top icon
Επικαιρότητα

Όμιλος VW: Κάντο όπως η Tesla

Μέσα στη δύνη του διαβόητου πλέον σκανδάλου, που από τον περασμένο Σεπτέμβριο πλήττει τον γερμανικό Όμιλο των 12 εταιρειών, οι ιθύνοντες του επιχειρούν να αντιστρέψουν το βαρύ κλίμα αφήνοντας να διαρρεύσει πως αναζητούν διακαώς την ιδανική τοποθεσία στην οποία θα κατασκευάσουν σε σύντομο χρονικό διάστημα από σήμερα το δικό τους εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών. Κάτι σαν το «Gigafactory» της αμερικανικής Tesla, δηλαδή.

Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα του γερμανικού Τύπου, η VW σκοπεύει να επενδύσει περί τα 10 δις € προκειμένου να κατασκευάσει το δικό της, ιδιόκτητο εργοστάσιο παραγωγής συσσωρευτών ενέργειας, κίνηση που θεωρητικά αναμένεται να «υποστηρίξει» ιδανικά τον δεδηλωμένο, εδώ και καιρό, στόχο των ιθυνόντων της για κατασκευή σε ετήσια βάση έως το 2025, 1 εκ. «καθαρών» οχημάτων. Αμιγώς ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών.

Το ειδησεογραφικό πρακτορείο DPA της Γερμανίας αναφέρει, μάλιστα, πως η έδρα του εν λόγω εργοστασίου κατά πάσα πιθανότητα θα βρίσκεται στην πόλη Salzgitter, η οποία απέχει μόλις 58 χλμ. από το στρατηγείο των Γερμανών (βλ. Wolfsburg). Ωστόσο, για το θέμα, ο Υπεύθυνος Οικονομικών του Ομίλου VW, Frank Witter, δήλωσε χαρακτηριστικά πως «αυτή τη στιγμή η εταιρεία μελετά διάφορα σενάρια».

Σύμφωνα με όσα έχουν ήδη ανακοινώσει υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας, έως το 2020,στόχος της VW είναι να προσφέρει στην αγορά περί τα 20 ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται η έκδοση παραγωγής του πρωτοτύπου Mission E της Porsche, καθώς και η αντίστοιχη e-tron Quattro της Audi. Προς το παρόν, πάντως, ο γερμανικός Όμιλος έχει να παρουσιάσει ως απτά δείγματα γραφής της «καθαρής» του φιλοσοφίας τα ηλεκτρικά VW e-Up, VW e-Golf και Audi R8 e-Tron, καθώς και τις υβριδικές εκδόσεις των VW Golf/Passat, Audi A3/Q7 και Porsche Panamera/Cayenne.

Αξίζει να αναφέρουμε πως για το 2016, η VW έχει προγραμματίσει να κατασκευάσει μόλις 12.140 e-Golf, αριθμός που αντιστοιχεί σήμερα στο μόλις 1% της κατασκευαστικής δυναμικής του εν λόγω μοντέλου.  

Την ίδια στιγμή, στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, η πρωτοπόρος στη συγκεκριμένη τεχνολογία, Tesla, πατάει γκάζι προκειμένου το δικό της εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών, που έχει συνολική έκταση 130 εκταρίων και έδρα στη Νεβάδα των ΗΠΑ, να είναι έτοιμο στις αρχές του 2017 να παράγει τον απαραίτητο αριθμό συσσωρευτών ενέργειας, ούτως ώστε ο Elon Musk και η εταιρεία του να είναι σίγουροι πως θα μπορέσουν να ανταποκριθούν με επιτυχία στην υψηλή ζήτηση του νέου Model 3. Μάλιστα, όπως ήδη φημολογείται, η Tesla αναμένεται να εγκαινιάσει στις 29 Ιουλίου το εν λόγω εργοστάσιο, παρά το γεγονός ότι μέχρι τότε μόλις το 1/6 των εγκαταστάσεών του θα έχει πλήρως ολοκληρωθεί._Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ