Η έκτη γενιά του μοντέλου θα παρουσιαστεί σε λιγότερο από έξι μήνες από σήμερα με τη γερμανική εταιρεία να βάζει αυτή την περίοδο εντός και εκτός των «τειχών» τις τελευταίες πινελιές της.

Παρά το γεγονός ότι το νέο Opel Corsa έχει εξελιχθεί με τη βοήθεια των νεότερων μεθόδων «εικονικής ανάπτυξης», οι μηχανικοί της Opel δεν θα μπορούσαν να παραβλέψουν τις δοκιμές του νέου τους μοντέλου, το οποίο «πατά» στο νέο επίσης Peugeot 208, σε πραγματικές συνθήκες. Και μάλιστα, στις πλέον αντίξοες. Έτσι, από τον περασμένο Ιανουάριο και μετά, το πλαίσιο του γερμανικού σούπερ μίνι, το σύστημα μετάδοσης της κίνησης, τα ηλεκτρονικά και τα φώτα του, μαζί με πλήθος άλλων παραμέτρων, δοκιμάζονται στον πολικό χειμώνα στη σουηδική Λαπωνία «πάνω» σε παγωμένες λίμνες και χιονισμένους δρόμους. Παράλληλα, καμουφλαρισμένα επίσης αντίτυπα του γερμανικού μοντέλου συνεχίζουν την εξέλιξη στο κέντρο δοκιμών του Dudenhofen, ενώ εργαστηριακά τεστ, όπως η ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα, πραγματοποιούνται επίσης στις εγκαταστάσεις της Opel στο Russelsheim.

Στη Λαπωνία, περίπου 40 χιλιόμετρα νότια του Αρκτικού Κύκλου, οι δοκιμαστές και μηχανικοί της Opel «τσεκάρουν» τα ηλεκτρονικά συστήματα σταθερότητας του αυτοκινήτου και την απόδοση του ABS σε επιφάνειες χαμηλής πρόσφυσης, σε θερμοκρασίες χαμηλότερες των -30 βαθμών Κελσίου. Επίσης, οι πολικές νύχτες επέτρεψαν εκτεταμένες δοκιμές και αξιολογήσεις της τεχνολογίας Adaptive IntelliLux LED, οι οποίες, μετά την πρεμιέρα τους στα Astra και το Insignia, θα είναι επίσης διαθέσιμες για πρώτη φορά στην κατηγορία του νέου Opel Corsa. Πιο συγκεκριμένα, το κλίμα και το περιβάλλον στη Β. Σουηδία κατέστησαν δυνατή την αξιολόγηση και βελτιστοποίηση των αυτόματων προβολέων που προσαρμόζονται συνεχώς στην επικρατούσα κατάσταση και στο περιβάλλον παρέχοντας στους οδηγούς τη βέλτιστη ορατότητα.

Παράλληλα, στο κέντρο δοκιμών του Dudenhofen, και συγκεκριμένα στην οβάλ πίστα που περιλαμβάνει, η Opel αξιολογεί την απόδοση και αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης του νέου Corsa, την απόσβεση της ανάρτησης αλλά και τη συνολική συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε ταχύτητες άνω των 140 χλμ./ώρα.  Αφού ολοκληρωθούν οι δοκιμές και στο γερμανικό αυτοκινητόδρομο, το νέο Corsa κάνει… μπάνιο περνώντας μέσα από λίμνες νερού με βάθος τουλάχιστον 25 εκ. Στο δε Rüsselsheim, η Opel πραγματοποιεί δοκιμές ηλεκτρομαγνητικής συμβατότητας (EMC), ώστε να διασφαλιστεί ότι δεν υπάρχει «ευαισθησία» των διαφόρων ηλεκτρονικών συστημάτων του οχήματος σε έκθεσή τους σε… περίεργες συχνότητες και ηλεκτρομαγνητικά κύματα.

Την ίδια στιγμή, όλες οι εκδόσεις του νέου Corsa - ντίζελ, βενζίνης και για πρώτη φορά ηλεκτρική - επωφελούνται της αυστηρής δίαιτας και των προηγμένων υλικών στο «σώμα» του οχήματος. Κάτι που εξασφαλίζει μειωμένο σε σχέση με το παρελθόν βάρος αλλά και σημαντικές βελτιώσεις σε δυναμική συμπεριφορά και κατανάλωση ενέργειας. Μάλιστα, η ελαφρύτερη έκδοση της επόμενης γενιάς του γερμανικού μοντέλου που θα δούμε να παρουσιάζεται μέσα στο 2019, κατακτά ένα σημαντικό ορόσημο, σύμφωνα με την Opel, με τη βασική και 5θυρη έκδοση να ζυγίζει, χωρίς τον οδηγό, μόλις 980 κιλά. Συγκριτικά με τον προκάτοχό του, το νέο Opel Corsa αναμένεται να είναι κατά 108 κιλά ελαφρύτερο - πρόκειται για μία εξοικονόμηση βάρους της τάξεως του 10% περίπου, με το αμάξωμα να διαθέτει παρόμοιο μήκος της (4,06 μ.).

Χρησιμοποιώντας ατσάλι διαφόρων τύπων και εφαρμόζοντας συγκεκριμένες μεθόδους συγκόλλησης, οι άνθρωποι της Opel κατάφεραν να μειώσουν αισθητά το βάρος του νέου Corsa. Συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, το πλαίσιο της κατασκευής είναι κατά 40 κιλά ελαφρύτερο αμέσως μετά τη συναρμολόγησή του. Το επόμενο Corsa βασίζεται στη νέα multi-energy πλατφόρμα για μικρά και συμπαγή μοντέλα, που υποστηρίζει τη λειτουργία ποικίλων συστημάτων κίνησης. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν είτε  κινητήρες εσωτερικής καύσης, είτε μία πλήρως ηλεκτρική έκδοση. Ακριβώς όπως συμβαίνει και με το νέο και ομόσταβλο πλέον Peugeot 208, με το οποίο μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα.

Σύμφωνα με την Opel, οι συμπαγείς τρικύλινδροι βενζινοκινητήρες της PSA ζυγίζουν περίπου 15 κιλά λιγότερο σε σχέση με τις προηγούμενες τετρακύλινδρες μονάδες παρόμοιας ιπποδύναμης. Ασυνήθιστη για την κατηγορία των super mini μοντέλων είναι η επιλογή εγκατάστασης ενός αλουμινένιου καπό, το οποίο, αν και μεγαλύτερο, εξοικονομεί 2,4 κιλά σε σχέση με αυτό του προηγούμενου μοντέλου. Τα καθίσματα έχουν συνεισφέρει επίσης στη μείωση βάρους. Η νέα, βελτιστοποιημένη δομή τους εξοικονομεί συνολικά 10 κιλά (5,5 από τα εμπρός και 4,5 από τα πίσω) με τη χρήση ενός νέου, ελαφρύτερου μονωτικού υλικού. Η μείωση βάρους που έχει επιτευχθεί με την εφαρμογή όλων αυτών των μέτρων, σε συνδυασμό με τη βέλτιστη αεροδυναμική και τους αποδοτικούς κινητήρες, αναμένεται ότι θα έχει ως αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2._Χ.Α.

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα κατακτήσει φέτος τον τίτλο «Car of The Year 2020»;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά