Επικαιρότητα Κόσμος

Όσλο-Ελσίνκι: Στο μηδέν οι θάνατοι πεζών και ποδηλατών το 2019

Είναι γνωστό πως οι σκανδιναβικές χώρες κάνουν πολλά πράγματα σωστά και το 2019, οι θάνατοι παιδιών, πεζών και ποδηλατών από τροχαία ατυχήματα σε Όσλο και Ελσίνκι, κατέγραψαν ένα ολοστρόγγυλο μηδενικό.

Οι χώρες από τη Σκανδιναβία διακρίνονται για την οργάνωση και τις υποδομές τους. Ακόμη ένας λόγος που αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση, είναι οι επιδόσεις τους στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας. Χαρακτηριστικά, στις πρωτεύουσες της Νορβηγίας και της Φινλανδίας, Όσλο και Ελσίνκι αντίστοιχα, σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του 2019,  μόλις 4 θάνατοι από τροχαία ατυχήματα.

Στο Όσλο που έχει πληθυσμό 673.000 κατοίκων, το 2019 υπήρξε ένας νεκρός από τροχαίο ατύχημα. Μοναδικό θύμα, ήταν ένας ενήλικος οδηγός, που έπεσε με το αυτοκίνητο του σε φράκτη. Κατά συνέπεια, δεν υπήρξε κανένας θάνατος δικυκλιστή (μοτοσικλετιστής ή ποδηλάτης), πεζού ή ανηλίκου. Ακόμη, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι κανένα παιδί κάτω των 16 ετών δεν έχασε τη ζωή του ή τραυματίστηκε σοβαρά, σε ολόκληρη τη χώρα. Παράλληλα, το 2019 η Νορβηγία είχε τους λιγότερους νεκρούς από τροχαία σε ολόκληρη την Ευρώπη, με 20 θανάτους/εκατομμύριο πληθυσμού. Αυτό δε συνέβη τυχαία, αφού οι Νορβηγοί δίνουν μεγάλη έμφαση στην Οδική Ασφάλεια. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως οι θάνατοι από τροχαία στο Όσλο μειώνονται διαρκώς τα τελευταία 50 χρόνια. Χειρότερη χρονιά για την πρωτεύουσα της Νορβηγίας ήταν το 1975, με 41 νεκρούς, ενώ καλύτερη υπήρξε το 2019, όταν έχασε τη ζωή τους ένας άνθρωπος.

Helsinki

Αντίστοιχα, στο Ελσίνκι των 650.000 κατοίκων, δεν υπήρξε κανένα θάνατος πεζού ή ποδηλάτη για πρώτη αφορά από το 1960, όταν και άρχισαν να καταγράφονται οι απώλειες από τροχαία ατυχήματα. Το συγκεκριμένο στατιστικό -που αποκτά μεγαλύτερη σημασία αν σκεφτούμε πως πρόκειται για δύο από τις πλέον ευάλωτες ομάδες χρηστών του δρόμου- συνοδεύει την είδηση πως την χρονιά που πέρασε, συνολικά στο Ελσίνκι έχασαν τη ζωή τους από τροχαία 3 άτομα, ένας αυτοκινητιστής και δύο μοτοσικλετιστές.  Για την πρωτεύουσα της Φινλανδίας, η χρονιά με τους περισσότερους θανάτους από τροχαία ήταν το 1965, όταν έχασαν τη ζωή τους 84 άτομα.

Από τότε μέχρι και σήμερα υπάρχει σταθερή μείωση, αφού ενδεικτικά αναφέρεται πως κατά τις δεκαετίες του 1980 και του 1990, οι θάνατοι από τροχαία στο Ελσίνκι ξεπερνούσαν τους 30. Από το 2010, ο μέσος όρος έχει μειωθεί στους 7, με αποκορύφωμα το 2019, όταν και καταγράφηκαν 3 θάνατοι, εκ των οποίων κανένας πεζός ή ποδηλάτης, όπως προαναφέραμε. Τα όρια ταχύτητας στο Ελσίνκι μειώνονται διαρκώς από τη δεκαετία του '70, καθώς το ανώτατο όριο στο κέντρο της πόλης, σε κεντρικές οδικές αρτηρίες και σε προαστιακές περιοχές είναι 30, 40 και 50 χλμ./ώρα αντίστοιχα.

"Η βελτιωμένη οδική ασφάλεια είναι άθροισμα πολλών παραγόντων," δήλωσε η Αντιδήμαρχος του Ελσίνκι, Anni Sinnemaki: "Η οδική ασφάλεια έχει βελτιωθεί χάρη σε επεμβάσεις στο οδικό περιβάλλον, τον αυξημένο έλεγχο, την ανάπτυξη τεχνολογιών και μέτρων ασφαλείας στα αυτοκίνητα, σε καλύτερες υπηρεσίες διάσωσης και σε μείωση των ορίων ταχύτητας."

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου