top icon
Επικαιρότητα

Πλήρη τεχνικά στοιχεία του νέου 1.5 TSI κινητήρα της VW

Στα πλαίσια της μηχανολογικής διάσκεψης Vienna Motor Symposium, η VW παρουσίασε επίσημα τον νέο 1.500άρη βενζινοκινητήρα της.

Ο νέος κινητήρας του Ομίλου VW, ο οποίος φέρει την κωδική ονομασία «ΕΑ211 TSI evo», υπόσχεται μεγαλύτερη ισχύ, βελτιωμένη οικονομία καυσίμου, αλλά και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων από τον προκάτοχό του. Στα τεχνολογικά του highlights συγκαταλέγονται, μεταξύ άλλων, η ικανότητά του να λειτουργεί με βάση τον κύκλο Miller, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τον 2λιτρο κινητήρα του νέου Audi A4, καθώς και ο υπερτροφοδότης μεταβλητής γεωμετρίας, η λειτουργία του οποίου ελέγχεται πλήρως μέσω ενός ηλεκτρικού ενεργοποιητή.

Η γερμανική εταιρεία ανακοίνωσε πως η πρώτη απτή εφαρμογή της νέας αυτής πλατφόρμας κινητήρων της θα έχει 4 κυλίνδρους και χωρητικότητα 1,5 λίτρων, ενώ θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος, που θα αποδίδουν 130 και 150 ίππους. Επιστρέφοντας στις τεχνολογικές περγαμηνές του νέου 1.500άρη, αξίζει να σημειώσουμε ότι και οι δύο εκδόσεις διαθέτουν μεγαλύτερη σχέση συμπίεσης απ’ ότι ο απελθόν 1.400άρης (βλ. 12,5:1), γεγονός που εξασφαλίζει, σύμφωνα πάντα με τους μηχανικούς της γερμανικής εταιρείας, βελτιωμένα χαρακτηριστικά απόδοσης σ’ ένα μεγαλύτερο και πιο… πραγματικό εύρος λειτουργίας του. Επ’ αυτού, χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως στην έκδοση των 130 ίππων, η μέγιστη ροπή, η οποία ανέρχεται στα 200 Nm, κάνει αισθητή την παρουσία της ήδη από τις 1.300 σ.α.λ., παραμένοντας σταθερή έως και τις 4.500 σ.α.λ.

Προς το παρόν, η VW δεν ανακοινώνει ποια είναι η μέγιστη τιμή ροπής της μεγαλύτερης εκ των δύο εκδόσεων του νέου TSI της. Ωστόσο, σε σχετική φωτογραφία που δόθηκε στη δημοσιότητα (βλ. περισσότερες φωτογραφίες) σημειώνεται χαρακτηριστικά πως ο νέος «ΕΑ211» μπορεί να αποδίδει ροπή από 95 έως και 300 Nm και μέγιστη ισχύ από 60 έως και 177 ίππους διαθέτοντας 3 ή 4 κυλίνδρους και χωρητικότητα από 1,0 έως και 1,5 λίτρα.

Στη έκδοση των 150 ίππων, πάντως, οι μηχανικοί της VW ανακοινώνουν με ιδιαίτερη έμφαση στην περίπτωση του νέου 1.500άρη την υιοθέτηση της τεχνολογίας APS, η οποία αφορά στην επικάλυψη των χιτωνίων των κυλίνδρων μ’ ένα λεπτό σπρέι ατμοσφαιρικού πλάσματος (Atmospheric Plasma Spray), που βοηθά όχι μόνο στην περαιτέρω μείωση των παραγόμενων τριβών και την καλύτερη απαγωγή της θερμότητας, αλλά και στη βελτίωση της αντοχής των χιτωνίων στη διάβρωση.

Στο μικροσκόπιο των μηχανικών της εταιρείας μπήκε και το σύστημα ψύξης, με το νερό να παραμένει στάσιμο, μέσω της απενεργοποίησης της λειτουργίας της αντλίας του, για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η διαδικασία της προθέρμανσης. Επίσης, επεμβάσεις έγιναν και στο σύστημα λίπανσης, με την υιοθέτηση, όπως χαρακτηριστικά ανακοινώνεται στο επίσημο δελτίο τύπου, μιας «ειδικής επίστρωσης πολυμερούς στο κύριο έδρανο του στροφαλοφόρου άξονα», καθώς και μιας «πλήρως μεταβλητής αντλίας λαδιού που ελέγχεται ηλεκτρονικά», επιλογές που έδωσαν τη δυνατότητα υιοθέτησης ενός νέου λιπαντικού μέσου με εξαιρετικά χαμηλό ιξώδες (0W20).

Όπως συμβαίνει και με τους υπάρχοντες TSI, ο «TSI evo» διαθέτει και αυτός με τη σειρά του το γνωστό σύστημα απενεργοποίησης των… μισών του κυλίνδρων (Active Cylinder Technology) σε συνθήκες χαμηλού φορτίου και στις δύο διαθέσιμες εκδοχές του. Όπως επίσης ανακοινώθηκε, η κυλινδροκεφαλή του κινητήρα είναι πλήρως ανασχεδιασμένη, προκειμένου να προσαρμοστεί στις ιδιαίτερες απαιτήσεις λειτουργίας του κύκλου Miller. Την ίδια στιγμή, ο νέος TSI είναι ο πρώτος που χρησιμοποιεί το σύστημα άμεσου ψεκασμού τέταρτης γενιάς της VW, λειτουργώντας, ειδικά για την περίσταση, με μέγιστη πίεση 350 bar.

Σε ότι αφορά στα στοιχεία κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων, η VW περιορίζεται στο να αναφέρει πως ο νέος TSI κινητήρας της είναι πιο οικονομικός από τον αντίστοιχο 1.400άρη, κατά 10%._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ