του από το 1974 μέχρι και σήμερα (σ.σ.: από καθαρά μαθηματική σκοπιά, ένα άτομο κάπου στον κόσμο αποφασίζει να αγοράσει ένα νέο Golf περίπου κάθε 40 δευτερόλεπτα!), αλλά και από το γεγονός ότι ο αντικαταστάτης του θρυλικού «Σκαραβαίου» ήταν το μοντέλο που εγκαινίασε μία νέα κατηγορία οικογενειακών οχημάτων με συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις. Έτσι, από τα μέσα της δεκαετίας του ’70 και μετά, η «υπόθεση Golf» εξελίχθηκε πολύ γρήγορα σε ένα αναπάντεχο για πολλούς success story, που έμελε να δώσει μέσα από μια διαρκή εξελικτική πορεία την απαραίτητη εμπορική – και όχι μόνο - ώθηση στη μητρική εταιρεία του «σημερινού» VW Group. Και όπως όλα μαρτυρούν ύστερα από τεσσερεσήμισι δεκαετίες και περισσότερες από 35 εκ. πωλήσεις, όχι άδικα.

VW Golf

Ας θυμηθούμε λοιπόν με την ευκαιρία την πρόσφατης πρεμιέρας του νέου Golf VIII τις 7+1 γενιές του.

Golf I (1974-1983)

Το VW Golf, το οποίο σχεδιάστηκε από τον Giorgetto Giugiaro αποτελώντας τον αντικαταστάτη του θρυλικού «Σκαραβαίου» - του πιο επιτυχημένου αυτοκινήτου της εποχής του με περισσότερες από 21,5 εκ. πωλήσεις - παρουσιάστηκε τον Μάρτιο του 1974, ενώ δύο μήνες αργότερα ήταν διαθέσιμο προς πώληση. Όπως ήταν αναμενόμενο, το VW Golf I είχε… χρέος να συνεχίσει την πορεία του προκατόχου του. Όπερ και εγένετο, καθώς μόλις τον Οκτώβριο του 1976 οι πωλήσεις του ξεπέρασαν το άτυπο φράγμα του 1 εκ. μονάδων.

Την εποχή εκείνη, η VW ανέφερε για το νέο Golf πρώτης γενιάς τα εξής:

«Το Golf προσφέρει μέγιστο χώρο και ασφάλεια. Έχει σαφή προσανατολισμό στην πρακτικότητα. Το χαμηλό ύψος των παραθύρων προσφέρει στους οδηγούς εύκολη θέαση και το κεκλιμένο καπό εγγυάται ότι ο δρόμος ακριβώς μπροστά από το όχημα είναι πάντα στο προσκήνιο. Το χαμηλό πίσω παράθυρο καθιστά την αναστροφή πολύ εύκολη».

Όπως συνέβη και με τις μεταγενέστερες γενιές, το Golf Ι ακολούθησε όλες τις τάσεις της εποχής του. Έτσι, το 1976 παρουσιάζεται η έκδοση GTI και το 1979 η Cabriolet.

Οι πωλήσεις του μοντέλου έως το 1983, συμπεριλαμβανομένων όλων των εκδοχών του (Cabriolet, Jetta κ.α.), ανήλθαν στις 6,99 εκ. μονάδες.

VW Golf

Timeline

1974: Πρεμιέρα του VW Golf I

1976: Τον Μάρτιο παράγεται το 500.000ό Golf I και τον Οκτώβριο το 1.000.000ό. Την ίδια χρονιά παρουσιάζεται η έκδοση GTI και το πρώτο Golf με κινητήρα ντίζελ

1978: Η παραγωγή του Golf I φτάνει τις 2.000.000 μονάδες. Τον Ιούλιο παρουσιάζεται η έκδοση US Rabbit

1979: Το Golf I φτάνει αισίως τις 3.000.000 πωλήσεις. Μέσα στη χρονιά την πρεμιέρα της κάνει οι εκδόσεις Cabriolet και Caddy van.

1982: Τον Φεβρουάριο παράγεται το 5.000.000ό Golf I και το πρώτο με υπερτροφοδοτούμενο (GTD) πετρελαιοκινητήρα

1983: Η πρώτη γενιά του μοντέλου αποσύρεται από τη Δ. Ευρώπη ύστερα από 6,99 εκ. πωλήσεις.

VW Golf

Golf II (1983-1991)

Αν μη τι άλλο, το Golf II ξεχώριζε από τον προκάτοχό του για τις μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις του – οι οποίες υπολείπονταν σε σχέση με εκείνες του σύγχρονου Polo. Ας δούμε όμως πως οι ίδιοι οι δημιουργοί του συνόψιζαν με λακωνικό τρόπο τις... αυξητικές διαστάσεις που ακολούθησε το γερμανικό μοντέλο στον τομέα των διαστάσεων:

«Το συνολικό μήκος έχει αυξηθεί κατά 170 χλστ. (3,99 μ.) και το όχημα έχει γίνει 55 χλστ. πλατύτερο (1,42 μ.).»

Παρά το μεγαλύτερο μέγεθός του, το Golf II ήταν αισθητά πιο «σμιλευμένο» σχεδιαστικά, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του συντελεστή οπισθέλκουσας από την τιμή 0,42 του Golf I, σε 0,34.

Αν μη τι άλλο, το Golf II έθεσε νέα τεχνολογικά ορόσημα στην κατηγορία των «συμπαγών» οικογενειακών οχημάτων της εποχής εκείνης. Σε αυτή τη γενιά του μοντέλου κάνει το ντεμπούτο του το 1984 ο καταλυτικός μετατροπέας, το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των φρένων το 1986 και η υδραυλική υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης, την ίδια χρονιά. Το Golf II ήταν διαθέσιμο για πρώτη φορά με σύστημα τετρακίνησης, το γνωστό Syncro, το 1986, χρονιά που παρουσιάστηκε και η έκδοση GTI με κινητήρα με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο.

Το 1988 παρουσιάστηκε η έκδοση G60, η οποία απέδιδε 160 ίππους με την αρωγή του G-Lader υπερτροφοδότη. Δύο χρόνια αργότερα, η VW παρουσίασε την έκδοση Country, δίνοντας στο κοινό μια πρώτη γεύση από τα αυτοκίνητα της SUV κατηγορίας που πλέον κυριαρχούν σε δημοτικότητα σε ολόκληρο τον κόσμο.

VW Golf

Timeline

1983: Πρεμιέρα του VW Golf IΙ

1984: Παρουσιάζεται το πρώτο Golf με καταλυτικό μετατροπέα και η δεύτερη γενιά του μοντέλου με το διακριτικό GTI

1985: Η παραγωγή του Golf τον Μάριο τις 7.000.000 μονάδες

1986: Παρουσιάζεται το πρώτο Golf (GTI) με κινητήρα με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο. Μέσα στη χρονιά την πρεμιέρα της κάνει η έκδοση Suncro με συνεκτικό συμπλέκτη. Τον Αύγουστο παρουσιάζεται επίσης το πρώτο Golf (Syncro) με σύστημα ABS.

1987: Το ABS είναι διαθέσιμο σε όλα τα Golf GT/GTI. Στην έκδοση facelift διατίθεται καταλυτικός μετατροπέας στις χαμηλότερου κυβισμού εκδόσεις.

1988: Η γκάμα του μοντέλου εμπλουτίζεται από την έκδοση G60. Τν Ιούνιο του ίδιου έτους παράγεται το 10.000.000ό Golf

1989: Τον Οκτώβριο παράγεται το 11.000.000ό Golf. Μέσα στην χρονιά το ντεμπούτο τους πραγματοποιούν οι εκδόσεις City Stormer και Hybrid.

1990: Από τον Φεβρουάριο, όλες οι βενζινοκίνητες εκδόσεις αποκτούν καταλυτικό μετατροπέα. Μέσα στη χρονιά παρουσιάζεται η έκδοση Country και τον Νοέμβριο παράγεται το 1.000.000ό Golf GTI και το 12.000.000ό Golf.

1991: Το VW Golf II ξεκινά να κατασκευάζεται στη μονάδα του Mosel. H δεύτερη γενιά του μοντέλου αποσύρεται από τη Δ. Ευρώπη ύστερα από παραγωγή 6,3 εκ. μονάδων

VW Golf

Golf III (1991-1997)

Το Golf IIΙ ξεχώριζε από τους προκατόχους του για τη μέριμνα που δόθηκε σε όλες του τις εκδόσεις στον τομέα της ασφάλειας – κάτι που έμελε να αποτελέσει στη συνέχεια το σήμα κατατεθέν κάθε νέου Golf.

Έτσι, από το 1992, η νεότερη γενιά του δημοφιλούς γερμανικού μοντέλου διατίθεντο με αερόσακους οδηγού/συνοδηγού – και από το 1996 και πλευρικούς για τους εμπρός επιβάτες - ενώ ιδιαίτερη ενισχύσεις έφερε και η δομή του πλαισίου του με γνώμονα την ενίσχυση των χαρακτηριστικών παθητικής ασφαλείας.

Στο VW Golf τρίτης γενιάς φιλοξενήθηκε για πρώτη φορά σε μοντέλο της «κόμπακτ» κατηγορίας ο επαναστατικός για την εποχή εκείνη κινητήρας VR6 αλλά και σύστημα cruise control. Το 1991 το ντεμπούτο του σε έκδοση ντίζελ έκανε και ο οξειδωτικός τριοδικός καταλύτης, ενώ δύο χρόνια αργότερα το πρώτο σύστημα άμεσου ψεκασμού σε πετρελαιοκινητήρα (TDI – 1993).

Αξίζει να σημειωθεί πως τον Σεπτέμβριο του 1996 όλες οι εκδόσεις του μοντέλου είχαν το ABS ως στοιχείο του βασικού τους εξοπλισμού.

Από το «κλειστό» Golf III προέκυψε μία ακόμα «ξεσκούφωτη» εκδοχή, μια τετρακίνητη (Syncro II) αλλά και η πρώτη στέσισον βάγκον, το 1993. Ένα χρόνο μετά, το VW Golf σπάει το φράγμα των 15.000.000 αυτοκινήτων.

VW Golf

Timeline

1991: Ντεμπούτο για την τρίτη γενιά του VW Golf. Την ίδια χρονιά, το γερμανικό μοντέλο φιλοξενεί για πρώτη φορά στην «κόμπακτ» κατηγορία τον κινητήρα VR6, ένδειξη για το πότε πρέπει να πραγματοποιηθεί το επόμενο service, υδροδιαλυτό χρώμα στις εξωτερικές επιφάνειες καθώς και οξειδωτικό τριοδικό καταλύτη στις εκδόσεις ντίζελ.

1992: Το Golf ήταν διαθέσιμο με αερόσακους οδηγού/συνοδηγού

1993: Τo ντεμπούτο τους πραγματοποιούν οι εκδόσεις Variant, Cabriolet και Syncro. Την ίδια χρονιά παρουσιάζεται για πρώτη φορά σε μοντέλο της «κόμπακτ» κατηγορίας έκδοση με τουρμποντίζελ κινητήρα (TDI) με σύστημα άμεσου ψεκασμού

1994: Το Golf σπάει το άτυπο φράγμα των 15.000.000 αυτοκινήτων

1995: Παρουσιάζεται για πρώτη φορά ο πετρελαιοκινητήρας άμεσου ψεκασμού SDI

1996: Όλες οι εκδόσεις του μοντέλου διαθέτουν στο βασικό τους εξοπλισμό σύστημα ABS. Οι εκδόσεις Family έχουν στάνταρ πλευρικούς αερόσακους (προαιρετικό στοιχείο στις υπόλοιπες εκδόσεις).

1997: To Golf III αντικαθίσταται ύστερα από παραγωγή 4,83 εκ. μονάδων

VW Golf

Golf IV (1997-2003)

Tο νέο για τα μέσα της δεκαετίας Golf IV χαρακτηρίζονταν από τον πιο «κοφτερό» σχεδιασμό του, ο οποίος ολοκληρώθηκε υπό την εποπτεία του Hartmut Warkuß. Το Golf IV πήγε ένα βήμα παρακάτω το εγχείρημα των Γερμανών στη μικρομεσαία κατηγορία εμπλουτίζοντάς το με… άφθονη τεχνολογία. Το 1998 εισάγεται το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας, το γνωστό ESC, καθώς και το Brake Assist. Την ίδια χρονιά, η VW λανσάρει στο Golf την επόμενη γενιά του συστήματος τετρακίνησης (βλ. 4Motion), ενώ το 1999 το ντεμπούτο του στο μικρομεσαίο μοντέλο κάνουν οι εκδόσεις με 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων.

Το 2001 το φως της δημοσιότητας βλέπει η έκδοση GTI Edition 25 (180 PS) σηματοδοτώντας την 25η επέτειο της έκδοσης. Ένα χρόνο αργότερα, η VW λανσάρει στο Golf IV τον κινητήρα άμεσου ψεκασμού FSI και το 2002 την πιο σπορτίφ μέχρι και εκείνη τη στιγμή έκδοση του μοντέλου: την R32. To 2003 ήταν αυτή ακριβώς η έκδοση που «δέχτηκε» πρώτη το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG) του Γερμανού κατασκευαστή.

VW Golf

Timeline

1997: Το νέο Golf IV λανσάρεται με προηγμένες τεχνολογίες και συστήματα – μεταξύ αυτών ο μπλε χρωματισμός στο ταμπλό και το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης μεέγχρωμη οθόνη. Την ίδια χρονιά το ντεμπούτο της πραγματοποιεί και η τετρακίνητη έκδοση 4Motion.

1998: Το γερμανικό μοντέλο διατίθεται προαιρετικά με ESC

1999: Το Electronic Stability Control εγκαθίσταται σε όλες τις εκδόσεις ως στοιχείο του βασικού εξοπλισμού. Την ίδια χρονιά και για πρώτη φορά, το Golf αποκτά 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων

2002: Το ντεμπούτο του κάνει ο κινητήρας άμεσου ψεκασμού FSI. Την ίδια χρονιά την πρεμιέρα του κάνει η έκδοση R32

2003: Πρεμιέρα για το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη στην έκδοση R32. Την ίδια χρονιά, το Golf IV αποσύρεται ύστερα από παραγωγή 4,99 εκ. μονάδων

VW Golf

Golf V (2003-2008)

Το Golf V ήταν το μοντέλο που σηματοδότησε μια σημαντική στροφή, με πιο οδηγοκεντρικά οδικά χαρακτηριστικά, πρωτίστως χάρη στην ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων στον πίσω άξονα και το 7τάχυτο DSG κιβώτιο.

Από εκεί και πέρα, ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στην άνεση και φυσικά στην τεχνολογία, με τα bi-xenon φωτιστικά σώματα και τους αισθητήρες βροχής να θέτουν νέα στάνταρ στην κατηγορία. Στο Golf V παρουσιάστηκε για πρώτη φορά ο πρώτος κινητήρας άμεσου ψεκασμού με τούρμπο (βλ. Golf GTI) το 2004, ενώ δύο χρόνια αργότερα το ντεμπούτο πραγματοποιεί ο Twincharger κινητήρας (έκδοση GT), ο οποίος διέθετε υπερσυμπιεστή καυσαερίων και μηχανικό συμπιεστή.

Την ίδια εποχή το Golf V άρχιζε να γίνεται ελκυστικό σε ένα ευρύτερο αγοραστικό κοινό χάρη στην ποικιλία των διαθέσιμων αμαξωμάτων του. Έτσι, το 2006 το ντεμπούτο της πραγματοποιεί η έκδοση Golf Plus και το CrossGolf το 2007, μαζί με το Golf Estate και το Golf Blue Motion, το οποίο ξεχώριζε για τη μέση κατανάλωση των μόλις 4,5 λίτρων ανά 100 χλμ.

Τον Μάρτιο του ίδιου έτους το γερμανικό μοντέλο γιόρτασε την παραγωγή του 25.000.000ού αντιτύπου του. Έως και το 2008, όταν το Golf V παρέδωσε τη σκυτάλη, η παραγωγή της 5ης γενιάς άγγιζε τις 3,4 εκ. μονάδες.

VW Golf

Timeline

2003: Πρεμιέρα για το νέο VW Golf V – το αυτοκίνητο διέθετε ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης και πίσω ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων

2004: Το Golf GTI επιστέφει με υπετροφοδοτούμενο κινητήρα άμεσου ψεκασμού με απόδοση 200 ίππων

2006: Ντεμπούτο για την έκδοση GT, η οποία έπαιρνε κίνηση από έναν Twincharger κινητήρα. Την ίδια χρονιά πραγματοποιείται η πρεμιέρα του Golf Plus

2007: Λανσάρονται οι εκδόσεις CrossGolf και Golf Estate. Η παραγωγή του Golf ως μοντέλου φτάνει την ίδια χρονιά στις 25.000.000 μονάδες

2008: Το Golf V αποσύρεται ύστερα από παραγωγή 3,4 εκ. μονάδων

VW Golf

Golf VI (2008-2012)

Τα στοιχεία που χαρακτήριζαν την έκτη γενιά ήταν το συγκολλημένο με λέιζερ αμάξωμα που κατάφερε να αποσπάσει την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων στις καθιερωμένες δοκιμές του EuroNCAP, ενώ μια σειρά από νέα βοηθητικά συστήματα έκαναν επίσης πρεμιέρα σε αυτό το Golf.

Μεταξύ αυτών ήταν το Adaptive Cruise Control (ACC), το Park Assist και το Hill Start Assist, στοιχεία που σε συνδυασμό με το Adaptive Chassis Control χάριζαν στο Golf VI το 2009 τον τίτλο του «World Car of the Year». Τόσο στο βασικό όσο και στον προαιρετικό εξοπλισμό ο υποψήφιος αγοραστής μπορούσε να βρει στοιχεία και βοηθήματα, όπως το start&stop, αερόσακο γονάτου, πίσω φώτα LED και Dynamic Cornering Lights.

Μεταξύ άλλων, στον τομέα των μηχανικών του συνόλων, το γερμανικό μοντέλο είχε να παρουσιάσει μία νέα γενιά βενζινοκινητήρων της οικογένειας και την υιοθέτηση κοινής γραμμής τροφοδοσίας (λέγε με common rail) στις εκδόσεις με τα διακριτικά TDI.

VW Golf

Timeline

2008: Πρεμιέρα για το νέο Golf VI. Η γενιά αυτή υιοθέτησε για πρώτη φορά την τεχνολογία common rail στουςTDI κινητήρες της αλλά και πληθώρα νέων βοηθημάτων άμεσα συνδεδεμένων με την άνεση και την ασφάλεια

2009: Ντεμπούτο για την τέταρτη κατά σειρά έκδοση Variant και την έκτη με τα διακριτικά GTI στην ιστορία του μοντέλου. Την ίδια χρονιά επιστρέφει το Golf GTD

2010: Παρουσιάζεται το τρίτο κατά σειρά Golf R και το νέο Cross Golf

2011: Πρεμιέρα για το τέταρτο Golf Cabriolet στην ιστορία του μοντέλου

2012: Το VW Golf VI ολοκληρώνει τον κύκλο του ύστερα από 2,85 εκ. πωλήσεις

VW Golf

Golf VII (2012-2019)

Η γερμανική εταιρεία γύρισε μία ακόμα σελίδα το 2012 παρουσιάζοντας το μοντέλο της έβδομης γενιάς. Πρωταρχικός στόχος της VW με το Golf VII ήταν η περαιτέρω μείωση του βάρους, κατά 100 κιλά κατά μέσο όρο, αλλά και η αύξηση των επιπέδων παθητικής ασφάλειας σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.

Ανάλογα με την έκδοση κινητήρα, στο Golf VII σημαντικές μειώσεις επήλθαν και στις μέσες απαιτήσεις σε καύσιμο (έως και -23%). Την ίδια στιγμή, ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στον τομέα των συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, με το City Emergency Brake, για παράδειγμα, να έχει τον πρώτο λόγο.

Ένα χρόνο μετά το ντεμπούτο του μοντέλου, η VW παρουσίασε τέσσερις εκδόσεις του: την GTI, την R και την Variant. Ο εξηλεκτρισμός του μοντέλου έλαβε χώρα με το GTE το 2014 και ένα χρόνο αργότερα με το e-Golf. Φέτος, η VW παρουσίασε την κορυφαία σπορ έκδοση GTI TCR, με κινητήρα 290 ίππων, ο οποίος βασίζεται στον καθαρόαιμο του αγωνιστικού TCR των 350 ίππων.

VW Golf

Timeline

2012: Πρεμιέρα του VW Golf VII στο Βερολίνο.

2013: Ντεμπούτο για τις εκδόσεις 4Motion, GTI, GTD, R και Variant.

2014: Το ηλεκτρικό e-Golf κάνει την επίσημη εμφάνισή του και στην Έκθεση της Γενεύης η GTE. H γερμανική εταιρεία γιορτάζει στο Wolfsburg τα 40 χρόνια του μοντέλου και την ίδια χρονιά παρουσιάζει τα Golf SV και R Variant

2015: Πρεμιέρα για το Golf GTI Clubsport, το GTD Variant, Golf R Touch Concept & Connect Golf στην CES.

2016: Η VW γιορτάζει στο Nurburgring τα 40 χρόνια της έκδοσης GTI και την ίδια χρονιά παρουσιάζει το GTI Clubsport S

2017: Η εταιρεία αναβαθμίζει τη γκάμα του μοντέλου και το Golf Sportvan

2018: Πρεμιέρα για το GTI TCR Concept στην Αυστρία στην εκδήλωση Worthersee

2019: Ντεμπούτο για την έκδοση GTI TCR

VW Golf

Golf VIII (2019 - )

Ακολουθώντας τη γνώριμα εξελικτική πορεία του παρελθόντος τόσο σε φιλοσοφία και σχεδίαση όσο και σε τεχνολογίες, το νέο VW Golf 8 είναι πλέον και επίσημα εδώ ξεκινώντας την εμπορική του σταδιοδρομία σχετικά άμεσα. Και πιο συγκεκριμένα, μέσα στο 2019, αρχικά στις συγγενικές σε σχέση με την καταγωγή του αγορές της Γερμανίας και της Αυστρίας και εν συνεχεία, από τις αρχές του 2020 και μετά, στις υπόλοιπες αγορές της γηραιάς ηπείρου.

Το νέο και αποκλειστικά 5θυρο νέο Golf βασίζεται στο γνώριμο και ευέλικτο από πλευράς μεγέθους δάπεδο MQB. Από πλευράς διαστάσεων, το νέο VW Golf παραμένει «συμπαγές», με το μήκος του να φτάνει πλέον τα 4.284 χλστ., το πλάτος τα 1.789 χλστ. και το ύψος τα 1.456 χλστ., ενώ το μεταξόνιό του διατηρείται στα επίπεδα των 2.636 χλστ. Βελτιωμένη κατά πολύ είναι και η αεροδυναμική απόδοση του μοντέλου, με την μετωπική επιφάνεια να φτάνει τα 2,21 τ.μ. και τον συντελεστή οπισθέλκουσας την τιμή 0,275.

VW Golf

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου η έννοια του «ψηφιακού κόσμου» αποκτά τη σωστή της διάσταση. Σημείο αναφοράς εδώ, πέραν του αλά Porsche 911 μικροσκοπικού επιλογέα στις αυτόματες εκδόσεις, είναι το Innovision Cockpit που συμπληρώνεται από διακόπτες και επαφές αφής.

Σε ότι αφορά στα μηχανικά μέρη, το νέο VW Golf θα είναι διαθέσιμο με πλούσια παλέτα κινητήριων μονάδων - βενζίνης (TSI), πετρελαίου (TDI), φυσικού αερίου (TGI), ήπια υβριδικές (eTSI) και plug-in υβριδικές (eHybrid). Όλοι οι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου είναι υπερτροφοδοτούμενοι, με σύστημα άμεσου ψεκασμού και ισχύ που έχει αφετηρία τους 90 και κατάληξη τους 300 ίππους. Συνολικά, και για πρώτη φορά, το νέο VW Golf θα είναι διαθέσιμο με 8 στο σύνολο κινητήριες μονάδες. Οι δύο 3κύλινδροι κινητήρες βενζίνης του 1,0 λίτρου αποδίδουν 90 και 110 ίππους και οι δύο 4κύλινδροι ντίζελ των 2,0 λίτρων, 115 και 150 ίππους. Στους τελευταίους χαρακτηριστική είναι η παρουσία του διπλού (twin dosing) ψεκασμού του AdBlue για πιο αποτελεσματική μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx), ενώ την ίδια ώρα η κατανάλωση καυσίμου είναι μειωμένη έως 17% σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Μόντε Κάρλο, πρώτου αγώνα του φετινού WRC;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά