Σε ηλικία 70 ετών έφυγε από τη ζωή σήμερα ο τρεις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Niki Lauda.

O Αυστριακός αντιμετώπιζε τον τελευταίο καιρό σοβαρά προβλήματα υγείας πραγματοποιώντας μεταμόσχευση πνευμόνων τον περασμένο Αύγουστο. Στις αρχές του έτους εισήχθη ξανά σε νοσοκομείο, για σύντομο χρονικό διάστημα, ταλαιπωρούμενος από συμπτώματα μόλυνσης από γρίπη.

«Με βαθιά θλίψη, ανακοινώνουμε ότι ο αγαπημένος μας Niki πέθανε ήσυχα μαζί με την οικογένειά του τη Δευτέρα», ανέφεραν τα μέλη της σε δήλωσή τους που δόθηκε στα αυστριακά μέσα μαζικής ενημέρωσης. «Τα μοναδικά του επιτεύγματα ως αθλητής και επιχειρηματίας, η ακούραστη επιθυμία του για δράση και το θάρρος του είναι και θα παραμείνουν αξέχαστα.»

Ο Niki Lauda ήταν μία από τις σημαντικότερες πρσωπικότητες της F1 εδώ και τέσσερις δεκαετίες. Ο Αυστριακός έκανε το ντεμπούτο του ως πιλότος το 1971 κατακτώντας την πρώτη του νίκη στην F1 με τα χρώματα της Ferrari το 1974 και τον επόμενο χρόνο τον πρώτο του τίτλο. Μετά το τρομακτικό ατύχημα που είχε στο Nurburgring το 1976, ο Niki Lauda επέστρεψε με περισσότερο πάθος κατακτώντας ένα χρόνο αργότερα το δεύτερο προσωπικό του στέμμα. Το 1978, ο αυστριακός αλλάζει στρατόπεδο και μετακομίζει στην Brabham. Μετά την απόσυρσή του από την F1 στο Καναδικό GP του 1979, ο Lauda αφιέρωσε τη ζωή του σε άλλες δραστηριότητες εκτός πίστας επιστρέφοντας σε αυτές με τα χρώματα της McLaren το 1982. Δύο χρόνια αργότερα, ο Niki Lauda κατακτά με τη βρετανική ομάδα έναν ακόμα τίτλο. Το 1985 αποχωρεί οριστικά από την ενεργό δράση αναλαμβάνοντας τη δεκαετία του ’90 ρόλο συμβούλου στη Ferrari. Τη διετία 2001/02 εντάσσεται στους κόλπους της Jaguar, ενώ το 2012 επιστρέφει στο μαγικό κόσμο της F1 στη Mercedes στη θέση του μη εκτελεστικού Προέδρου της._Χ.Α.


MIA TEΡΑΣΤΙΑ ΚΑΡΙΕΡΑ

Προσωπική επιλογή του «Γέρου» ο Aυστριακός, κατάφερε με την μεθοδικότητα και την αυτοπειθαρχία του να ξαναδώσει στην Ferrari την χαμένη της αίγλη και να την βάλει ξανά στον δρόμο των επιτυχιών. Kανείς δεν έχει καταλάβει πώς μπόρεσε να διακρίνει ο μυθικός Enzo τί κρυβόταν στον χαρακτήρα του άσημου οδηγού των March και των BRM της περιόδου 1971-1973. To γεγονός είναι πως ο Niki με την αξία του έγινε ο πρώτος πρωταθλητής της Scuderia από την εποχή του Surtees, ύστερα από την τεράστια δουλειά που πρόσφερε στην εξέλιξη της πρωτοποριακής 312T και, προηγούμενα, της 312B3. H ανωτερότητα της Ferrari, την έφερε στο σημείο να κατακτήσει τρία συνεχόμενα πρωταθλήματα κατασκευαστών για πρώτη φορά στην ιστορία της. O Lauda πήρε μαζί της μόνο δύο τίτλους οδηγών το 1975 και το 1977, καθώς ο σχεδόν σίγουρος του 1976 χάθηκε εξαιτίας του τρομερού του ατυχήματος στην παλιά διαδρομή του Nίρμπουργκρινγκ.

H επιλογή της Brabham-Alfa Romeo την περίοδο 1978-1979 δεν δικαίωσε τον Aυστριακό, που εγκατέλειψε τότε την F1 για τρία ολόκληρα χρόνια. Kανείς δεν περίμενε την επιστροφή του το 1982, ούτε και πως αυτή θα ήταν επιτυχημένη. Όμως ο μεγάλος Niki, στο cockpit των McLaren-Porsche, κατόρθωσε να κατακτήσει ένα ακόμη πρωτάθλημα το 1984 ύστερα από πολύμηνη αντιπαράθεση με τον Prost.

Εκείνη τη χρονιά οι Prost και Lauda είχαν στη διάθεσή τους τη McLaren «ΜΡ4/2» και έναν V6-80ο κινητήρα συνολικού βάρους 150 κιλών. Η συνέχεια υπήρξε ονειρική για την ομάδα, που βοηθούμενη από την δύναμη του «ΤΤΕ 01» της Porsche επέβαλε τους δικούς της κανόνες. Tο ενδιαφέρον για το πρωτάθλημα περιορίστηκε έτσι ανάμεσα στους οδηγούς της, που έδωσαν μεταξύ τους μάχη για την κατάκτησή του. Ο Prost έχασε για μισό μόλις βαθμό, όμως το αυτοκίνητο του έδωσε τη δυνατότητα την επόμενη χρονιά να φθάσει στη βρύση και να πιεί νερό. Ο βασιλιάς Lauda άρχιζε πάλι να βαριέται και έχοντας εκπληρώσει όλους τους στόχους του αποσύρθηκε από τις πίστες, οριστικά αυτή τη φορά.