12 Σεπ 2018

Πως η Aston Martin μπορεί να γίνει πιο κερδοφόρα από τη Ferrari

Ο Andy Palmer, ο CEO της βρετανικής εταιρείας, πιστεύει πως η Aston Martin μπορεί κάλλιστα να ξεπεράσει τους ήδη κορυφαίους δείκτες κερδοφορίας της Ferrari. Ας δούμε με ποιο τρόπο.

Aston Martin Vantage

Καθώς η Aston Martin ετοιμάζεται για την είσοδό της στις χρηματαγορές έως τα τέλη της χρονιάς και συγκεκριμένα στο χρηματιστήριο του Λονδίνου, ο CEO της αυτοκινητοβιομηχανίας, Andy Palmer, πιστεύει ότι η βρετανική εταιρεία θα μπορέσει να καταστεί σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα πιο κερδοφόρα από τη Ferrari, η οποία σταθερά τα τελευταία χρόνια εντυπωσιάζει σε παγκόσμιο επίπεδο στο συγκεκριμένο τομέα. Ενδεικτικό είναι το γεγονός πως η ιταλική εταιρεία είναι σε θέση να προτάξει σήμερα ένα περιθώριο λειτουργικού κέρδους της τάξης του 24%, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του πρώτου 6μηνου του 2018, την ώρα που η Aston Martin έχει μόλις βγει από μία μακρά περίοδο… απραγίας αλλά και ζημιογόνων, πρωτίστως, δραστηριοτήτων. Πως, λοιπόν, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας πιστεύει πως η Aston Martin θα καταφέρει να σηκώσει… ανάστημα απέναντι στην ιταλική εταιρεία;

Η πεποίθηση του Andy Palmer περί υψηλής κερδοφορίας βασίζεται εν πολλοίς στη στρατηγική «7x7x7» την οποία η βρετανική εταιρεία εκπόνησε πρόσφατα. Σύμφωνα με αυτή, στα επόμενα 7 χρόνια η Aston Martin αναμένεται να παρουσιάσει 7 νέα μοντέλα με κύκλο ζωής το καθένα όχι περισσότερο από 7 χρόνια. Έτσι, μετά το ντεμπούτο της DB11 και DB11 Volante, της Vantage και της DBS Superleggera, η βρετανική εταιρεία αναμένεται να παρουσιάσει μέσα στο 2019 το νέο της SUV, που προς το παρόν φέρει την ονομασία DBX και κατά πάσα πιθανότητα θα κυκλοφορήσει με το όνομα Varekai. Αμέσως μετά στο φως θα έρθει ένα κεντρομήχανο κουπέ, στα πρότυπα της 488 GTB, και κατόπιν δύο ηλεκτρικές Lagonda, μία 4θυρη και μία ακόμα σε SUV «περιτύλιγμα».

Παρά το γεγονός ότι τα βιβλία παραγγελιών της βρετανικής εταιρείας είναι κάτι παραπάνω από… γεμάτα και ήδη η γκάμα των διαθέσιμων μοντέλων της απαρτίζεται από «φρέσκα» αυτοκίνητα, η Aston Martin προβλέπει πως το 2018 θα κλείσει με περιθώριο λειτουργικού κέρδους που δεν θα υπερβαίνει το 13%. Πως επομένως θα προκύψει το εναπομείναν 10+%;

Η απάντηση για τον Andy Palmer είναι απλή: ακόμα πιο υψηλές τιμές πώλησης.

«Σύμφωνα με τα πλάνα μας, κάθε φορά που ξεκινάμε ένα καινούργιο αυτοκίνητο, η τιμή ανεβαίνει», δηλώνει ο Andy Palmer.

Η Aston Martin υποστηρίζει ότι η μέση τιμή πώλησης των νέων αυτοκινήτων της αυξήθηκε κατά 114% μεταξύ 2007 και 2017 και προβλέπει ότι η άνοδος θα συνεχίσει τα προσεχή χρόνια. Κάτι που είναι αμφίβολο να συμβεί στο στρατόπεδο της Ferrari ενόψει… Dino.

«Εάν η Ferrari κατασκευάσει τη νέα Dino, η μέση τιμή των μοντέλων της θα μειωθεί και αυτό μπορεί να επηρεάσει τα περιθώρια κέρδους», επισημαίνει ο Andy Palmer.

O CEO της βρετανικής εταιρείας θεωρεί πως η κερδοφορία της ιταλικής εταιρείας μπορεί να καμφθεί εξαιτίας των εξόδων των «κόκκινων» στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της F1. Αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με έγκυρες πηγές, οι χορηγίες και τα χρήματα για προώθηση αντιπροσωπεύουν στο στρατόπεδο της Ferrari το 14% των εσόδων της κατά το πρώτο 6μηνο του 2018, τα οποία ανήλθαν στα 1,7 δις €.

Την ίδια στιγμή, η βρετανική εταιρεία πιστεύει πως η Aston Martin θα είναι σε θέση να προσφέρει μια πληρέστερη γκάμα προϊόντων σε σχέση με τους Ιταλούς.

«Δε νομίζω ότι η Ferrari πρόκειται να κατασκευάσει τετράθυρ αυτοκίνητα τριών όγκων. Εμείς έχουμε την Lagonda που μας επιτρέπει να μπούμε σε αυτή την κατηγορία», δηλώνει ο Andy Palmer.

Κατά τη διάρκεια του πρώτου 6μήνου του έτους, η Aston Martin ταξινόμησε ανά τον κόσμο 2.299 αυτοκίνητα, όταν η Ferrari στην ίδια περίοδο πούλησε 4.591. Σύμφωνα με τι εκτιμήσεις των Βρετανών, το 2018 θα κλείσει για την Aston Martin στις 6.200 με 6.400 πωλήσεις, ενώ το 2019 η απήχηση των μοντέλων της θα ξεπεράσει τα 7.000 αντίτυπα. Απώτερος στόχος της εταιρείας, είναι σε κάτι λιγότερο από 7 χρόνια οι πωλήσεις της να σταθεροποιηθούν πάνω από τις 14.000 μονάδες.

«Οι 14.000 μονάδες είναι το σημείο που πρέπει να είμαστε», ξεκαθαρίζει o Andy Palmer._Χ.Α.

Περισσότερες φωτογραφίες:
  • Aston Martin Vantage
  • Aston Martin Vantage
  • Aston Martin Vantage
Ετικέτες: