Με αφορμή την επανεκκίνηση της ιαπωνικής εταιρείας στη χώρα μας, ας δούμε ποια είναι τα μοντέλα που απαρτίζουν σήμερα τη γκάμα της.

Το 2020 η ιαπωνική εταιρεία με έδρα τη Χιροσίμα συμπληρώνει ακριβώς έναν αιώνα ζωής μετά την ίδρυσή της, στα τέλη Ιανουαρίου του 1920. Αρχικά ξεκίνησε να κατασκευάζει... φελλούς, εν συνεχεία μία σειρά από διάφορα μηχανολογικά εργαλεία και μοτοσυκλέτες, ενώ έντεκα χρόνια αργότερα η Toyo Cork Kogyo Co, όπως αρχικά ονομαζόταν, φέρνει στο φως το πρώτο της τρίτροχο προϊόν: το Mazda-Go. To πρώτο της αυτοκίνητο παρουσιάστηκε πολύ αργότερα (1960), ενώ, για όσους απορούν, το «οριστικό» όνομα της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, που σήμερα παράγει ετησίως ανά τον κόσμο περί τα 1,6 εκατ. οχήματα, προέρχεται από εκείνο του δημιουργού της, Jujiro Matsuda και του Ahura Mazda, ενός θεού αρχαίων ασιατικών πολιτισμών, που εκπροσωπούσε, σύμφωνα με την παράδοση, τη σοφία, την ευστροφία και την αρμονία. Σήμερα η εταιρεία, πέρα από το εμβληματικό MX-5, διαθέτει μια γκάμα που εκπροσωπείται στις σημαντικότερες κατηγορίες της αγοράς.

Διαβάστε επίσης: Η Mazda επιστρέφει ξανά στην Ελλάδα

Mazda 2
Πρόκειται για ένα χαρακτηριστικό δείγμα γραφής των οχημάτων κατηγορίας Β με μήκος οριακά πάνω από τα 4 μ., συνδυάζοντας δοκιμασμένες, απλές αλλά απόλυτα λειτουργικές λύσεις, που δίνουν έμφαση στη χρηστικότητα στην καθημερινή χρήση και την αντοχή στο χρόνο. Σημείο αναφοράς στο «2» η ποικιλία των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης, που έχουν ως αιχμή του δόρατος το σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος SBCS.
1.5 SkyActiv-G > Ισχύς (ίπποι): 75 - 90 - 115 / Ροπή (Nm): 135 - 148 - 149
1.5 SkyActiv-D > Ισχύς (ίπποι): 105 / Ροπή (Nm): 220


Mazda 3
Το νέο «3», Hatchback ή Sedan, βασίζεται στο δάπεδο Skyactiv-Vehicle Architecture και θα είναι σύντομα διαθέσιμο και με τον κινητήρα SkyActiv-X SPCCI (Spark Plug Controlled Compression Ignition) καθώς και με τετρακίνηση, η οποία φέρει την επίσημη ονομασία «i-Activ AWD» και συνδυάζεται με το σύστημα G-Vectoring Control Plus, που ελέγχει σε πραγματικό χρόνο το μοίρασμα της ροπής ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα.
2.0 SkyActiv-G > Ισχύς (ίπποι): 122 / Ροπή (Nm): 213
2.0 SkyActiv-X > Ισχύς (ίπποι): - / Ροπή (Nm): -
1.8 SkyActiv-D > Ισχύς (ίπποι): 116 / Ροπή (Nm): 270



Mazda 6
Ουσιαστικά πρόκειται για τη ναυαρχίδα της ιαπωνικής εταιρείας από τη Χιροσίμα, η οποία ενσωματώνει υποδειγματικά στην τελευταία της εκδοχή τη σχεδιαστική «γλώσσα» KODO των Ιαπώνων. Διαθέσιμο σε στέισον βάγκον και 4θυρο, τύπου Fastback αμάξωμα, το «6» έρχεται να αποτελέσει τον... εναλλακτικό δρόμο στην κατηγορία D, προσφέροντας πρακτικότητα, άνετους χώρους, υψηλή τεχνολογία, αλλά και μια οδηγική ποιότητα εφάμιλλη του ονόματος των δημιουργών του.
2.0 SkyActiv-G > Ισχύς (ίπποι): 145-165 / Ροπή (Nm): 213-213
2.5 SkyActiv-G > Ισχύς (ίπποι): 194 / Ροπή (Nm): 258
2.2 SkyActiv-D > Ισχύς (ίπποι): 150-184 / Ροπή (Nm): 380-445



Mazda CX-3
Οι Ιάπωνες το χαρακτηρίζουν «small SUV» (για τα αμερικανικά πρότυπα ίσως και να είναι...), ενώ με τα δεδομένα της γηραιάς ηπείρου ακροβατεί ανάμεσα στα B και C-SUV. Διαθέτει μήκος 4.275 χλστ., «ψηλή» θέση οδήγησης και επαρκείς χώρους για πέντε. Κάτω από το καπό του φιλοξενούνται οι γνωστοί κινητήρες των γενιών SkyActiv-G στα 1,8 λίτρα, και SkyActiv-G στα 2,0 λίτρα, σε προσθιοκίνητες ή τετρακίνητες εκδόσεις.
2.0 SkyActiv-G > Ισχύς (ίπποι): 121-150 / Ροπή (Nm): 206-206
1.8 SkyActiv-D > Ισχύς (ίπποι): 115 / Ροπή (Nm): 270



Mazda CX-5
Το «μεγάλο» CX-5 έχει αναδειχθεί σε ένα από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα της Mazda (σ.σ.: το ντεμπούτο της πρώτης γενιάς έγινε το 2012), έχοντας ήδη στο ενεργητικό του περισσότερες από 1,5 εκατ. πωλήσεις παγκοσμίως και μερίδιο επί του συνόλου των ταξινομήσεων της γκάμας των Ιαπώνων που αγγίζει πλέον το 25%. Και εδώ ο «απαλός» σχεδιασμός εντός και εκτός και η παραδοσιακά αψεγάδιαστη απτή ποιότητα έχουν, μαζί με τη «ζωντανή» οδική συμπεριφορά, τον πρώτο λόγο.
2.0 SkyActiv-G > Ισχύς (ίπποι): 165 (FWD) - 160 (AWD) / Ροπή (Nm): 210 (FWD) - 208 (AWD)
2.5 SkyActiv-G > Ισχύς (ίπποι): 194 / Ροπή (Nm): 258
2.2 SkyActiv-D > Ισχύς (ίπποι): 150-175 / Ροπή (Nm): 380-420



Mazda MX-5
Σίγουρα, δε χρειάζονται πολλές συστάσεις για το μοντέλο που ίδρυσε την κατηγορία των ρόουντστερ αυτοκινήτων, ακριβώς πριν από τριάντα χρόνια, έχοντας μέχρι σήμερα κερδίσει την εμπιστοσύνη περισσότερων από 1 εκατ. αγοραστών. Σε όλες ανεξαιρέτως τις γενιές του, το πάλαι ποτέ Miata συνεχίζει μέχρι και σήμερα να προσφέρει ατέλειωτες δόσεις οδηγικής ευχαρίστησης - και αυτό όχι χάρη στα «πολλά» του άλογα, αλλά πρωτίστως έχοντας ως σημείο αναφοράς την πίσω κίνηση, την ιδανική κατανομή των μαζών ανάμεσα στους δύο άξονες, το κιβώτιο-joystick και το πλαίσιο-ξυράφι σε κάθε του έκδοση.
1.5 SkyActiv-G > Ισχύς (ίπποι): 132 / Ροπή (Nm): 152
2.0 SkyActiv-G > Ισχύς (ίπποι): 184 / Ροπή (Nm): 205


Το Mazda CX-30 αποκαλύφθηκε στην Έκθεση της Γενεύης
Το Mazda CX-30 ανήκει στην κατηγορία C-SUV, βασίζεται στην τελευταία γενιά του «3», που παρουσιάστηκε επίσημα στην Έκθεση της Γενεύης, και τοποθετείται στην γκάμα της εταιρείας ανάμεσα στα CX-3 και το CX-5. Το μήκος του αυτοκινήτου δεν υπερβαίνει τα 4,4 μ., το πλάτος τα 1,8 μ., ο δε χώρος φόρτωσης ανέρχεται στα 430 λίτρα. Υιοθετεί τη γνώριμη από το παρελθόν γλώσσα σχεδιασμού Kodo της Mazda, όπου εν προκειμένω «συνδυάζεται η ομορφιά ενός κουπέ και η σκληρότητα ενός SUV». Κάτω από το καπό συναντάμε τους κινητήρες τελευταίας γενιάς της εταιρείας. Όλοι οι βενζινοκινητήρες θα συνοδεύονται από ήπια υβριδικά συστήματα, με μία μίζα/γεννήτρια που θα λειτουργεί με την αρωγή μιας μπαταρίας των 24V. Το νέο CX-30 θα προσφέρεται, ακόμα, με τον ντίζελ κινητήρα Skyactiv-D της Mazda. Επίσης, όλες οι εκδόσεις θα διαθέτουν σύστημα τετρακίνησης, σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο.

Σχετικά με τις σκέψεις της κυβέρνησης για αύξηση των τελών στα παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα, πιστεύω πως...

Αποτελέσματα

Είναι άδικο γιατί τα διαθέτουν άνθρωποι με χαμηλό εισόδημα που δεν μπορούν να αποκτήσουν ένα σύγχρονο καθαρότερο όχημα
100% (1 ψήφος)
Είναι σωστό μέτρο, καθώς η αυξημένη ρύπανση στις μεγαλουπόλεις έχει σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να δοθούν σημαντικά οικονομικά κίνητρα αντικατάστασης του γηρασμένου στόλου
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να ενισχυθούν τα Μ.Μ.Μ. και υπηρεσίες τύπου car sharing για να εξυπηρετηθούν όσοι δεν μπορούν να αποκτήσουν νέο αυτ/το
0% (0 ψήφοι)
Total votes: 1
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά