top icon
Επικαιρότητα

Οι επιπτώσεις της πανδημίας στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία το 2020

Ο ACEA δημοσιοποίησε τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνάς του με τίτλο «Economic and Market Report» καταγράφοντας με αριθμητικά δεδομένα τις επιπτώσεις της πανδημίας στην αυτοκινητοβιομηχανία τόσο στην Ευρώπη όσο και στον υπόλοιπο κόσμο.

Η εξάπλωση του της πανδημίας και οι σχετικές προσπάθειες για τον περιορισμό της επέδρασαν αρνητικά στον αυτοκινητικό κλάδο το 2020 – και κυρίως στην παγκόσμια ζήτηση και παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων. Πιο συγκεκριμένα, ο αριθμός των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν παγκοσμίως το 2020 μειώθηκε κατά 15,3%, και από 74,9 εκατομμύρια μονάδες που ήταν το 2019 έφτασε στα 63,4 εκατομμύρια οχήματα πέρσι.

Καθ ‘όλη τη διάρκεια του 2020, η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων της Ευρώπης σημείωσε σημαντική μείωση (-20,6%) εξαιτίας  της επιδημίας που «έφτασε» στη γηραιά ήπειρο την άνοιξη του 2020. Τα αποτελέσματα στην περιοχή επηρεάστηκαν από τις ισχυρές απώλειες τόσο στην Ευρωπαϊκή Ένωση (-23,7%) όσο και στο Ην. Βασίλειο (-29,4%), με τον αντίκτυπο του COVID-19 στην Ανατολική Ευρώπη να είναι μικρότερος καθώς η Ρωσία κατέγραψε πτώση της τάξης του 8,1%. Σε αντίθεση, οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων στην Τουρκία σημείωσαν εντυπωσιακή ανάκαμψη (+57,5%).

Στη Βόρεια Αμερική σημειώθηκε ελαφρά βελτίωση της ζήτησης νέων αυτοκινήτων κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2020 με τις συνολικές πωλήσεις να αγγίζουν τις 13,2 εκατομμύρια μονάδες για το σύνολο του έτους. Ωστόσο, η επίδοση αυτή είναι κατά 18% χαμηλότερη σε σχέση με εκείνη του 2019. Τα αποτελέσματα στις ΗΠΑ «συμπορεύτηκαν» με τη συνολική επίδοση της περιοχής, σημειώνοντας μείωση της τάξης του 16,6% (11,2 εκατομμύρια μονάδες).

Car Production

Η Νότια Αμερική ήταν μια από τις περιοχές που επηρεάστηκαν περισσότερο από την εξάπλωση του COVID-19, με τις πωλήσεις να κάμπτονται ποσοστιαία κατά 29,2% φτάνοντας τις μόλις 2,5 εκατομμύρια μονάδες κατά τη διάρκεια 2020. Η αγορά της Βραζιλίας κατέγραψε παρόμοιες απώλειες, με συρρίκνωση που έφτασε στο 28,6% σε σχέση με τα επίπεδα του 2019.

Οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ιαπωνία σημείωσαν έντονη αύξηση το τελευταίο τρίμηνο του έτους, λόγω της τάσης ανάκαμψης στις μακροοικονομικές συνθήκες. Ωστόσο, αυτό δεν ήταν αρκετό προκειμένου να αντισταθμιστούν οι απώλειες που παρατηρήθηκαν τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2020 – έτσι ο συνολικός όγκος πωλήσεων για το σύνολο του έτους μειώθηκε στη χώρα κατά 11%.

Αντίθετα, η απόδοση της Ν. Κορέας σε πωλήσεις νέων αυτοκινήτων για το 2020 ήταν θετική (+9,0%).

Η αγορά της Κίνας παρουσίασε αισθητά σημάδια βελτίωσης κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2020, με αποτέλεσμα οι ταξινομήσεις να φτάσουν για το σύνολο του περασμένου έτους στις 19,7 εκατομμύρια μονάδες υποχωρώντας μόλις κατά 6,8% σε σχέση με εκείνες του 2019. Ταυτόχρονα, το μερίδιο της Κίνας στις παγκόσμιες πωλήσεις αυξήθηκε σε 31,1%, από 28,2% που ήταν το 2019.

Παρά την ισχυρή ανάκαμψη το τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του περασμένου έτους, η αγορά της Ινδίας συρρικνώθηκε κατά 18,9% στο σύνολο του 12μήνου του 2020, φθάνοντας τις 2,5 εκατομμύρια μονάδες, έναντι 3,1 εκατομμυρίων το 2019.

Car Production

Η παραγωγή αυτοκινήτων

Μετά τα αυστηρά lockdown της περασμένης άνοιξης και την αργή επανεκκίνηση το τρίτο τρίμηνο του έτους, η παραγωγή αυτοκινήτων στην Ευρώπη ενισχύθηκε στα τέλη του 2020 από την ενθάρρυνση της ζήτησης. Ωστόσο, ο αντίκτυπος της πανδημίας παρέμεινε εμφανής στα αποτελέσματα του έτους, με την παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων στην περιοχή να συρρικνώνεται κατά 22,3% (14,1 εκατομμύρια μονάδες).

Η παραγωγή αυτοκινήτων στη Βόρεια Αμερική μειώθηκε το 2020 κατά 20,4%, με 9,7 εκατομμύρια μονάδες να κατασκευάζονται στην ευρύτερη περιοχή, κυρίως λόγω των διακοπής στην παραγωγή την περίοδο Μαρτίου-Ιουνίου και των οικονομικών επιπτώσεων που άφησε η πανδημία στο πέρασμά της – ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι οι ΗΠΑ «έκλεισαν» τη χρονιά με πτώση 17,6% σε σύγκριση με το 2019.

Η παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων στη Νότια Αμερική έφτασε σε επίπεδα χαμηλότερα ακόμα και από εκείνα του 2003, καταγράφοντας πτώση 34,2% (1,8 εκατομμύρια μονάδες). Η Βραζιλία – η μεγαλύτερη χώρα παραγωγής οχημάτων στην περιοχή – περιορίστηκε το 2020 σε 1,6 εκατομμύρια μονάδες, καταγράφοντας πτώση 34,3% σε σχέση με τα επίπεδα του 2019.

Car Production

Η Κίνα συνέχισε να βελτιώνει τον ρυθμό παραγωγής οχημάτων το τελευταίο τρίμηνο του 2020. Αν και το πρόσημο παρέμεινε αρνητικό για το σύνολο του περασμένου έτους (-6,4%), στη χώρα κατασκευάστηκαν το 2020 περισσότερα από 19,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 31,5% της παγκόσμιας παραγωγής οχημάτων.

Η πανδημία του COVID-19 προκάλεσε αρνητικές επιπτώσεις στην παραγωγή της Ιαπωνίας αλλά και της Ν. Κορέας από τον Φεβρουάριο του 2020 και μετά. Η κατάρρευση της ζήτησης σε όλο τον κόσμο, σε συνδυασμό με τις ελλείψεις σε πρώτες ύλες, οδήγησαν σε εκτεταμένες παύσεις στη λειτουργία πολλών εργοστασίων. Ωστόσο, οι βελτιωμένες συνθήκες της αγοράς κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2020 είχαν ως αποτέλεσμα η Ιαπωνία να καταγράψει πτώση που περιορίστηκε στο 16,0% και η Νότια Κορέα στο 10,3%.

Η συνολική παραγωγή στην Ταϊλάνδη το 2020 μειώθηκε κατά 34,6%, σε 0,6 εκατομμύρια μονάδες, ενώ εκείνη στην Ινδονησία σημείωσε τη μεγαλύτερη κάμψη στην ευρύτερη περιοχή (-48,5%) αγγίζοντας τα 0,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Η παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων στην Ινδία επίσης μειώθηκε σημαντικά (22,7%).

Στο σύνολο της υφηλίου, η παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 16,9% φτάνοντας τις 61,4 εκατομμύρια μονάδες.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ