top icon
Επικαιρότητα

Οι εμπορικές επιδόσεις της Mercedes σε Ελλάδα και κόσμο

Παρά τις δυσκολίες και προκλήσεις της περασμένης χρονιάς, η Mercedes ήταν η Νο 1 εταιρεία σε πωλήσεις στην premium κατηγορία, τόσο στη χώρα μας όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο.

Για έβδομη συνεχή χρονιά, η Mercedes κατακτά την πρώτη θέση στην κατηγορία των premium αυτοκινήτων στη χώρα μας. Συνολικά στην Ελλάδα ταξινομήθηκαν 4.461 οχήματα του ομίλου της Daimler και συγκεκριμένα 3.641 επιβατικά οχήματα Mercedes και smart (3.606 οχήματα Mercedes και 35 smart), 405 ελαφρά επαγγελματικά οχήματα Mercedes και Fuso Canter (κάτω των 3,5 τόνων), 247 επαγγελματικά οχήματα Mercedes και Fuso Canter (άνω των 3,5 τόνων) και 184 λεωφορεία Μercedes και Setra (πηγή: ΣΕΑΑ). Τόσο στα φορτηγά (από 3,5 τόνους) όσο και στα λεωφορεία, η Mercedes-Benz Ελλάς κατετάγη επίσης 1η στις πωλήσεις.

To μερίδιο αγοράς στα επιβατικά ανέρχεται στο 4,5%, στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα στο 5,9%, στα επαγγελματικά οχήματα άνω των 3,5 τόνων στο 52,9% και στα βαρέα επαγγελματικά οχήματα άνω των 8 τόνων στο 40,6%. Στα λεωφορεία δε, το μερίδιο αγοράς αγγίζει το 60%.

Όσον αφορά στις ταξινομήσεις ηλεκτρικών και plug-in hybrid αυτοκινήτων Mercedes, smart και Mercedes-EQ, αυτές ανέρχονται σε 321 (ποσοστό 8,8% επί των συνολικών πωλήσεων επιβατικών της μάρκας στη χώρα μας), γεγονός πολύ σημαντικό για τη μάρκα, δεδομένου ότι το 2020 ξεκίνησε η δυναμική της πορεία στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, αλλά και γιατί επέτρεψε στη Mercedes-Benz Ελλάς να ξεπεράσει τους εσωτερικούς στόχους που της είχαν τεθεί από τη μητρική εταιρεία όσον αφορά στην εκπομπή CO2 (περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ).

Κάτι ακόμα που αξίζει να αναφερθεί, είναι η εξαιρετική πορεία της A-Class hatchback, η οποία κρατά τα σκήπτρα στις πωλήσεις όχι μόνο της κατηγορίας των compact premium αλλά ολόκληρης της premium αγοράς, ανεξαρτήτως κατηγορίας.

Mercedes A-Class

Η Mercedes παγκοσμίως

Το 2020 έγινε σημαντική πρόοδος με την αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών (xEV) μοντέλων της μάρκας, καθώς περισσότερα από 160.000 xEV οχήματα πουλήθηκαν παγκοσμίως (+228,8%), εκ των οποίων περίπου 87.000 μονάδες το τέταρτο τρίμηνο του έτους.

«Ξεπεράσαμε τον τριπλασιασμό στις πωλήσεις plug-in hybrid και αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Η ζήτηση για αυτά τα οχήματα αυξήθηκε ραγδαία, ειδικά προς το τέλος του έτους. Οι εσωτερικές μας προβλέψεις καταδεικνύουν ότι πετύχαμε τους ευρωπαϊκούς στόχους CO2 για τα επιβατικά αυτοκίνητα το 2020. Θα συνεχίσουμε με τη στρατηγική μας ‘Electric First’ και την περαιτέρω επέκταση του προγράμματος εξηλεκτρισμού των μοντέλων μας. Με βάση όσα γνωρίζουμε μέχρι αυτήν τη στιγμή, προβλέπεται να πετύχουμε και πάλι τους ευρωπαϊκούς στόχους CO2 το 2021», δήλωσε ο Ola Källenius, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG και της Mercedes-Benz AG.

Στη Mercedes Cars, το ποσοστό των xEV αυξήθηκε από 2% το 2019 σε 7,4% το 2020. Οι πωλήσεις των plug-in hybrid σχεδόν τετραπλασιάστηκαν, επιτυγχάνοντας περισσότερες από 115.000 πωλήσεις. Περίπου 20.000 EQC παραδόθηκαν στους αγοραστές τους παγκοσμίως. Η EQV πέτυχε περί τις 1.700 πωλήσεις. Οι πωλήσεις  αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων smart ανέρχονται σε περίπου 27.000 μονάδες, παρουσιάζοντας σημαντικό ποσοστό αύξησης (+45.6%) συγκριτικά με το προηγούμενο ρεκόρ πωλήσεων που πέτυχαν το 2019 (18.400 μονάδες).

Mercedes EQ

Μέσα από προηγμένα ψηφιακά κανάλια τόσο στις πωλήσεις, όσο και στις υπηρεσίες, η Mercedes κατάφερε να ανταποκριθεί άμεσα στην ταχέως μεταβαλλόμενη κατάσταση και στις διάφορες κανονιστικές απαιτήσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Με πωλήσεις 2.164.187 μονάδων (-7,5%), η Mercedes διατήρησε τη θέση της στην κορυφή σε σύγκριση με τους βασικούς ανταγωνιστές της.

Η Mercedes επωφελήθηκε από τη συνεχιζόμενη ανάκαμψη σε πολλές χώρες κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους με 1.024.315 μονάδες να πωλούνται στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού (+ 4,7%). Η χώρα με τις περισσότερες πωλήσεις ήταν η Κίνα, η οποία παρουσίασε μία άνευ προηγουμένου ανάκαμψη: με διψήφια αύξηση των πωλήσεων της τάξης του 11,7%, επιτεύχθηκε ένα νέο ρεκόρ πωλήσεων 774.382 μονάδων. Στην Ευρώπη, η μάρκα παρέδωσε 784.183 επιβατικά αυτοκίνητα πέρυσι (-16,4%), ενώ στη Γερμανία, η Mercedes πούλησε συνολικά 286.108 αυτοκίνητα (-10,1%). Οι πωλήσεις στη Β. Αμερική ανήλθαν σε 317.592 μονάδες (-14,7%). Η Mercedes παρέδωσε 274.916 αυτοκίνητα στις ΗΠΑ πέρυσι (-13,0%). Συνολικά, οι μεγαλύτερες αγορές της μάρκας ήταν η Κίνα, η Γερμανία και οι ΗΠΑ, ακολουθούμενες από τη Μ. Βρετανία και τη Νότια Κορέα.

Πέρσι, η S-Class ήταν και πάλι η πλέον δημοφιλής λιμουζίνα παγκοσμίως, με πωλήσεις περί τις 60.000 μονάδες (-17,2%). Η νέα S‑Class, που παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο έτυχε πολύ υψηλής αποδοχής από τους καταναλωτές με 40.000 παραγγελίες παγκοσμίως, αριθμός που έχει ξεπεράσει ήδη τον αντίστοιχο αριθμό παραγγελιών μετά την έναρξη των πωλήσεων της προκατόχου της.

Mercedes S-Class

Συνολικά, περίπου 691.000 αυτοκίνητα της compact κατηγορίας (A-Class, A-Class Sedan, B-Class, CLA Coupé, CLA Shooting Brake, GLA και GLB) έχουν παραδοθεί στους αγοραστές τους παγκοσμίως (+3.6%). Οι πωλήσεις των SUV (GLA, GLB, GLC, GLC Coupé, EQC, GLE, GLE Coupé, GLS και G-Class) ανήλθαν στα 885.000  οχήματα περίπου (+12.9%). Η GLE (+32.3%) και η GLS (+21.1%) ειδικότερα, έτυχαν μεγάλης ζήτησης. Το μοντέλο με τις καλύτερες πωλήσεις της Mercedes ήταν η GLC, με περίπου 320.000 μονάδες.

Η εταιρεία υψηλών επιδόσεων Mercedes-AMG πέτυχε πωλήσεις 125.129 οχημάτων παγκοσμίως (-5.3%). Στις ΗΠΑ, τη μεγαλύτερη αγορά της, επιτεύχθηκε ένα νέο ρεκόρ πωλήσεων με αύξηση της τάξης του 1,5%. Αντίστοιχα, ένα νέο ρεκόρ επιτεύχθηκε και στη σημαντική αγορά της Κίνας (+ 32,3%). Οι ΗΠΑ, η Γερμανία, η Κίνα, η Ιαπωνία και η Αυστραλία αποτέλεσαν τις μεγαλύτερες αγορές της Mercedes-AMG.

Συνολικά 38.391 οχήματα της μάρκας smart παραδόθηκαν στους αγοραστές τους (-67.1%). Η μεγαλύτερη αγορά για τη smart ήταν η Γερμανία: η μεγάλη ζήτηση για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που ενισχύθηκε σημαντικά από τη γερμανική κρατική επιδότηση οδήγησε στον διπλασιασμό των πωλήσεων των smart (+ 104,9%).

Παρά τους περιορισμούς των μετακινήσεων που οφείλονται στον COVID-19 σε αρκετές χώρες, το τέταρτο τρίμηνο του 2020 η Mercedes-Benz Vans κατάφερε να φτάσει το υψηλό επίπεδο πωλήσεων της αντίστοιχης περιόδου το 2019, με πωλήσεις της τάξης των 103.892 μονάδων από τα εμπορικά της μοντέλα Sprinter vans, Vito, Vito Tourer και Citan. Συνολικά 325.771 Sprinter van, Vito, Vito Tourer και Citan πουλήθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, μειωμένα κατά 8,9% σε σύγκριση με το 2019. Ταυτόχρονα, η κυκλοφορία του eVito σε περισσότερες χώρες καθώς και το λανσάρισμα του eSprinter τριπλασίασαν τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ