Επικαιρότητα Κόσμος

Οι τριγμοί στις σχέσεις Nissan και Renault και τα νέα σενάρια διάλυσης της συμμαχίας

Σημερινά δημοσιεύματα του διεθνούς Τύπου που φέρουν τη Nissan να αναζητά εσπευσμένα τρόπους ώστε να «αποσχιστεί» από τη συμμαχία του ιαπωνικού εργοστασίου με τη Renault είχαν ως αποτέλεσμα σήμερα την πτώση της τιμής της μετοχής της γαλλικής εταιρείας.

Οι μετοχές της Renault σημείωσαν σήμερα σημαντική πτώση στις διεθνείς χρηματαγορές, αγγίζοντας το χαμηλότερο επίπεδο εδώ και έξι χρόνια, μετά τα χθεσινά δημοσιεύματα που θέλουν τη Nissan να επιταχύνει ένα «μυστικό σχέδιο έκτακτης ανάγκης» για ενδεχόμενο διαχωρισμό της από τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία και τη διαμορφωμένη από το 1999 στρατηγική συμμαχία τους.

Σύμφωνα με τους Financial Times, τα σχέδια της εταιρείας από τη Yokohama της Ιαπωνίας περιλαμβάνουν το «σπάσιμο» της συμμαχίας και τη διαφοροποίηση της Nissan σε σχέση με την τελευταία στους τομείς της μηχανολογικής εξέλιξης και της κατασκευής οχημάτων. Το παραπάνω σχέδιo θα συνοδεύεται, σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, με σημαντικές αλλαγές στο διοικητικό συμβούλιο της ιαπωνικής φίρμας.

Οι παραπάνω εξελίξεις, εφόσον τελικά επιβεβαιωθούν, έρχονται να επιδεινώσουν έτι περαιτέρω τις σχέσεις των δύο εταιρειών, οι οποίες άρχισαν να κλιμακώνονται μετά τη σύλληψη του Carlos Ghosn στην Ιαπωνία τον Νοέμβριο του 2018 και κορυφώθηκαν μετά την πρόσφατη διαφυγή του από την πρωτεύσασα της χώρας και την εγκατάστασή του πρώην ισχυρού άνδρα των Renault/Nissan στο Λίβανο.

Από τη μεριά του το Bloomberg ανέφερε σε δικές του αναρτήσεις ότι τα στελέχη της Nissan εξέτασαν το ενδεχόμενο «απόσχισης» της εταιρείας από τη συμμαχία με τη Renault εν μέσω ανησυχιών ότι οι σχέσεις της πρώτης με τον Γάλλο εταίρο έχουν καταστεί «δυσλειτουργικές».

Ωστόσο, κάθε άλλο παρά σαφές είναι πόσο εφικτά είναι όλα τα παραπάνω με δεδομένο ότι η Renault είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Nissan και ότι η πρώτη πιέζει για την περαιτέρω σύσφιξη των σχέσεων των δύο εταιρειών.

Μέχρι και αυτή τη στιγμή καμία από τις δύο εταιρείες δεν έχει προβεί σε σχολιασμό του ρεπορτάζ των Financial Times.

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου