top icon
Κόσμος

Οι καινοτομίες του νέου Renault Megane E-Tech Electric

Το νέο Renault Megane E-Tech Electric συνεχίζει την παράδοση που έχει η γαλλική εταιρεία στις καινοτομίες, καθώς περισσότερες από 300 πατέντες έχουν κατατεθεί για τη σχεδίαση του αυτοκινήτου και της πλατφόρμας του.

Εδώ και σχεδόν 125 χρόνια η Renault αναζητά συνεχώς να εισάγει καινοτόμες ιδέες. Οι εφευρέσεις της έχουν αντέξει στη δοκιμασία του χρόνου και εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται ακόμη και σήμερα. Κιβώτιο ταχυτήτων απευθείας μετάδοσης κίνησης (1899), αντικατάσταση χειροκίνητης μανιβέλας εκκίνησης στρόφαλου με ηλεκτρική μίζα (1909), μηχανικό σύστημα διεύθυνσης με κρεμαγιέρα (1950), προσθήκη «5ης πόρτας» (1961), κεντρικό κλείδωμα (1983), κλειδί-κάρτα hands-free (2000). Όλα αυτά και άλλα πολλά είναι σχεδιασμένα από τη Renault.

Renault Megae E-Tech Electric

Το νέο Megane E-Tech Electric (το πρώτο μοντέλο της εποχής Nouvelle Vague της Renault) συνεχίζει την παράδοση που έχει η γαλλική εταιρεία στις καινοτομίες. Περισσότερες από 300 πατέντες έχουν κατατεθεί για τη σχεδίαση του αυτοκινήτου και της πλατφόρμας του. Σε αυτό το Renault Story, ένας ειδικός στη διαδικασία έγχυσης πλαστικού στο Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Πρωτότυπων Οχημάτων, μας μιλάει για το πώς το νέο Megane εξελίχθηκε, μέσω καινοτομιών όπως είναι η ελαφρύτερη πόρτα του χώρου αποσκευών.

Renault Megae E-Tech Electric

Οι πλαστικές πόρτες του χώρου των αποσκευών χρησιμοποιούνται εδώ και πολλά χρόνια στα μοντέλα της Renault, συμβάλλοντας στη μείωση του συνολικού βάρους του αυτοκινήτου, ενώ, παράλληλα, έδωσαν τη δυνατότητα στους σχεδιαστές να ενσωματώσουν τα πίσω φώτα σε όλο το πλάτος της πίσω πόρτας. Η νέα πίσω πόρτα του Megane E-Tech Electric είναι τεχνικά πιο απλή από πριν. Ο συνδυασμός ενός νέου σχεδίου με μια νέα διαδικασία κατασκευής που περιλαμβάνει έγχυση πλαστικού, σημαίνει ότι ορισμένα μεταλλικά στηρίγματα δεν χρειάζονται πλέον, ενώ απαιτούνται λιγότερα εξαρτήματα για την κατασκευή της.

Συνδυάζοντας το σχεδιασμό των προϊόντων, τις ψηφιακές προσομοιώσεις και τη μηχανολογία παραγωγής έγχυσης πλαστικού, η τελική ιδέα χρησιμοποιήθηκε αρχικά στο πρωτότυπο Eolab που στόχευε στο ελάχιστο δυνατό βάρος οχήματος, προκειμένου η κατανάλωσή του να μην ξεπερνά το 1λ./100 χλμ. Οι διάφορες εφευρέσεις που χρησιμοποιήθηκαν για τη νέα πίσω πόρτα στο νέο Megane E-Tech, συμβάλλουν στη μείωση του συνολικού βάρους του οχήματος, γεγονός που βοηθά και στον περιορισμό της κατανάλωσης. Επίσης, οδήγησαν στην κατάθεση δύο διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας που θα χρησιμοποιηθούν σε επτά ακόμα νέα μοντέλα της Renault, μεταξύ των οποίων και στο νέο Austral.

Tα πλεονεκτήματα που προκύπτουν σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά πλαστικών θυρών

Επιτυγχάνεται μείωση του βάρους κατά 4,1 κιλά/μ2  (δηλ., -20%), ή αλλιώς κατά 5 κιλά ανά εξάρτημα
Μειώνεται το κόστος ανά εξάρτημα κατά μερικές δεκάδες ευρώ
Αναβαθμίζεται η στιβαρότητα της πίσω πόρτας
Καθίσταται απλούστερη η διαδικασία κατασκευής, καθώς υπάρχουν λιγότερα εξαρτήματα για συναρμολόγηση (25 συνολικά)
Μια εντελώς καινούρια διαδικασία
Η συνολική δομή έχει γίνει πιο ενισχυμένη χάρη στη χρήση της Υποβοηθούμενης Χύτευσης με έγχυση νερού (Water Injection Assisted Molding). Η νέα διαδικασία περιλαμβάνει τη χρήση έγχυσης νερού για τη χάραξη των αυλακιών.
Το κοίλο αυλάκι λειτουργεί σαν ενισχυτική δοκός. Το πλαστικό που αφαιρείται κατά τη διαδικασία έγχυσης νερού χρησιμοποιείται στη συνέχεια για την κατασκευή άλλων εξαρτημάτων, μειώνοντας έτσι τη συνολική χρήση πλαστικού.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ