Επικαιρότητα Κόσμος

Πως το Groupe PSA εκπληρώνει τους στόχους μείωσης των μέσων εκπομπών CO2 του στόλου του

Όπως και πολλοί ομόλογοί του, ο Maxime Picat, διευθυντής των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων του Groupe PSA από το 2016, αντιμετωπίζει φέτος μία μεγάλη πρόκληση προκειμένου να διαχειριστεί τα διαφορετικά εμπορικά σήματα του ομίλου ώστε ο τελευταίος και ο στόλος των νέων οχημάτων του να πληροί τις ευρωπαϊκές περιβαλλοντικές νόρμες της ΕΕ.

Οι αυστηροί κανονισμοί της Ευρωπαϊκής ένωσης που σχετίζονται με τις πραγματικές μέσες εκπομπές ρύπων των οχημάτων που πωλούν στην περιφέρειά της αποτελούν… θηλεία στο λαιμό για όλα τα μεγάλα ονόματα και ομίλους που δραστηριοποιούνται εμπορικά στη γηραιά ήπειρο, γεγονός που αυτομάτως καθιστά το μίγμα των πωλήσεων, ανάμεσα στα ηλεκτροκίνητα και συμβατικά οχήματα, ζήτημα υψίστης σημασίας προκειμένου να επιτευχθούν οι περιβαλλοντικοί στόχοι που έχουν τεθεί.

Για το ζήτημα αυτό αλλά και για τα «εργαλεία» που χρησιμοποιεί το Groupe PSA προκειμένου οι ιθύνοντές του να αντιμετωπίσουν τις ως άνω προκλήσεις μίλησε ο Maxime Picat, διευθυντής των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων του Groupe PSA, σε συνέντευξη που παραχώρησε πριν λίγους μήνες στην Automotive News.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της PSA Carlos Tavares είπε το 2018 ότι η PSA θα πρέπει να πουλήσει φέτος οχήματα χαμηλών εκπομπών (ηλεκτρικά και υβριδικά plug-in με εκπομπές κάτω από 50 g/km) που θα καταλαμβάνουν μερίδιο 7% επί των συνολικών πωλήσεων ώστε ο όμιλος να πληροί τις νέες προδιαγραφές. Αυτό άλλαξε; > Αυτό αποτελεί το χειρότερο σενάριο, στο οποίο οι πωλήσεις των ντίζελ αυτοκινήτων μας θα μειώνονταν καταλαμβάνοντας μερίδιο 10% επί των συνολικών. Πριν δύο χρόνια, δεν ξέραμε ποιο θα ήταν το μερίδιο των ντίζελ αυτοκινήτων στις πωλήσεις μας, ούτε ποια θα ήταν η αποδοχή των πελατών σε σχέση με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Δεδομένου ότι το ντίζελ είναι τώρα σταθερό σε μερίδιο, περίπου στο 30%, η PSA ως όμιλος μπορεί να εκπληρώσει τις απαιτήσεις της ΕΕ με πωλήσεις της τάξης του 6% σε οχήματα χαμηλών εκπομπών.

Επομένως, μια διαφορά 20 μονάδων στο μερίδιο των ντίζελ αυτοκινήτων σημαίνει ότι πρέπει να πουλήσετε κατά μόλις 1% λιγότερα οχήματα χαμηλών εκπομπών. > Δεν μπορείτε να κάνετε έναν τέτοιο υπολογισμό. Στην περίπτωση που τα ντίζελ θα είχαν μερίδιο 10%, θα προσπαθούσαμε να προσανατολίσουμε τους πελάτες μας σε μοντέλα, κινητήρες και επίπεδα εξοπλισμού που είναι πιο αποδοτικά. Έχουμε επίσης κάνει τεράστιες βελτιώσεις στα επίπεδα CO2 των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Αυτά είναι τα εργαλεία για να φτάσει κανείς στο στόχο. Αυτό που μπορούμε να πούμε σήμερα είναι ότι με τα ντίζελ να έχουν μερίδιο 30% στις πωλήσεις μας,  με πωλήσεις στα LEV στο 6% οι πελάτες μπορούν να αγοράσουν ό,τι θέλουν, ακόμη και εκδόσεις με κινητήρες βενζίνης με απόδοση 225 ίππων.

Ο Carlos Tavares έχει πει ότι η PSA μπορεί να προβλέψει τις μηνιαίες εκπομπές CO2 με απόκλιση 0,1 g/km, στην αρχή μάλιστα κάθε μήνα. Πώς μπορούν αυτές οι προβλέπεις να είναι τόσο ακριβείς ανά μοντέλο; > Πρώτον, αυτό που μπορούμε να ελέγξουμε με βεβαιότητα είναι η ροή της παραγωγής μας. Για παράδειγμα, εάν σε μια χώρα οι παραγγελίες κατευθύνονται σε μεγάλο βαθμό σε αυτοκίνητα με υψηλές εκπομπές CO2, δεν αφήνουμε το εργοστάσιό μας να τα παράγει αμέσως. Πιθανότατα θα επικοινωνούσαμε με τους πελάτες λέγοντας τους ότι θα τους προμηθεύσουμε με τα αυτοκίνητα αυτά αργότερα. Πολλά εξαρτώνται από τις παραγγελίες και τη συμπεριφορά των πελατών. Οι αντιπρόσωποί μας έχουν μια σαφή πολιτική ώστε να παίζουν τον ρόλο τους, δηλαδή να είναι συμβατοί με τις εκπομπές CO2 για τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, έχοντας συγχρόνως και το σωστό μείγμα οχημάτων LEV.

Οι προβλέψεις σας βασίζονται στις παραγγελίες ή στις πωλήσεις; > Στις πωλήσεις.

Έτσι, οι έμποροι που είναι πάνω από το στόχο πρέπει να καθυστερήσουν για τον επόμενο μήνα τις ταξινομήσεις οχημάτων που ρυπαίνουν περισσότερο; > Ή μπορούν να τα αντικαταστήσουν με αυτοκίνητα χαμηλότερων εκπομπών. Οι έμποροι πρέπει να σκεφτούν για τα περιθώρια, τους όγκους πωλήσεων και τις εκπομπές CO2, όπως και εμείς.

Groupe PSA

Υπολογίζετε τα μπόνους στους αντιπροσώπους με βάση τις εκπομπές CO2, τον όγκο πωλήσεων ή τα περιθώρια; > Έχουμε προϋποθέσεις για το μπόνους του όγκου πωλήσεων, με βάση τις εκπομπές CO2. Όλοι πρέπει να παίξουν το ρόλο τους και να συμβάλλουν να γίνει πράσινη η κοινωνία και να μειωθούν οι εκπομπές CO2. Εμείς παίζουμε τον ρόλο μας τοποθετώντας τη σωστή τεχνολογία στα αυτοκίνητά μας. Η κυβέρνηση παίζει το ρόλο της ενθαρρύνοντας τις πωλήσεις των LEVs. Στη μέση της αλυσίδας βρίσκονται οι αντιπρόσωποι. Ο ρόλος τους είναι πρωταρχικός, επειδή προσπαθούν να φέρουν εις πέρας το δύσκολο καθήκον της επιλογής του σωστού καυσίμου και ενέργειας που θα κινεί τα αυτοκίνητα καθιστώντας την ευκολότερη για τον πελάτη. Ήταν σημαντικό για εμάς να ευθυγραμμίσουμε τους αντιπροσώπους μας στην κατεύθυνση να πουλούν τα LEVs. Ήταν λίγο δύσκολο για αυτούς να το αποδεχτούν, αλλά μας λένε ότι είδαν την PSA προετοιμασμένη για την έναρξη της πιστοποίησης WLTP (το 2019) και για την ηλεκτροκίνηση. Οπότε, προχωράμε μπροστά.

Οι αυξημένες πωλήσεις των LEVs – καθώς τα plug-in και ηλεκτρικά οχήματα έχουν χαμηλότερα περιθώρια κέρδους – πλήττουν συνολικά την κερδοφορία της PSA; > Σήμερα, το γεγονός ότι τα περιθώρια κέρδους είναι χαμηλότερα σε ένα LEV απ΄ότι σε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, λίγο έως πολύ, δεν επηρεάζουν τη συνολική εικόνα σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς οι όγκοι πωλήσεων των LEVs είναι ακόμα χαμηλοί. Παράλληλα, προσπαθούμε να βελτιώσουμε πράγματα, όπως την τιμολόγηση, το κόστος διανομής, το κόστος του προϊόντος. Στο μέλλον θα χρειαστούμε περισσότερα εργαλεία, όπως την καθετοποίηση των ηλεκτρικών εξαρτημάτων. Αυτό είναι σημαντικό γιατί φέρνει πίσω σε εμάς ένα σημαντικό μέρος του κόστους.

Είναι δίκαιο να πούμε ότι η καθετοποίηση σημαίνει ότι εξαλείφεις ένα κέρδος στο κέντρο της αλυσίδας, που είναι ο προμηθευτής; > Αυτό είναι σωστό, αλλά ταυτόχρονα δεν ισχυριζόμαστε ότι έχουμε το πλήρες σύνολο δεξιοτήτων μέσα στην εταιρεία. Έχουμε λοιπόν κοινοπραξίες με συνεργάτες που είναι ισχυροί στο R&D και γνωρίζουν τη δουλειά τους, όπως η Nidec στους ηλεκτρικούς κινητήρες, η Punch Powertrain για τα συστήματα μετάδοσης και η Total Saft για τις μπαταρίες. Αυτό που προσφέρουμε εμείς είναι η γνώση μας στην αυτοκινητοβιομηχανία, η ικανότητα να κατασκευάζουμε αυτοκίνητα, η αγοραστική μας δύναμη. Το άθροισμα και των δύο μπορεί να δημιουργήσει μεγαλύτερη αξία για τους μετόχους μας και μια ολοκληρωμένη αλυσίδα με καλύτερη απόδοση.

Στις αρχές του τρέχοντος έτους, οι λιανικές πωλήσεις μειώθηκαν ταχύτερα από τη συνολική αγορά στην Ευρώπη. Επομένως, πρέπει να εστιάσετε περισσότερο σε άλλους τομείς, όπως στις βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις, που ορισμένοι αποκαλούν «τοξικές» επειδή τα περιθώρια είναι χαμηλότερα ή ανύπαρκτα; > Είναι αλήθεια ότι οι λιανικές πωλήσεις πέφτουν σε πολλές αγορές και έχουμε αύξηση στις B2B (Business to Business) πωλήσεις. Αυτές οι πωλήσεις είναι «τοξικές» μόνο εάν χάνεις χρήματα. Η περίπτωση των βραχυπρόθεσμων ενοικιάσεων είναι μια ενδιαφέρουσα περίπτωση. Εάν μπορεί κανείς να τις βάλει στην αγορά με περιθώριο κέρδους, τότε δεν είναι καθόλου «τοξικές».

Αυτό που είναι σημαντικό είναι η ανταγωνιστικότητα. Η PSA έχει μερικά από τα υψηλότερα περιθώρια κέρδους στην αυτοκινητοβιομηχανία, οπότε είμαστε επιτυχημένοι σε αυτό. Έχουμε ένα μοντέλο υψηλής τιμής/χαμηλού κόστους, ώστε να μπορούμε να είμαστε πολύ αποτελεσματικοί στις B2B πωλήσεις.

Car on Demand

Έχετε σκεφτεί ένα μοντέλο αγοράς οχημάτων μέσω συνδρομής για τα οχήματα της PSA; > Έχουμε ένα πιλοτικό πρόγραμμα που ονομάζεται Car on Demand στο πλαίσιο της εταιρείας κινητικότητας Free2Move. Πρόκειται ξεκάθαρα για ένα μοντέλο αγοράς μέσω συνδρομής. Έχουμε ήδη πελάτες σε αυτό και διαρκώς βελτιώνουμε το μοντέλο αυτό. Εάν αποδειχτεί σωστό, θα το ξεκινήσουμε και επίσημα.

Η Citroen μόλις παρουσίασε το Ami, έναν ηλεκτρικό quadricycle που απευθύνεται στους κατοίκους των αστικών κέντρων. Ταυτόχρονα, η PSA τερματίζει τη συνεργασία της με την Toyota για τα Peugeot 108 και Citroen C1. Ποιο είναι το μέλλον της μίνι κατηγορίας; > Δεν έχουμε μια σίγουρη απάντηση σε αυτό το ερώτημα. Χρειαζόμαστε οχήματα μικρού μεγέθους που είναι καθαρά και οικονομικά προσιτά και μπορούν να αναδείξουν την κινητικότητα; Τότε ναι, τα χρειαζόμαστε. Αλλά, αν το ερώτημα είναι αν υπάρχει χώρος στο μέλλον για αυτοκίνητα μήκους 3,7 μέτρων αντί για οχήματα 4 μέτρων που είναι φθηνότερα κατά χιλιάδες ευρώ, αλλά έχουν ακριβώς τους ίδιους περιορισμούς στις προδιαγραφές ρύπων, στους τομείς της ηλεκτροκίνησης, της ασφάλειας σε περίπτωση ατυχήματος κ.λπ., τότε η απάντηση θα μπορούσε πιθανότατα να είναι ότι δεν τα χρειαζόμαστε.

Οι άνθρωποι που ζουν σε πόλεις δεν χρειάζεται να οδηγούν με ταχύτητα 90 χλμ./ώρα και δεν χρειάζονται 300 χλμ. αυτονομίας, οπότε το segment A όπως το γνωρίζουμε σήμερα μπορεί να μην είναι η απάντηση στις ανάγκες τους – ούτε στο όραμα των δημάρχων των πόλεων. Το Ami μπορεί να είναι μια καλή απάντηση γιατί υπάρχει χώρος για μικρά, προσιτά και ηλεκτρικά οχήματα στις πόλεις.

Θα μπορούσαν άλλες μάρκες της PSA να αποκτήσουν τα δικά τους quadricycle; > Θα το δούμε. Αλλά σε αυτό το στάδιο θα το πουλήσουμε με τα σήματα της Citroen. Είναι ένα συναρπαστικό project, αλλά υπάρχουν ακόμα πολλά ερωτηματικά. Χρειαζόμαστε λίγη ανατροφοδότηση από την αγορά για να δούμε ποιο θα μπορούσε να είναι το επόμενο βήμα.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου